Kan det bli tävlingar på Gotland Ring?!!? (Man kan ju hoppas.)

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Det verkar ju lite som om de gör en marknadsundersökning på sin FB sida.

https://www.facebook.com/gotlandmc

För visst vill vi kunna se/köra race där?!
Det är en grymt rolig bana. :yoparty

Man kan ju hoppas på att de gör de ändringar som krävs för att banan ska bli godkänd.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är ju den roligaste banan i det här landet, så man kan ju bara hoppas att den blir godkänd.

Inte för att jag kommer att tävla, men kul för dom med såna ambitioner att slippa åka runt på ihoplappade skitbanor hela tiden.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Ser fram emot framtida utbygnad av ringen! Har fått nog av den i nuvarande stuk.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Trodde GR fick banlicens redan för 2-3 år sen? :va
Att det inte är fler tävlingar beror väl på att det är så inihelvete dyrt hyra banan och struligt med el osv.
Men kul att Alec satsar! Bygger dom sydslingan också köper jag årskort igen diRekCt!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Trodde GR fick banlicens redan för 2-3 år sen? :va
Att det inte är fler tävlingar beror väl på att det är så inihelvete dyrt hyra banan och struligt med el osv.
Men kul att Alec satsar! Bygger dom sydslingan också köper jag årskort igen diRekCt!

Ingen banlicens.
Men det vore oerhört trevligt att få tävla och träna där.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Banägaren verkar inte speciellt intresserad av att utveckla banan. Jag tror att de låter den vara som den är tills de har tjänat vad som går att tjäna på den.
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Hur läser du det i en fråga som de själva ställer? :va

"Vad tycker ni om att få Gotland Ring godkänd för att tävla på?"
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Banägaren verkar inte speciellt intresserad av att utveckla banan. Jag tror att de låter den vara som den är tills de har tjänat vad som går att tjäna på den.

Kan hålla med dig lite, det har inte hänt så mycket på banan sen jag började köra där för fem år sen. El är väl det enda nya under dessa år?

Fast förhoppningsvis så bygger man vidare på vid banan faciliteter så som bättre el, bättre fik/lunch, fler toaletter, läktare o.s.v. om man börjar tävla där.
Har vi tur får man ihop ekonomin för att bygga vidare enligt plan och enligt ritningarna som finns ser det riktigt intressant ut :kär
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Kan hålla med dig lite, det har inte hänt så mycket på banan sen jag började köra där för fem år sen. El är väl det enda nya under dessa år?

Fast förhoppningsvis så bygger man vidare på vid banan faciliteter så som bättre el, bättre fik/lunch, fler toaletter, läktare o.s.v. om man börjar tävla där.
Har vi tur får man ihop ekonomin för att bygga vidare enligt plan och enligt ritningarna som finns ser det riktigt intressant ut :kär

Ja, man kan hoppas att de får till det. Jag baserade min åsikt just på det faktum att inte mycket har hänt sedan banan byggdes. Det känns som ett projekt som övergivits.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Enda banan som jag mött en rörmokarbuss i en kurva med fullt nerlägg ( jag, inte bussen ):)
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Ingen banlicens.
Men det vore oerhört trevligt att få tävla och träna där.

Kanske blandar jag ihop förbunden och att det var SBF som uppgraderade GR. Hur som vore det kul om det kan bli lite nytändning runt banan. Och att dom bygger klart hela sträckningen innan dom smäller upp hotellkomplex för en halv miljard ingen kommer bo på… :gnissla
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

Kanske -04? Sista vänster/höger innan målrakan, en kille hade kört av och hans polare skulle hämta honom för transport till Visby Lasarett. Fast man hade ju en känsla av att det var "på ett annat sätt" där, efter man kört några ggr på andra ställen med ambulans genomgång flaggvakter regler koll av hojen förskottsbetalning bullertest och allt det där andra som tydligen krävs:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top