MC-mässa Göteborg 2014

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Igår var en lång dag med 75 mil i skramlig färdtjänstbuss, men timmarna i mässhallarna rann som vanligt iväg lite väl snabbt.

Mässan var lika trevlig som vanligt med ett undantag; Toymans monter var nu ännu bättre än tidigare år, man kunde nu gå runt mellan hojarna och verkligen närsynt studera hans delikata samling superbikes, har svårt att tänka mig bättre. All heder för din insats Tony, och tack för ett fint snack!
016.jpg021.jpg


Ett tecken på att jag börjar bli (riktigt) gammal är att jag vinglar omkring mellan alla nya hojar med hela 2,4 hk mer än förra året, men hela tiden letar efter "nåt annat". Svårt dock att sätta fingret på exakt vad. Men så gör vi halt hos CBX och CB 1100R-klubbens och får höra historien om den 1100R de har i montern, då plötsligt är jag "hemma" igen.

Det hela fylls på när vi får höra att hur den skitfina RG 500-racern är renoverad och åter uppbyggd med enbart orginaldelar. Det börjar t.o.m. bli svårt att hitta grejor till vanliga cyklar med ett par decennium på nacken, försök då att leta upp delar till en 35 år gammal racerhoj!
042.jpg
Att jag är gammal var ordet.

För er som letar utrustning så verkar t.ex. Lelles ha kört ner hela butiken till mässan.


Som sagt, trevligt att kunna bocka av ännu ett år på hojmässan! :)
 

Bifogat

  • 046.jpg
    046.jpg
    236.4 KB · Visningar: 253
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Prövar igen:) ingen som gör "bra" priser på slipon på mässan?? Är det bara personlig utrustning som dem rear ut? Ryggskydd till tjejen och slipon till... tjejen.. Är vad ja/vi är ute efter:rolleyes:
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Vi är ÅF för Boove och ger 10% på hela Booves sortiment under mässan (våra "egna" märken för den delen!), vi står i deras monter där man även kan se vår Panigale vi ska köra racing med under säsongen!

På slip-on / helsystem sidan har Boove Arrow, GPR och Yoshimura
Kom förbi och snacka lite och har man inte möjlighet att komma till mässan och vill beställa Booves produkter via mail så får man 10% på dom ordrarna också!

mats@bactor.se
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
10% men snälla... att göra bra reklam verkar inte va värt nått i sverige verkar det som. Måste faktiskt säga att årets mässpriser e inte så jäkla super duper.. det mesta är gammelt men priserna är ungefär samma vad de låg på i affärerna för bara några år sen.. fanns nog nått som var billigare men i mitt fall så hittade jag inga bra priser på mckängor eller några arai/shoie hjälmar. kanske blir bättre på söndan då... annars blir det att köpa skit online från tyskland/england
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Toymans monter var höjdpunkten på mässan. Ingen tvekan om den saken. Snyggare uppställda än tidigare som nämnts ovan. Fanns i övrigt bara några enstaka hojar som fångade ens intresse. Märkligt nog lämnade jag mässan mer nöjd än jag gjort tidigare år. Inte för att jag egentligen tror att skillnaden varit särskilt stor från åt till år. Det kanske finns hopp ändå för Svenska mässor bara man ställer ner förväntningarna på innehållet och tar det för vad det är.

Ni som besöker mässan se till att lägga i tillräckligt med pengar i p-automaten. Betalade för 3 timmar (90 kr) och blev 20 minuter sen. Låg en bot på 400 kr på rutan.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vi är ÅF för Boove och ger 10% på hela Booves sortiment under mässan (våra "egna" märken för den delen!), vi står i deras monter där man även kan se vår Panigale vi ska köra racing med under säsongen!

På slip-on / helsystem sidan har Boove Arrow, GPR och Yoshimura
Kom förbi och snacka lite och har man inte möjlighet att komma till mässan och vill beställa Booves produkter via mail så får man 10% på dom ordrarna också!

mats@bactor.se

Tack för ett bra svar! Jag har redan sett ut ett Yoshi USA som jag skall ha, som ja har lite frågor på. 10% på det betalar resa och inträde för mig och tjejen:tummenupp syns sen!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Göteborg är för långt bort för mig, tyvärr... Passar inte. För omständigt. Hade gärna sett Tonys monter :)ß
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Någon som vet om priserna sätts ner sista dagen. Och ungefär hur myclet
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
En sak är säker - Det var i fall sjukt mycket folk där idag.

Sedan kan jag bara notera en detalj som växt fram de senaste åren, väldigt många har behov av att visa sin tillhörighet - Med andra ord gott om MC-västar och då tänker jag inte på brunsås mc eller fatso mc utan om klubbar som är "mer kända och vårdar sitt varumärke" om man säger så.

I övrigt tyckte vi det var en bra mässa och riktigt roligt att se de välvårdade gsxr1100 och rc45 och ducce 916 och.............på andra våning, där blev det några foton med kameran.

Däremot är det sedan många år borta med mässpriser och den tiden då man gick därifrån med påsar fyllda med serviceprylar, verktyg, oljor och tändstift är sedan länge förbi. Synd !!!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vet nån var Honda gömt nya VFR 800? :va
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Ja, mycket ansiktstatueringar, västar, och en och annan slokmustach. Tyckte jag hörde ett par av psykopaterna tissla om att dom skulle byta hela fordonsflottan, dom hade tydligen känningar hos Piaggio:

cog4.jpg

Fast tydligen var det nån höjdare som var helt såld på elscooter istället, så jag vet inte vad dom bestämde sig för i slutändan.
 

psykopatrik

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Eslöv
Hoj
-87 Yamaha FZR 1000
På väg hem från mässan. Som någon skrev man börjar nog bli gammal när det häftigaste är Tonys monter och några retro hojar. Men man är i alla fall fylld av inspiration så nu blir det till att skruva ihop åket så man kan ut och gasa :bananai sommar.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Saknade också nya VFR'en. Enligt uppgift från Honda-killarna står den enda VFR800'n 2014 nere i Bryssel...... Finns bara en i Europa tydligen. Ruttet, såg framemot att få klämma på den.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Saknade också nya VFR'en. Enligt uppgift från Honda-killarna står den enda VFR800'n 2014 nere i Bryssel...... Finns bara en i Europa tydligen. Ruttet, såg framemot att få klämma på den.

Ett sätt av Honda att få de annars en smula grå VFR:erna att framstå som en aning mer exklusiva?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Så kan det vara. Noterade också det överdrivet förekommande väst- och tröjtrycken. Både på folk och i montrar.... Paradoxalt nog så var det enda jag köpte ett digital-tv abonnemang från Viasat. Nu kan jag ju dock be Comhem dra åt helvete vilket gör hela resan....
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Var där tidigt idag och då var det ganska glest me folk men framåt lunch vart det helt knökat! Tonys monter var ett mycket uppskattat inslag bland allt nytt. Lite kul också att ducati släpat dit superleggeran, både i strippat utförande och påklätt! :) Mycket västar på plats, men såg inte en enda sporthoj.com-tröja..
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Tog ledigt och var där igår. Inte alls mycket folk och otroligt få "västar". Tycker det var en bra mässa. Förhållandevis få "ylande-vargar-i-månsken-tshirt-försäljare". Riktigt roligt samtal med en kille från "iron butt associassion". Hade en härlig syn på mc-åkning:)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
+ Tonys hojar. Mycket bättre yta jämfört med Stockholm förra året. Vågat att ha dem så öppet, hoppas inget gick sönder. Grät inombords när någon snorig unge drog sin Ipad längs tanken på den fina 916n.
+ Lite småfynd kunde man göra.
+ Bra utbud av uttustning, Lelles och Bike hade släpat med det mesta.
+ Nya SuperDuke fanns det tre av. Mumma.

- Kö. Wtf. Små och trånga insläpp. Om man hade förbokat biljett så behövde man tydligen inte köa. Men det framgick inte.
- Hemska dialekter, västar och tröjor med motivtryck.

Skippade showen. Skulle man betala extra för den eller? Överlag en tillfredsställd känsla. Tycker arrangemanget håller en ok nivå. Vill man grina, åk till Milano. Nu är säsongen igång på riktigt.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Synd på de som måste skämma ut sig med att raggla runt och insistera på att vara rebeller och förtära alkoholdrycker utanför avsedda områden.

Inget säger ju hojåkarintresse som en rejäl publik fylla ... :/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top