MotoGP Valencia. Final 2013!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana
Första GP : 1999
Längd : 4005m
Längsta raka : 876m
Vänster : 9
Höger : 5
Bredd : 12m

Valencia.png


Väder: http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Spain/Valencia-Circuit.aspx
http://www.myweather2.com/activity/hourimage.aspx?tagid=20101721441205&id=42291
Google Earth File: http://www.mototheory.com/kmz/Valencia.kmz

Det är snart dags! Sista rundan av årets GP och två av tre klasser ska avgöras. Kan bli hur spännande som helst.

Vad tror ni? vem vinner? Vem kraschar ut sig? Vems nerver pallar trycket?

Det enda som är säkert är att vi kommer ha tre spanska mästare i år...

https://www.youtube.com/watch?v=3aHj2KMQg7M
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det kommer bli så grymt!!

För er som inte följer Moto3 kan jag meddela att det är tre personer inom 5 p i toppen! Det kommer med största säkerhet bli ett sjukt spännande race. :rock
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det kommer bli så grymt!!

För er som inte följer Moto3 kan jag meddela att det är tre personer inom 5 p i toppen! Det kommer med största säkerhet bli ett sjukt spännande race. :rock

Moto3 kommer ju bli helt gung ho. Den som vinner racet av de tre vinner VM. Salom, Rins och Vinales. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om det inte regnar kommer mm ta titeln om han inte gör något monumentalt dumt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många som klarar av att vara med och kriga i toppen i torrt för att han ska komma sämre än fyra...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om det inte regnar kommer mm ta titeln om han inte gör något monumentalt dumt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många som klarar av att vara med och kriga i toppen i torrt för att han ska komma sämre än fyra...

Det ser ut att bli torrt så oddsen är ju i hans favör men allt kan hända även om det krävs något extra för att han inte ska bli topp fyra. Krascher är ju en faktor som inte går att ignorera - Marquez har kraschat 15 gånger i år medan Lorenzo har gjort det tre.

Oavsett så kommer det blir intressant och jag hoppas Lorenzo tar hem det. :)
Skulle inte ha några problem med att Marquez vinner heller.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vad som än händer måste jag säga att Lorenzo vart brutal i år. Synd att han skadade sig
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det ser ut att bli torrt så oddsen är ju i hans favör men allt kan hända även om det krävs något extra för att han inte ska bli topp fyra. Krascher är ju en faktor som inte går att ignorera - Marquez har kraschat 15 gånger i år medan Lorenzo har gjort det tre.

Oavsett så kommer det blir intressant och jag hoppas Lorenzo tar hem det. :)
Skulle inte ha några problem med att Marquez vinner heller.

Mm har ju däremot hållit sig rätt kraschfri på race, han håller ju sönderslagandet av den stackars hondan till FP, vilket iofs inte hindrar att han skadar sig så att han inte kan köra.
Jag känner inte någon preferens åt endera hållet, möjligtvis lite åt MMs håll, då jag tror att en titel för honom skulle ge en JL som är hungrig och på redan från första race, på samma sätt som vi fått njuta av honom i slutet av säsongen i år. :) Han har gjort ett imponerande och starkt jobb. Synd att han kraschade sönder sig på två av sina tre krascher... Hade kunnat vara väldigt spännande om både han och MM fått köra fullt ut hela säsongen. :D
Väldigt skoj att se JLs rena och kliniska stil ställas mot MMs yviga, övergränsensåinihelvete-stil. Speciellt att de faktiskt är skapligt jämna med och att ingen av dem släpper sålänge de har en chans. :hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lorenzo vinner racet, MM vinner titeln.
Så blir det:fakta

Plus 1 till på den. :tummenupp
Men MM är ju en rookie, så nerver, tankar osv kan ju ställa till det...
Ska bli ap-spännande iaf! :)
Hur det än slutar får vi en värdig vinnare! (1'a på floskeltoppen?)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
GP känns avgjort. Moto3 kommer bli en nagelbitare utan dess like! Vinales tar det med några riktigt fula manövrar på slutet..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Förekommer stallorder även i motogp?
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
MMs närvaro i MotoGP har verkligen taggat till resten av förarna. Han är värdig vinnare även om jag hoppas Lorre vinner (han har vuxit i mina ögon). Nästa år hoppas jag faktiskt att Pedrosa vinner, han har varit två alldeles för mycket. Hoppas, hoppas inte att Pedrosa får stallorder.:gnissla
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Förekommer stallorder även i motogp?

Det är ju ingen som erkänner det och de har ju inte radio eller annan kommunikation än depåtavla under race så de kan ju inte ge instruktioner som i F1.
jag tror inte att HRC behöver förklara läget för Pedrosa coh jag tror inte att Yamaha behöver förklara för Rossi vad de förväntar sig av honom.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Krascher är ju en faktor som inte går att ignorera - Marquez har kraschat 15 gånger i år medan Lorenzo har gjort det tre.

Egentligen är det helt sjukt att MM kraschat så mkt mer och klarat sig helskinnad varje gång.. eller nåja, vad var det, ett lillfinger som fick en smäll nån gång? Medans de andra som nästan aldrig kraschar blir tvingade till operation när de väl gör det.

Livet är inte rättvist :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Egentligen är det helt sjukt att MM kraschat så mkt mer och klarat sig helskinnad varje gång.. eller nåja, vad var det, ett lillfinger som fick en smäll nån gång? Medans de andra som nästan aldrig kraschar blir tvingade till operation när de väl gör det.

Livet är inte rättvist :)

MM kan ju ha lärt sig hur man ska slå i backen utan att skada sig. Eller iaf för att minska risken för skador... Typ, höghastighetsfallteknik? :D
Han har iaf övat mycket på det i år.

Och jag är inte helt oseriös heller, med så många krascher med så lite skador är det något som han gör rätt med att daska i marken iaf...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
MM kan ju ha lärt sig hur man ska slå i backen utan att skada sig. Eller iaf för att minska risken för skador... Typ, höghastighetsfallteknik? :D
Han har iaf övat mycket på det i år.

Och jag är inte helt oseriös heller, med så många krascher med så lite skador är det något som han gör rätt med att daska i marken iaf...

Bra körstil för att krascha, sopar oftast av på broms eller in i böj och inte på påslag, Rossi har väl oftast gått av på samma sätt han med och är ju inte heller någon som stoppats av skador genom karriären.

Sen ramlar han bra med, håller ihop kroppen och låter naturen ha sin gång. :)
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Förekommer stallorder även i motogp?

Det är ju ingen som erkänner det och de har ju inte radio eller annan kommunikation än depåtavla under race så de kan ju inte ge instruktioner som i F1.
jag tror inte att HRC behöver förklara läget för Pedrosa coh jag tror inte att Yamaha behöver förklara för Rossi vad de förväntar sig av honom.

Under normala omständigheter så är nog den enda stallordern att Dani bör gå för seger. Ju bättre han placerar sig, desto bättre för Marc. Om Jorge vinner måste Marc vara sämst fyra för att bli världsmästare. Om Dani vinner räcker det för Marc att vara åtta för att bli världsmästare.

Yamaha har ju inget att komma med vad gäller stallorder. Under normala omständigheter är Valentino inte längre en bricka i spelet. Det skulle vara en positiv överraskning om han kunde påverka vad som händer inom topp tre, men jag tror tyvärr inte att det händer.

Under normala omständigheter, alltså. Den som hoppas på spänning och intriger får nog börja dansa regndans redan nu. Annars är allt annat än VM-guld till Marc att betrakta som en skräll.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top