BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
IF skall ha 6400 kr helår. Verkar vettigt.

jag har försökt få fram en premie av if men dom vägrar svara. handlarna påstår att det ska vara som k1300r plus 25% men så länge IF inte bekräftar det så är det bara ett försäljningsargument enligt mig. Har svårt att se varför den skulle bli så dyr också. Är det 6400kr för dig hos IF enligt uträknigen ovan så har du det bra i obyggden någonstans :D
 

Norlin66

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Munkedal
Hoj
Aprilia Tuono 2006
Enligt uträkningen som du nämner. Både IF och mc handlaren sa samma sak, borde stämma.
Ja jag bor på landet enligt IF.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag funderar på att byta ut min Streetfighter 848 mot en s1000r.. fick samma pris som på Ducatin i försäkring av bilsport mc. Den verkar vara en riktigt fin hoj! Folk gnäller över framlyset.. jag tycker det är snyggt! Det ger hojen ett "eget" utseende:yoparty
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

Hoppas för Guds skull, även om jag inte är religös, att det är omgivningen som gör att den låter som en radiostyrd bil. :arsele
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Hoppas för Guds skull, även om jag inte är religös, att det är omgivningen som gör att den låter som en radiostyrd bil. :arsele

Låter som en eldriven monstertruck i skala 1:43, gungar värre än en Lincoln Navigator och ser ut som Björn Borg - kan bli bra det här...:yoparty
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kommer ett test på engelska i denna kanalen idag, finns redan men på tyska som jag inte begriper...

http://www.youtube.com/channel/UCAbWl7Gv6YD0_QKp-LUlF1g

Den tyska var lång men ganska intetsägande tycker jag. Tyskarna är ofta positiva till tyska produkter (som andra länder är till sina) och så var det väl här också, allt fungerade. Det enda jag negativa jag hörde var att han saknade lite vrid lågt ner i registret jämfört med en twin han körde på samma vägar tidigare vilket jag antar var nya Super Duken men han sa att det är ju så radfyror fungerar.

Om det är som det verkar, att det är en RR med crosstyre och lite mindre effekt, kommer det där vara en grym hoj. RR har ett väldigt neutralt och välbalanserat chassi som jag tror med crosstyre kommer vara perfekt för inspirerad gatkörning.
 
Last edited:

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Ringde IF för å se om det gick att få något prisförslag 29 år bor sthlm 20 000:- mellan tummen och pekfingret sa han:crash
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ringde IF för å se om det gick att få något prisförslag 29 år bor sthlm 20 000:- mellan tummen och pekfingret sa han:crash

Hel? Det är väl inte jättebilligt men å andra sidan är det en splitterny hoj med 160 hk och helförsäkring i Sveriges största stad. Tror en motsvarande sporthoj hade legat på kanske 80-90 000 i helförsäkring.

Min bror som är i din ålder drygt fick cirka 60 000 för helförsäkring på sin CBR 1000 och då var den ändå 2 år gammal :p
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag har fått offert från Bilsport Mc, Hel/helår strax under 13000. Samma pris som min nuvarande Ducati.
Är 23 och bor i Växjö. Kryper nog ner något till nästa säsong när jag kan teckna 24+ försäkring:) Har inte kollat med If ännu..
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Låter som en eldriven monstertruck i skala 1:43, gungar värre än en Lincoln Navigator och ser ut som Björn Borg - kan bli bra det här...:yoparty

Den låter INTE som en radiostyrd bil - den låter som en S1000RR - och den är definitivt inte gungig ens i hög fart (maxade iofs inte, det fattades sex blås till toppfarten). Det där med Björn Borg är väl upp till var och en…
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Om det är som det verkar, att det är en RR med crosstyre och lite mindre effekt, kommer det där vara en grym hoj. RR har ett väldigt neutralt och välbalanserat chassi som jag tror med crosstyre kommer vara perfekt för inspirerad gatkörning.

S1000R är mycket mer än en RR med crosstyre. Vridet kommer tidigare och den är också duktigt nerdrevad så den pinnar på ganska bra. Geometrin är också helt annorlunda, dels för föraren men också hojens.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top