MC-mässa Göteborg 2014

Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Synd på de som måste skämma ut sig med att raggla runt och insistera på att vara rebeller och förtära alkoholdrycker utanför avsedda områden.

Inget säger ju hojåkarintresse som en rejäl publik fylla ... :/
Det var ju öl runt hela mässan tyckte jag och fullt av skinnpajer.

Jag som går och funderar på två olika hojar till våren provsatt båda och blev inte en millimeter klokare :huvet

Någon skrev i en annan tråd att säljarna skulle ha minst tid och ork till en på lördagen, icke då! De var hur trevliga och tillmötesgående som helst! :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
På väg hem från mässan. Som någon skrev man börjar nog bli gammal när det häftigaste är Tonys monter och några retro hojar. Men man är i alla fall fylld av inspiration så nu blir det till att skruva ihop åket så man kan ut och gasa :bananai sommar.

Hej! dags att inse, med åldern kommer en viss vishet som inte går utav för hackor. :tummenupp

IMG_0339.jpg
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Var där tidigt idag och då var det ganska glest me folk men framåt lunch vart det helt knökat! Tonys monter var ett mycket uppskattat inslag bland allt nytt. Lite kul också att ducati släpat dit superleggeran, både i strippat utförande och påklätt! :) Mycket västar på plats, men såg inte en enda sporthoj.com-tröja..

Hej och tack! Här går inte att ta miste på tillhörighet, fortåkar Mr Spencer tillhörande sporthojs-träsket. Sporthoj.com.... . Kanske behöver Mr Swedie promota Sporthojströjan mera. Vår väst i&på väg och därikring :)

IMG_0344.jpg
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
+ Tonys hojar. Mycket bättre yta jämfört med Stockholm förra året. Vågat att ha dem så öppet, hoppas inget gick sönder. Grät inombords när någon snorig unge drog sin Ipad längs tanken på den fina 916n.
+ Lite småfynd kunde man göra.
+ Bra utbud av uttustning, Lelles och Bike hade släpat med det mesta.
+ Nya SuperDuke fanns det tre av. Mumma.

- Kö. Wtf. Små och trånga insläpp. Om man hade förbokat biljett så behövde man tydligen inte köa. Men det framgick inte.
- Hemska dialekter, västar och tröjor med motivtryck.

Skippade showen. Skulle man betala extra för den eller? Överlag en tillfredsställd känsla. Tycker arrangemanget håller en ok nivå. Vill man grina, åk till Milano. Nu är säsongen igång på riktigt.

Hej! Nu blir jag lite nervös..... ska en behöva gå med en jäkla snorungerepa på hojen.... de jag gör själv står jag ut med. men repor svider jämt. Inte gråta inombords, knyta näven i fickan. Vråla högt, håll reda på er unge, skitförälder! :mad:

IMG_0343 (1024x768).jpg
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Får tacka Tony för det trevliga samtalet om allt och R7an.
Killarna på BACTOR som hjälpte mig med att förklara skillnaden på två slipon samt beställning av detta. Mycket trevligt och jag är nöjd med det :)

Är det inte ett jäkla meck om man vill kolla hojar? Provsatt tre, zx10r, gixxer 1000 och en rsv4 hos "la familiga" För mycket folk eller för lite plats. Men uppe hos Tony var det :tummenupp
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
är det bara jag som tycker att sporthoj.com borde ha en egen monter på mässan????.

i egenskap av att vara sveriges största forum för dom med motorcykel intresse så tycker jag att det borde vara en bra idé. kanske med en liten fikahörna eller liknande där SH medlemmar och blivande kan träffas och snacka lite skit. det tycker jag att motorad borde kunna hosta upp pengar till.
alternativt så borde kanske motorad som ägare av detta forum lämna en del av sin monter yta till sporthoj.com montern.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Första gången jag går på mässan i gbg och troligtvis den sista. Gillar älvsjö mässan mer, större yta.

Det blir EICMA i höst för att kompensera detta fiasko :)
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tonys superbikeutställning var värd hela inträdet.


Fantastisk samling, riktigt roligt att få se på nära håll.
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Va där tidigt på lördagen pga saker att göra på eftermiddagen, och herrejävlar va nöjd jag var med det. Säkert 200-300m kö vid lunch i ett iskallt och blåsigt göteborg

+Biffens mc grundliga genomgång av deras motard
+toymans leksaker
+falkenberg motorklubb

-Kommer behöva köpa motard
-Inga pimpstarhoodies
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Någon som är där idag och kan berätta hur mycket folk där är ?

Igår var det som sagt knöfullt och enorma köer (i ett iskallt Gbg) runt lunchtid när vi anlände.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
- Kö. Wtf. Små och trånga insläpp. Om man hade förbokat biljett så behövde man tydligen inte köa. Men det framgick inte.

Framgår aldrig på plats men står när du köper biljetterna online. Saxat från bokningen "Här köper du din biljett till MC Mässan enkelt och bekvämt. Precis som när du kör MC kan du passera förbi kön i entrén."

Men dom är sjukt dåliga på att skylta det på plats. Jag drog förbi kön och var inne på 10 sek.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Någon som känt o klämt på ny V-strom på mässan?
Kunde inte åka dit själv, men verkar vara en intressant hoj.
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Någon som känt o klämt på ny V-strom på mässan?
Kunde inte åka dit själv, men verkar vara en intressant hoj.

Var och "klämde" på den. Tyvärr en otroligt tråkig färgsättning på den (beige) som stod där men modellen som sådan tycker jag att de fått till. Sittställningen är ungefär som på Honda crossrunner, Ducati Multistrada eller BMW 1200 gs. Den som stod på plats hade ingen hasplåt. Det bör man nog ha på den för dragningen av grenröret och placeringen av lambdasonden bör man nog skyla, inte vacker. http://varadero.skye.se/hojmassan-2014-goteborg-lordagen-25e/dsc_0814/
Blir intressant och provköra den till våren.
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
+ Tonys hojar. Mycket bättre yta jämfört med Stockholm förra året. Vågat att ha dem så öppet, hoppas inget gick sönder. Grät inombords när någon snorig unge drog sin Ipad längs tanken på den fina 916n.
+ Lite småfynd kunde man göra.
+ Bra utbud av uttustning, Lelles och Bike hade släpat med det mesta.
+ Nya SuperDuke fanns det tre av. Mumma.

- Kö. Wtf. Små och trånga insläpp. Om man hade förbokat biljett så behövde man tydligen inte köa. Men det framgick inte.
- Hemska dialekter, västar och tröjor med motivtryck.

Skippade showen. Skulle man betala extra för den eller? Överlag en tillfredsställd känsla. Tycker arrangemanget håller en ok nivå. Vill man grina, åk till Milano. Nu är säsongen igång på riktigt.

:arsele
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
En sak är säker - Det var i fall sjukt mycket folk där idag.

Man ska gå dit på söndagar har jag tänkt på och sagt och gjort i år. Det var ingen märkvärdig kö någon stans!

Nu gick jag mest dit för sakens skull, inte direkt intresserad av nått men jag försökte sätta mig på en av KTM enduros men jag glömde att dra upp jeansen så jag höll på att välta fanskapet istället :hihi
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Honda hade räserförare i sin monter, vore det inte kewl ifall Mozz hade sin R6 i Yamahabåset?
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Ingen kö alls.
Gott om utrymme inne i hallen.
Verkade lite avslaget och tomt kände jag.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Det var trevligt. När jag sett nya 1290 R kände jag väl att mässan inte riktigt hade mer att erbjuda i märkesmonter-väg.:yoparty Lagom med folk och kunniga utställare.

Har egentligen bara ett klagomål och det är väl maten - fanns inte en burgare i sikte! :dummer
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top