Video Mina ombordfilmer från bandagar

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Kul att du gillar det!

Jag har använt de vanliga klisterfästena man får med kameran och fäst den på plastskyddet ovanpå tanken. Eftersom det är ett plastskydd så skakar det en del som du ser på filmerna men det kanske blir bättre om det går att skruva fast det på något sätt. Jag gillar den vyn eftersom det blir en fattigmanstelemetri då jag kan se spårval, hastighet, varv, DTC och ABS :)

Jag har även fästen på kåpan ovanför ena lyset och på kutsen bak.

Jag vet dock inte hur de här fästena är att få bort sen, de verkar sitta rätt hårt...

De brukar gå ganska lätt att få bort med en värmepistol! Här hemma på bandagar vill man gärna att kamerorna är förankrade med en snodd ifall klistret släpper, så jag har köpt lite olika RAM Mounts fästen jag tänkte prova förankrade med en fisketafs typ..
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vore kul att se lite fler vinklar, jag är helt grön på det här med gopro, klippning och sånt. Testade för första gången att filma i onsdags och klippte ihop en film från en vanlig gatkörning. Jag använde mig av en såndär sugkopp som man sätter på hojen lite här och var, sen är det bara att flytta runt kameran. Vad ska man används sig av för redigeringsprogram?, testade nåt gratisprogram nu men det var sådär.

Här har ni min första goprofilm, inte den bästa men den får funka som ett första försök.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vad ska man används sig av för redigeringsprogram?, testade nåt gratisprogram nu men det var sådär.

Jag föredrar Adobe Premiere.

Dock är det en liten "tröskel" att lära sig om man inte hållt på med det tidigare. Men det finns massor med how-to-videos på youtube.

Andra kör med Sony Vegas.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det går att köra fortare, så du vet det ;)

Gött med filmer oavsett! En vacker dag ska jag ha en hoj igen :p

Om det är ringen-varvet du menar så var det som sagt mitt första fria varv så det gick i snigeltempo :) men jag är ingen hejjare där, personbästa är 8:42 och det var samma dag som första fria varvet, så visst går det (bevisligen) att åka mycket snabbare än jag gjort.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vore kul att se lite fler vinklar, jag är helt grön på det här med gopro, klippning och sånt. Testade för första gången att filma i onsdags och klippte ihop en film från en vanlig gatkörning. Jag använde mig av en såndär sugkopp som man sätter på hojen lite här och var, sen är det bara att flytta runt kameran. Vad ska man används sig av för redigeringsprogram?, testade nåt gratisprogram nu men det var sådär.

Här har ni min första goprofilm, inte den bästa men den får funka som ett första försök.

Jag har lite olika vinklar från Sachsenring i höstas, ska se om jag hinner redigera och lägga ut de senare idag.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sådär, nu har jag fulredigerat tre varv på Sachsenring från tre olika kameravinklar för de som vill se.



 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Undrar vilket fäste du använder när du har kameran på tanken?
Funderar på hur jag ska montera min...

Det vanliga klisterfästet som följer med. Från början hade jag den där sugkoppen men det blir ännu mer ostadigt. Som du ser vibrerar det en hel del och jag tror det beror på att plastskyddet framför tanken inte är så stabilt. Om du inte nödvändigtvis ska filma instrumenteringen skulle jag rekommendera att fästa den på nosen istället, ovanför ett av lysena. Det är stabilare att fästa den där så det skakar mindre.

Får vi se några filmer från Suzuka eller Motegi nu? :banana
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Kul med dina filmer du lägger upp.
Apropå det där med skakningar, så har jag samma problem med mitt fäste. Är ju samma konstruktion på Hondan (tankdummie i glasfiber)
Upptäckte dock att Youtube har en funktion som tar bort vissa vibrationer i filmen. Funkar helt ok.

Ett varv på Aragon Mars 2013:

Original:



"Youtube antiskak"

 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kul med dina filmer du lägger upp.
Apropå det där med skakningar, så har jag samma problem med mitt fäste. Är ju samma konstruktion på Hondan (tankdummie i glasfiber)
Upptäckte dock att Youtube har en funktion som tar bort vissa vibrationer i filmen. Funkar helt ok.

Ett varv på Aragon Mars 2013:

Original:



"Youtube antiskak"

Tack för tipset, det verkar funka bättre än jag trodde det skulle göra. Att filmen blir lite mindre gör ju inte så mycket. Jag ska prova det på några av mina filmer.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tack för infon. Hoppas att kunna köra Tsukuba, Motegi och Suzuka under året.

Har en gammal film från Motegi, 2 grader varmt och snorhalt så jag hade banan nästan för mig själv:

Suzuka vore ju hur coolt som helst att köra, den verkar riktigt rolig!

Men hur är japaner på bandagar? Jag har bara varit i Japan ett par gånger och det är ju nästan så man tror att de kommer fram och ber om ursäkt efteråt om de kör om en. Att någon orsakar en olycka för någon annan som de gör häromkring måste ju vara otänkbart?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Suzuka vore ju hur coolt som helst att köra, den verkar riktigt rolig!

Men hur är japaner på bandagar? Jag har bara varit i Japan ett par gånger och det är ju nästan så man tror att de kommer fram och ber om ursäkt efteråt om de kör om en. Att någon orsakar en olycka för någon annan som de gör häromkring måste ju vara otänkbart?

Inga nya videos DR-Zätare?! :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top