MotoGP Valencia. Final 2013!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tyckte jag läste att han satte det under "kvalförhållanden", dvs mjuka däck och minimalt med soppa. Fortfarande en väldigt imponerande tid och får en ju att undra vad han hade kunnat göra under säsongen om han också fått den nya tanken när Cal fick den.

Å andra sidan så har han ju utvecklat sig själv när han inte fick samma material och därför är så snabb som han är nu och kanske därför reagerar så positivt på bättre material....typ.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Å andra sidan så har han ju utvecklat sig själv när han inte fick samma material och därför är så snabb som han är nu och kanske därför reagerar så positivt på bättre material....typ.

Skulle inte Rossi sopa banan med de andra då enligt den teorin efter att ha kört Duccen? :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Skulle inte Rossi sopa banan med de andra då enligt den teorin efter att ha kört Duccen? :)

Typ! ;)

Annars så är det av betydligt större vikt var du är i din "utbildning", klar MGP-förare svarar bra på materialutveckling och har samtidigt svårare att förändra sig själv, Rookie har mer nytta av tid på hojen då han har lättare att utveckla sig själv och svårare att dra full nytta av materialutveckling, kanske till och med kan tjäna på att Inte förändra hojen från det han började på.......eller nåt.

Lite som att lägga tiden på "om jag bara hade den grejen skulle jag vara snabbare" istället för att faktiskt göra vad som går med det man har.

Eller så svamlar jag bara för det är helg! :D
 
Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Tyckte jag läste att han satte det under "kvalförhållanden", dvs mjuka däck och minimalt med soppa. Fortfarande en väldigt imponerande tid och får en ju att undra vad han hade kunnat göra under säsongen om han också fått den nya tanken när Cal fick den.

Jag håller inte med i logiken här. Det spelar väl ingen roll vad han har för tank ifall den inte innehåller någon soppa?
Det är kanske något mer som skiljer motorcyklarna. Jag tror det är så enkelt att Smith har lättare att prestera när han har mindre press på sig.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag håller inte med i logiken här. Det spelar väl ingen roll vad han har för tank ifall den inte innehåller någon soppa?
Det är kanske något mer som skiljer motorcyklarna. Jag tror det är så enkelt att Smith har lättare att prestera när han har mindre press på sig.

Kan ju vara så att en annan tank också möjliggör att flytta på andra grejer så att viktbalansen även utan soppa är annorlunda.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top