Rossi säger hej då till Burgess

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Idag stod de o skrattade tillsammans i depån. Så jag tror nog att vi skall ta all pressinfo med en nypa salt.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Idag stod de o skrattade tillsammans i depån. Så jag tror nog att vi skall ta all pressinfo med en nypa salt.
Om du menar introt på Viasat så tyckte jag det tydligt såg ansträngt ut, Rossi är bättre rr-förare än skådis. De såg båda glada ut, men tittade aldrig åt varandras håll.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Pressen på Rossi måste vara enorm på att han måste leverera när Lorenzo så tydligt kör skjortan av honom. Frågan är hur länge Yamaha har tålamodet med Rossi? Hade han varit mer konkurrenskraftig hade Yamaha mycket väl kunnat tagit titeln i år.
Tror detta beslut kanske var en av de svåraste han gjort i sin karriär men kanske nödvändigt för att visa Yamaha.
Han offrar allt för ändamålet.

Har sagt det förr att han håller en imponerande nivå efter så lång tid inom GP racingen men även den mest meriterade har ett slut.
Men detta visar hur cyniskt marknaden är i den här sporten.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Tror att rossi fortfarande säljer hojjar när han sitter på yamahan och kommer 4a. Men för varje år som går är hans glansdagar längre bort och nya förare vinner nya fans. Nästa år kommer säkert det vara nästan lika mycket rött som gult på läktarna som inte rossi börjar vinna.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Tror ändå Yamaha går med på en hel del för att ha kvar Rossi som varumärke även om 20-30 år.
Se på alla gamlingar som glider omkring i depån i kläder från hojtillverkarna.

Fast Rossi kanske bara vill glida runt i VR46-kläder om 20 år, vem vet.
 

Afolkers

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Yamaha R1 -01
På presskonferansen innanträningarna startade på Valencia sa Vale att han skulle byta crewchief men han sa också på frågan vem som skulle ersätta honom då att han inte visste vem det skulle bli. Detta var på torsdagen eller fredagen. På måndag kom nyheten ut om vem den nya skulle bli. Är detta verkligen troligt att Rossi bara skulle byta till vem som helst? Bestämde sig nya crewchiefen under helgen, yes vi kör ett helt år med Vale?
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
På presskonferansen innanträningarna startade på Valencia sa Vale att han skulle byta crewchief men han sa också på frågan vem som skulle ersätta honom då att han inte visste vem det skulle bli. Detta var på torsdagen eller fredagen. På måndag kom nyheten ut om vem den nya skulle bli. Är detta verkligen troligt att Rossi bara skulle byta till vem som helst? Bestämde sig nya crewchiefen under helgen, yes vi kör ett helt år med Vale?

Klart han visste vem han ville ha. Förmodligen var det inte helt klart och för att stävja journalisterna så sa han att han inte visste.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Besk kritik mot ledningen i Ducati. Mellan raderna kan man konstatera att JB inte längre tror VR har en chans till en ny titel.

Varför fick han egentligen sparken?

Kanske just det att han inte tror på honom.
Burgess believes Rossi now trying to reach beyond his limits
http://www.motogp.com/en/news/2014/burgess+about+Rossi
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Besk kritik mot ledningen i Ducati. Mellan raderna kan man konstatera att JB inte längre tror VR har en chans till en ny titel.

Varför fick han egentligen sparken?

Kanske just det att han inte tror på honom.
Burgess believes Rossi now trying to reach beyond his limits
http://www.motogp.com/en/news/2014/burgess+about+Rossi



Apropå kritiken av Ducatis ledning så var det ju Gigi Dall’ignas första kommentar också!
Förbättra kommunikationen mellan vad som händer på banan och med ingenjörerna på fabriken.
Burgess menar ju att fabriken inte litar på teamets feedback, vilket ju måste vara en katastrof isf
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Burgess menar ju att fabriken inte litar på teamets feedback, vilket ju måste vara en katastrof isf
Lika typ av kritik/besvikelse har ju gått att läsa mellan raderna från Nicky m.fl. Man blir lovad saker som aldrig dyker upp på tester etc etc
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Lika typ av kritik/besvikelse har ju gått att läsa mellan raderna från Nicky m.fl. Man blir lovad saker som aldrig dyker upp på tester etc etc


Jo men visst! Förväntningarna hade ju trissats upp av allt det där snacket om att den bara var 0,3 sekunder efter fabrikarn! Nu var det iof bara första testen men visst hade folk lite svårt att dölja sin besvikelse....
Ett marknadsföringstrick från Nakamoto som svaldes med hull och hår!

Positivt va ju Ftr-yamahan som man inte har hört ett dugg av och som var lite av en överraskning! Kul med att Pol var snabb, men det var ju knappast en överraskning :)
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Jo men visst! Förväntningarna hade ju trissats upp av allt det där snacket om att den bara var 0,3 sekunder efter fabrikarn! Nu var det iof bara första testen men visst hade folk lite svårt att dölja sin besvikelse....
Ett marknadsföringstrick från Nakamoto som svaldes med hull och hår!

Positivt va ju Ftr-yamahan som man inte har hört ett dugg av och som var lite av en överraskning! Kul med att Pol var snabb, men det var ju knappast en överraskning :)

Jag tolkade Space som att han menade Nickys kritik av Ducatin.
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Besk kritik mot ledningen i Ducati. Mellan raderna kan man konstatera att JB inte längre tror VR har en chans till en ny titel.

Varför fick han egentligen sparken?

Kanske just det att han inte tror på honom.
Burgess believes Rossi now trying to reach beyond his limits
http://www.motogp.com/en/news/2014/burgess+about+Rossi

Vi tycker inte bara olika tror jag (som svar på ditt tidigare inlägg där du svarade mig). Vi tolkar engelska olika.
Om en elitidrottsman försöker nå bortom sina gränser eller över sin förmåga kan det (i min tolkning) också betyda typ "han gör vad som helst för att göra bättre resultat". Jag tolkar det inte som kritik mot Rossi, utan en förklaring och förståelse för att han tar till alla medel för att göra bättre resultat.

Det är ett faktum att en tekniskt och fysiskt sämre utövare av en idrott kan vinna mot en bättre, bara för att psyket är inställt på att vinna. Har man rätt självförtroende och personer runt omkring sig kan man vinna trots brister.

EDIT: Jag läste artikeln igen, och såg också att han pratat om hur man utvecklas efter 30, och kombinationen gör att jag håller med dig lite. Han låter faktiskt lite som att han inte tror på Rossi längre...
Slut på EDIT.

Ytterligare ett svar på ditt tidigare inlägg: Nej, jag skulle inte gilla att bli uppsagd och direkt därefter uthängd i media. Men så tror jag det är på hög nivå. Se på Ducatis toppar, förare som slutar och för all del alla maktspelare i samhället. När man inte har förtroendet så tar det snabbt slut.
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top