REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 199
  1. #61
    There's a new kid in town Maverick_ou812s avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
    Hoj
    Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
    Inlägg
    12 701
    Hittade detta inlägg i tråden om Dunlop 211D GP racer från Dede, en kille jag känner mycket väl.

    Citat Ursprungligen postat av Dede Visa inlägg
    Någon som har testat både Medium och Endurance slicksen som i så fall hade kunnat ge ett omdöme ang. grepp kontra livslängd?
    Tänkte köra på M fram men velar om man ska ha E eller M bak.
    Kör inga ProSBK-tider men ska försöka komma ner på 1.05 tider på Knutstop i alla fall.
    Vill givetvis ha bra grepp men samtidigt så gillar min plånbok om dom håller en liten stund också

    Kört på Metzeler KompK nu och de litar jag inte alls på greppmässigt. Fått en del oväntade släpp även med måttligt gaspådrag och utan några extrema nedlägg. Dessutom höll dom inte alls länge så det var det sämsta från två världar
    Rutinerad felkörare
    Köra hoj - Det roligaste man kan göra med kläderna på!
    Sydskanes Emse #10021

  2. #62
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 018
    Blogginlägg
    78

    Bandags- och träningsslicks t ex Metzeler CompK, Pirelli Superbike Pro

    Citat Ursprungligen postat av Maverick_ou812 Visa inlägg
    Hittade detta inlägg i tråden om Dunlop 211D GP racer från Dede, en kille jag känner mycket väl.
    Bra fynd och den första jag sett som skriver så pass negativt om däcken när det gäller hur de släpper. Men 1.05 är väl rätt snabbt på Knudan kanske? Det finns ju definitivt en gräns för däckstypen när det börjar bli dags för de bästa gummit.

    Jag måste säga att jag blir mer och mer sugen på att verkligen prova dom och sätta dom i relation till de skurna däck jag senast har erfarenhet av
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  3. #63
    There's a new kid in town Maverick_ou812s avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
    Hoj
    Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
    Inlägg
    12 701
    1:05 är rätt snabbt på Knudan, japp och som du säger, gränsen finns alltid där ute någonstans.
    Jag själv kommer definitivt att testa Pirelli Diablo Superbike Pro eftersom jag hade oerhört kul på Pirelli SC1 & SC2 de sista dagarna förra året. Tyvärr fick jag noll livslängd och det gör ont i plånboken.
    Senast redigerat av Maverick_ou812 den 2013-02-15 klockan 07:45.
    Rutinerad felkörare
    Köra hoj - Det roligaste man kan göra med kläderna på!
    Sydskanes Emse #10021

  4. #64
    Medlem Chrille 18s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Skåne
    Hoj
    CBR1000RR, Aprilia Caponord, YZ450F
    Inlägg
    78
    Hej. Jag testade Dunlop lite i somras. Körde med GP Racer Slick Medium , fram och bak (3 set) på en CBR1000RR. Greppet är givetvis inte riktigt i nivå med SC2 och liknande men bra ändå.

    Slitaget bak upplevde jag som det svåraste med däcken, kräver väl en bra anpassad inställning då stommen är så pass hård. Framdäcken håller hur länge som helst.

    Jag körde Smokey 200 på ett set däck i M-blandning, strax över 100 varv, tider mellan 1.43-1.45 och däcket hade nog mått bäst av ett byte men det fick vara och med tider närmre 44-45 så håll det ok.

    Bra grepp vid lägre däcktemp. Dvs inte så känsliga för lite regnstänk etc. Men som sagt slitaget hade jag problem med.

  5. #65
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    5 543
    Jag törs nog sticka ut hakan lite och säga att en hel del av erfarenheterna om hur däcken beter sig beror på hur hojen är inställd, både vad gälle slitage men i synnerhet hur de beter sig.

    Om du har en hoj som blir lätt överstyrd när du hänger på en viss modell av däcks profil så, beroende på hur mycket överstyrd den blir, kommer detta att märkas när däcken börjar gå ner sig i fäste.

    Förutom att det släpper tidigare kommer även släppen plötsligare eftersom det fortfarande finns bra grepp i gummit, reaktion-"vilket jäkla skitdäck, det släpper farligt och dålig livsläng är det med"

    Om man efter detta byter till en modell som profilen istället gör hojen mer neutral så kommer man älska det gummit efter det då det blir förutsägbara släpp och livslängden kommer uppfattas som mycket bättre.

    Samma om du har en bra hoj och byter till en profil som gör hojen understyrd, "det går ju inte att svänga med detta!", testar då det gamla vana framdäcket och hojen funkar igen, då "skitframdäck!"

    När allt egentligen bara är en justeringssak.........

    Vad vill jag då säga med detta?

    Man kan inte lita på omdömet om en modell däck om man inte vet hur hojen det satt på var inställd när det testades, bästa är att handla på sig och testa fram det som funkar till sin hoj i det segmentet av däck man vill åka på.............eller bara köpa ett man kan handla till rätt pris och ställa in hojen istället.

    Kan ha fel men värt att tänka på, lycka till.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

  6. #66
    There's a new kid in town Maverick_ou812s avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
    Hoj
    Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
    Inlägg
    12 701
    Fler som har upplevt att det är svårt att hitta rätt med Michelindäck (generellt) och fjädringsinställningar?
    Har pratat med en del som säger att det är svårt att får till inställningen så att däcken varar. De har inte alls samma problem med Pirelli och Metzeler.
    Rutinerad felkörare
    Köra hoj - Det roligaste man kan göra med kläderna på!
    Sydskanes Emse #10021

  7. #67
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 018
    Blogginlägg
    78

    Bandags- och träningsslicks t ex Metzeler CompK, Pirelli Superbike Pro

    Citat Ursprungligen postat av Maverick_ou812 Visa inlägg
    Fler som har upplevt att det är svårt att hitta rätt med Michelindäck (generellt) och fjädringsinställningar?
    Har pratat med en del som säger att det är svårt att får till inställningen så att däcken varar...
    Jag har körd en del Michelin de senaste åren och generellt sett verkar lufttrycket påverka mer än fjädringsinställningarna. När det det gäller DOT-däck som Competition och Cup behöver dom oftast mer än det rekommenderade trycket för att inte gå upp i rök.när det gäller Comp Street vet jan ingen som lyckats få det däcket att hålla över huvud taget.

    Jag vill minnas att 1.7-1.8 i kalltryck bak var vad som fungerade för Cup C bak, då fick man ut ett par, tre dagar. Med lägre tryck än så hade man fantastiskt grepp i ett par pass...
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  8. #68
    There's a new kid in town Maverick_ou812s avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
    Hoj
    Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
    Inlägg
    12 701
    Jag körde slut på mina Power Cup rätt snabbt, trodde de skulle vara lite längre, MICHELIN Power Cup VA fram och MICHELIN Power Cup A bak. Följde rekommendationen enligt informationsbladet.

    Recommended cold inflation pressure*
    Standard / air < 15°C exceptions
    FRONT 2,1 bar / 2,1 bar
    REAR 1,5 bar / 1,7 bar (Up to 1.9 bar if greater cornering stability is needed)
    * Pressure should be measured before riding or after a pause of at least one hour.
    Rutinerad felkörare
    Köra hoj - Det roligaste man kan göra med kläderna på!
    Sydskanes Emse #10021

  9. #69
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 018
    Blogginlägg
    78

    Sv: Bandags- och träningsslicks t ex Metzeler CompK, Pirelli Superbike Pro

    Citat Ursprungligen postat av Maverick_ou812 Visa inlägg
    Jag körde slut på mina Power Cup rätt snabbt, trodde de skulle vara lite längre, MICHELIN Power Cup VA fram och MICHELIN Power Cup A bak. Följde rekommendationen enligt informationsbladet.

    Recommended cold inflation pressure*
    Standard / air < 15°C exceptions
    FRONT 2,1 bar / 2,1 bar
    REAR 1,5 bar / 1,7 bar (Up to 1.9 bar if greater cornering stability is needed)
    * Pressure should be measured before riding or after a pause of at least one hour.
    Jag körde VB fram, C bak och eldade upp en stor del av första bakdäcket under första halvan av första dagen, slitaget var snyggt och prydligt men bara lite för stort. Vid 1.7 kg kallt bak (motsvarar väl ca 1.9 varmt) fick vi hyfsad ordning på slitaget och ändå bra arbetstemperatur. Däcken höll 2.5 dagar i eget tempo, med nödrop 4 dagar i kurstempo (med vändning). Framdäcket skulle nog klara ett tredje bakdäck, fungerar oklanderligt.

    En egen spekulation är att dessa däck med styv stomme/sidor har en tendens att säljas med lite för låga rekommenderade specifikationer, ger fäste men förkortar livslängden.

    De andra däcken Du nämner har lite mer luft i specifikationen, om jag kommer ihåg det rätt?

    Michelin gör bra däck som har funkat bra på mina hojar. Det har även de andra fabrikaten jag kört gjort, efter lite enkla geometrimodifieringar. Men just A-gummit Du körde är oerhört känsligt för högre asfaltstemperaturer än rekommenderat (18 grader?), jag körde slut på ett däck med Trajjan på ett par pass under en ovanligt varm vårdag på Kemora för ett par år sedan.

    Prova gärna kombinationen VB/C, ett lättsvängt alternativ med bra bett och bra feedback/gränszon
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  10. #70
    Medlem Zelniks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Bland blåbär
    Hoj
    Dyr -13
    Inlägg
    82
    Jag slänger mig in i däcksältningen. Kommer köra Pirelli Superscorsa SP och önskar ett bra utgångstryck att laborera kring. Lutar åt 2.4 bak,2.2 fram kallt Detta har fungerat rätt bra på mina tidigare tidigare sportdäck. Men nu är det ju nära slicks. Fästet har jag läst mig till ska vara lika bra,om inte bättre,än slicks för 4-5 år sedan. Inga värmare och motorvägskörning till och från banorna är vad det antagligen blir. Kanske lite mindre i tryck?
    Senast redigerat av Zelnik den 2013-03-02 klockan 20:55.

  11. #71
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 018
    Blogginlägg
    78

    Sv: Bandags- och träningsslicks t ex Metzeler CompK, Pirelli Superbike Pro

    Citat Ursprungligen postat av Zelnik Visa inlägg
    Jag slänger mig in i däcksältningen. Kommer köra Pirelli Superscorsa SP och önskar ett bra utgångstryck att laborera kring. Lutar åt 2.4 bak,2.2 fram kallt Detta har fungerat rätt bra på mina tidigare tidigare sportdäck. Men nu är det ju nära slicks. Fästet har jag läst mig till ska vara lika bra,om inte bättre,än slicks för 4-5 år sedan. Inga värmare och motorvägskörning till och från banorna är vad det antagligen blir. Kanske lite mindre i tryck?
    Ja, så länge jag inte får mothugg så fortsätter jag med mina teser Pirellis rekommendationer hittar Du i denna post (psi, så Du får konvertera själv): http://www.triumph675.net/forum/show...99&postcount=2

    Varmtryck 2.2 bak och 2.4 fram innebär enligt min enkla tumregeln att Du räknar bort ett par hekto för tryckökningen när däcket blir varmt. Så runt 2 bak och 2.2 fram borde vara en bra startpunkt.
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  12. #72
    Söker klokskap Gixxlitos avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Bonnahult
    Hoj
    CRF 250 L + Bumse
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av roffe_s Visa inlägg
    Ja, så länge jag inte får mothugg så fortsätter jag med mina teser Pirellis rekommendationer hittar Du i denna post (psi, så Du får konvertera själv): http://www.triumph675.net/forum/show...99&postcount=2

    Varmtryck 2.2 bak och 2.4 fram innebär enligt min enkla tumregeln att Du räknar bort ett par hekto för tryckökningen när däcket blir varmt. Så runt 2 bak och 2.2 fram borde vara en bra startpunkt.
    Nu blir jag förvirrad! Edit: läste fel.

    http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/mo...ubtype%3Dtrack. (Tech adv)

    Jag har kört 31/21 psi
    Senast redigerat av Gixxlito den 2013-03-02 klockan 21:26.

  13. #73
    Medlem Hobbes avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    stockholm
    Hoj
    -
    Inlägg
    436
    Hej grattis till ett mycket bra gat och bandäck. Körde på dessa på GR ifjol utan värmare. Följde Pirellis rek och dessa är fram kallt 2,13-2,2 varmt 2,27-2,41 Bak kallt 1,8-2,0 varmt 1,93-2,07 Minns inte vad jag hamnade på men låg inom detta spann. Bakdäcket vart halkigt sista dagen av tre efter vändning dag två. På gata så har jag kallt bak 2,1-2,2 och kallt fram 2,3. Dom bygger värme blixtsnabbt, dessa är i mitt tycke trevligare än sportsmart dock med högre slitage.


    Citat Ursprungligen postat av Zelnik Visa inlägg
    Jag slänger mig in i däcksältningen. Kommer köra Pirelli Superscorsa SP och önskar ett bra utgångstryck att laborera kring. Lutar åt 2.4 bak,2.2 fram kallt Detta har fungerat rätt bra på mina tidigare tidigare sportdäck. Men nu är det ju nära slicks. Fästet har jag läst mig till ska vara lika bra,om inte bättre,än slicks för 4-5 år sedan. Inga värmare och motorvägskörning till och från banorna är vad det antagligen blir. Kanske lite mindre i tryck?

  14. #74
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 018
    Blogginlägg
    78

    Sv: Bandags- och träningsslicks t ex Metzeler CompK, Pirelli Superbike Pro

    Citat Ursprungligen postat av Gixxlito Visa inlägg
    Nu blir jag förvirrad!

    http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/mo...ubtype%3Dtrack. (Tech adv)

    Jag har kört 31/21 psi
    Bli inte det, låt oss inte blanda äpplen och päron nu. Din länk går ju till Pirelli Superbike-slicksen. Är det SCx (t ex SC2) Du avser eller Pro-slicks Du avser? Pro-däcket är ju ett tränings- och bandagsdäck och ska förmodligen köras med högre tryck än SCx. EDIT - OK, såg att Du hittat rätt
    Senast redigerat av roffe_s den 2013-03-02 klockan 21:37.
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  15. #75
    Medlem EPOs avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kingsfield
    Hoj
    BMW HP4
    Inlägg
    304
    Lite däcksekonomi:

    Köper man däcken från mynetmoto och antar att Superbike Pro håller dubbelt så långt som Superbike SC2/SC3. Då kostar det ca 8.119 att köra med SC och 3.430 SEK att köra Pro. Där ett set är 1 framdäck och 2 bakdäck. D.v.s. det kostar +4.689 SEK med SC-Däck. Sanningen är nog antagligen att PRO-däcket håller ca 3,5-4 gånger länge än SC-däcket. D.v.s. kostnadsbesparingen blir då ca 8.500SEK.

    Eftersom det inte är kvaltider på "Trackday evenemang" så kommer jag inte att känna något större akut behov av att köra ett kval/race-däck som är optimerat för 1 till 60 varv. När 1 dag "Trackday" på gåsen är ca 95-105 varv.

    Slutsats : Köper du PRO däcken så åker du i princip gratis (banddagskostnaden inryms i SC-däckskostnaden) i jmf med att köra SC-däcken

  16. #76
    nothing beats cubic inches cubics avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
    Inlägg
    799
    Tänkte beställa ngn uppsättning däck till min Daytona 675. Pirelli PRO verkar ju bra, vad jag kunnat läsa och frågat mig till, slicks för trackdays (?).

    Hittade däcken på den här siten, via tips i ngn tråd här:

    http://www.mynetmoto.com/motorradrei...rbike_pro.html

    http://www.mynetmoto.com/motorradrei...rbike_pro.html

    Är dessa "rätt" däck? Duktigt mkt billigare än i Sverige i så fall...

    Haha såg att det var EPO i inlägget innan mitt som var tipset. Läste i flertalet däckstrådar och blandade ihop hela skiten. Jag har beställt från mynetmoto nu...
    Senast redigerat av cubic den 2013-04-05 klockan 12:38.

  17. #77
    "JesperN" Getens avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Tomelilla
    Hoj
    Daytona 675 till bana, SV650 till gata
    Inlägg
    1 188
    Efter att denna tråden dök upp beställde jag ett set superbike pro, men nu är ju våren försenad...
    Hur tror ni dessa fungerar när det är 10-12 grader varmt? Utan däckvärmare.

  18. #78
    4-i-rad jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    07 Yamaha R1 räser och en TDM.
    Inlägg
    4 595
    Citat Ursprungligen postat av Geten Visa inlägg
    Efter att denna tråden dök upp beställde jag ett set superbike pro, men nu är ju våren försenad...
    Hur tror ni dessa fungerar när det är 10-12 grader varmt? Utan däckvärmare.
    Riktigt dåligt.
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    Team R2D2 SEC 2017

  19. #79
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 018
    Blogginlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Geten Visa inlägg
    Efter att denna tråden dök upp beställde jag ett set superbike pro, men nu är ju våren försenad...
    Hur tror ni dessa fungerar när det är 10-12 grader varmt? Utan däckvärmare.
    Ptja, som Jåke säger är det nog läge att ta det riktigt lugnt eller köra med gatdäck om Du har möjlighet. Nu spekulerar jag men tänker i alla fall såhär:

    Bandagsdäcket beskrivs som en "mjukare konstruktion med hårdare gummiblandning" i f t tävlingsslicksen, motsvarar kanske de olika fabrikatens bästa bandagsdäck? Den ökade livslängden tillskriver jag att gummiytan inte rör sig lika mycket i ett slicks. Att det inte föreskrivs däcksvärmare kan även tyda på att bindemedlet i högre grad är silica i st f kimrök, vilket fördelar temperaturen över däcket lite mer (kan dock inte påvisas från det tyska testet). Alternativt räknar man med att den större rörelsen i den mjukare stommen värmer däcket snabbare. Under +20 grader rekommenderas oftast fabrikatens mjukaste blandning (SC0, K0, A och allt vad de nu heter), i alla fall Michelins A-blandning höll inte alls för mig när temperaturen i asfalten passerade 20-strecket. Men det är däck som kräver minst två hela varv, helst 3 för att värma upp om man inte använder däcksvärmare, dessutom tål de inte hur många värmecykler som helst.

    Jag förväntar mig vettigt grepp i CompK-sulorna om asfalttempen är över 15 grader och de stått med värmare i ca 30 minuter, det har funkat för mig med gummi typ SC2. Men första passet en morgon då nattempen varit 5-10 skulle jag ta det mycket varligt, utan värmare skulle det nog ta halva passet innan jag stog på. Men det går ju att kolla själv, ut och värm upp i tre varv (mycket acceleration och broms, lugnt i kurvorna) och sedan in i depån och kolla vilken temperatur Du hunnit jobba upp. Enligt det tyska test som länkades tidigare var däckstempen för både CompK och Pro ca 70/50 sida/däcksmitt.

    Allting går ju att ta sig runt på. Men innan asfalten är varm ska Du nog vara på Din vakt. En kort videorecension som jämför med t ex SC2 hittar Du här: http://www.motorcycle-usa.com/947/Mo...iew-Video.aspx
    Senast redigerat av roffe_s den 2013-04-11 klockan 06:36.
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  20. #80
    Medlem EPOs avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kingsfield
    Hoj
    BMW HP4
    Inlägg
    304
    När man ändå sitter och väntar på att våren ska ta fart så kan man läsa en och en annan artikel om Pirelli Superbike PRO (det är bara att googla).
    T.ex: http://www.linkint.com.au/Pirelli_Superbike_Pro.html
    Men glöm inte. Pirelli själva säger ”While tire warmers are not crucial, it is always recommended".
    Däcksvärmare behövs inte för att däcket klarar sig utan däcksvärmare, men vi rekommenderar att man alltid använder däcksvärmare. Så oavsett vad så är det alltid bra med varma däck och undvik värmecyklerna så mycket som möjligt. Därmed pasta.
    Lite allmän information:
    http://www.orionmotorsports.ca/2010ws/techInfo.htm
    Lite roligt är det i det i den allmänna debatten kring däck, när vi kommer till det där med att PRO har sämre fäste än SC1. För självklart att det är så. Men kör 4 bandagar och så tittar vi hur det är den 5 dagen. SC1 borde vara helt slut och PRO går fortfarande. Skit samma ni fattar. Olika däck olika syften.
    Senast redigerat av EPO den 2013-04-12 klockan 08:27.

Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här