Ny hemsida med manualer

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag tänkte själv ladda upp en manual... men det visade sig att den redan fanns i bättre kvalitet än jag redan hade!

Bra initiativ :tummenupp
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Gött. Klart man kan ta pröjs för en sådan här tjänst.

Men med tanke på hur det gnälls om t ex föräldrar-försäkrade hojjar, och torrenter så lär folk gnälla här med. (Eller förresten, dom som gnäller annars kanske har nytta av det här)
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Försökte regga mig ett konto. Fick inget aktiveringsmail, däremot om jag trycker på "glömt uppgifter" skickar den ut ett mail med mitt lösenord fast då såklart utan aktiverings-länk.

Om du finns något jag kan hjälpa till med uppbyggnaden av hemsidan så hojta till, pluggar just nu till .NET utvecklare nämnligen :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Försökte regga mig ett konto. Fick inget aktiveringsmail, däremot om jag trycker på "glömt uppgifter" skickar den ut ett mail med mitt lösenord fast då såklart utan aktiverings-länk.

Om du finns något jag kan hjälpa till med uppbyggnaden av hemsidan så hojta till, pluggar just nu till .NET utvecklare nämnligen :)

Exakt det som hände för mig, när sen aktiveringsmailet kommer så kastar sidan felet jag klippte in ovan...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
En liten tanke... Många Workshopmanualer gäller ju för flera olika modeller. Ett slags taggsystem skulle därmed kunna underlätta lagringen något om man kunde koppla samma fil till flera modeller.

Psuedo: Vid uppladdning: Ställ frågan "Gäller manualen för fler modeller än den angivna?", Om ja -> Skicka fram samma modellformulär igen.

Bra tips, kanske inte för stunden då jag har fullt upp.

Klickar "bekräfta registrering" i mailet man får vid reg.
"error '80020009' /confirmreg.asp, line 8"

:-/

alla konton som inte verifierats har raderats, prova igen

Försökte regga mig ett konto. Fick inget aktiveringsmail, däremot om jag trycker på "glömt uppgifter" skickar den ut ett mail med mitt lösenord fast då såklart utan aktiverings-länk.

Om du finns något jag kan hjälpa till med uppbyggnaden av hemsidan så hojta till, pluggar just nu till .NET utvecklare nämnligen :)


vet inte varför, bara att smtp modulen har rapporterat fel & vissa har inte fått ngt mail
har sett att några angett fel mail.. till ex. .coom i stället för .com
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Bra!

Lyckas inte ladda upp en manual. Står "Var god vänta..." på knappen, men inget händer.

Dessutom ska KTM Superduke ligga under sport och inte motard... :fakta
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Bra!

Lyckas inte ladda upp en manual. Står "Var god vänta..." på knappen, men inget händer.

Dessutom ska KTM Superduke ligga under sport och inte motard... :fakta

hmm.. konstigt, du e första som har problem tror jag
hmm.. sport säger du, är det för att den är "sportig" ? för själv tycker jag den är mer motard/street

söker man på blocket finns det 21 superduke under sport & 17 under touring
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
hmm.. konstigt, du e första som har problem tror jag
hmm.. sport säger du, är det för att den är "sportig" ? för själv tycker jag den är mer motard/street

söker man på blocket finns det 21 superduke under sport & 17 under touring

Kan det bero på att jag har Mac?

KTM klassar den inte som motard i varje fall...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Kan det bero på att jag har Mac?

KTM klassar den inte som motard i varje fall...

det kan vara så.. har inte själv testat att ladda upp från mac, ska testa med min padda under dagen. (om det e ngn skillnad)

måste erkänna att det e svårt att klassa in alla hojar som finns i de olika segmenten.
jag skall ha det i åtanke & ev ändra när jag får tid över. finns annat som måste fixas först
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Finns det några synpunkter på meny, popupfönster för info/nerladdning

funkar allt ? hittar ni några problem eller fel ?

något onödigt ? något som saknas ?
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Jag har använt mig av din sida innan men när jag försökte skapa en profil fick jag aldrig inlogguppgifter. Kanske ska prova igen snart :)
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag har reggat mig, har lite KTM-manualer liggandes som jag tänkte testa att ladda upp någon dag när jag har tid att leta fram dem. :D
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Finns det några synpunkter på meny, popupfönster för info/nerladdning

funkar allt ? hittar ni några problem eller fel ?

något onödigt ? något som saknas ?

Jag lyckades inte heller ladda upp. Knapptexten byts till var god vänta, sen verkar det hänga sig där. Lät det stå i iaf 20 minuter utan att det hände något.
 

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Jag har reggat mig, har lite KTM-manualer liggandes som jag tänkte testa att ladda upp någon dag när jag har tid att leta fram dem. :D

Om det är på 990 SMR 2012 eller 690 Duke 2013 så får du skynda dig att leta :)
Jag behöver en sån typ nu :rolleyes:
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Om det är på 990 SMR 2012 eller 690 Duke 2013 så får du skynda dig att leta :)
Jag behöver en sån typ nu :rolleyes:

Njaeee.. Jag vet inte riktigt. Eventuellt kanske något från manualerna passar till 690 Duke. Vet inte hur pass lik LC4-motorn till Duken är LC4-motorerna i 625, 640 och 660.

Äsch, jag får väl ladda upp och länka till manualerna så får du kolla om något går att använda. :tummenupp

Edit: Blev lite osäker på hur jag ska göra. En av de riktigt stora PDF:erna täcker LC4-motorer från 400 - 660cc och åren 1998 - 2005. Enligt vad det står på förstasidan i alla fall. Ska jag ladda upp den PDF:en flera gånger, en gång för olika modeller? Eller finns det något annat smidigt sätt att göra det på?

Någon nämnde ett taggsystem tidigare i tråden, det hade varit smidigt och mer platssparsamt att ladda upp en PDF och tagga alla modeller den täcker istället för att ladda upp samma PDF flera gånger under varje modell.
 
Last edited:

Mr. Walker

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2014
Ort
Kallinge
Hoj
Yamaha FJ1200
Lite knäppt...
Jag hittar inte min mc, och när jag ska efterlysa ett dokument så ska jag söka på en sida där jag inte får upp min mc... inte ens fritext
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top