Video Otur?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nej, det var inte otur. Du lägger ju massa vikt på höger sida av styret och bromsar hårt i låg fart. Hur tänker du där?

Pro tip; Använd skydd. Det är inte heeelt okej att skada sig i promenadfart.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jag blir så trött, varför ska folk envisas med att åka i jeans och gympaskor?
Finns ett helt gäng i västeråstrakten som inte verkar veta vad skydd är, det ser bara väldigt väldigt oseriöst och töntigt ut!
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag blir så trött, varför ska folk envisas med att åka i jeans och gympaskor?
Finns ett helt gäng i västeråstrakten som inte verkar veta vad skydd är, det ser bara väldigt väldigt oseriöst och töntigt ut!
Man gör väl vad man vill med sitt intresse?
Oseriöst när man åker hoj, vad är det?
Har nog aldrig tänkt "oj, vilket oseriös person som kör hoj i jeans!".
Finns betydligt värre saker man kan göra på hoj för att klassas som "oseriös" men då pratar man nog snarare om "omogen".

Låt folk sätta på sig vad dem vill, det drabbar inte oss (förutom rehab men det finns värre saker i samhället vi betalar).
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Lite som att gå på bröllop i snickarbrallor och kanadaskjorta, det är ett val man kan göra men det finns andra kläder som passar bättre för tillfället. Jag tänker genast "moppepojke" när ja ser nån komma på en motard i jeans och gympaskor, varför inte dra på ett par goretexbrallor och stövlar, det tar inte lång tid!

Man gör väl vad man vill med sitt intresse?
Oseriöst när man åker hoj, vad är det?
Har nog aldrig tänkt "oj, vilket oseriös person som kör hoj i jeans!".
Finns betydligt värre saker man kan göra på hoj för att klassas som "oseriös" men då pratar man nog snarare om "omogen".
Låt folk sätta på sig vad dem vill, det drabbar inte oss (förutom rehab men det finns värre saker i samhället vi betalar).
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Jag blir så trött, varför ska folk envisas med att åka i jeans och gympaskor?
Finns ett helt gäng i västeråstrakten som inte verkar veta vad skydd är, det ser bara väldigt väldigt oseriöst och töntigt ut!

Supermotards lockar i regel vuxna busungar och förväxta moppepojkar, anser man att det häftigaste i livet är att stegra och ha crosshjälm tycker man nog inte att skyddskläder är så häftigt, det hör till "stilen" :tungan
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Lite som att gå på bröllop i snickarbrallor och kanadaskjorta, det är ett val man kan göra men det finns andra kläder som passar bättre för tillfället. Jag tänker genast "moppepojke" när ja ser nån komma på en motard i jeans och gympaskor, varför inte dra på ett par goretexbrallor och stövlar, det tar inte lång tid!
Du får nog komma på en bättre jämförelse än det där:tungan

Bröllop är en social tillställning där det i 9 fall av 10 finns en klädkod. Att komma i snickarbrallor är som sagt helt fel (beror på vilket typ av bröllop det är i och för sig ;)) men det är inte på långa vägar jämförbart med att åka hoj i jeans:lol

Hade du kommit till en smc-kurs (för de har väl krav på godkända skyddskläder antar jag?) i jeans och gympaskor och på allvar inte förstått problemet, då hade vi kommit bröllops scenariot liiiiiite närmre.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top