Ktm 990 smt

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Evo2 Mappen Är Mycket svår att få tag i.. Inte ens Ktm själva Hade den,? Men Tanka ner Accra Map!!.. Om du inte får tag i Evo2 mappen alltså.. :gråta Men Jag skulle jobba lite att försöka få tag i den Blir En Jäävla skillnad Mot Accrat!.. Lycka till..
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Va helt okej att köra. Lite grus här och där men annars torrt å fint. Och inte så värst kallt heller. va nog 6-7 grader
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Idag fick jag hem Tune ecu kabeln som jag beställt. jag har ju inte gjort annat än att byta ljuddämparna, så jag slängde in en vanlig Acra map för SMT 2010, att lägga in den gick hur snabbt och smidigt som helst :tummenupp men sen ska man ju starta hojen och låta den gå på tomgång 15min, förstår bara inte varför? :va

Men körde en kort testrunda efteråt iallafall, och det jag kan säga är att den helt klart gick bättre på låga varv! Innan gick det ju knappt köra på 3000rpm! Tyckte även att den kändes rappare på högre varv! :yoparty

Om någon har tips på annan map som dom kört med och vart man kan hämta den så tala gärna om det!
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Idag fick jag hem Tune ecu kabeln som jag beställt. jag har ju inte gjort annat än att byta ljuddämparna, så jag slängde in en vanlig Acra map för SMT 2010, att lägga in den gick hur snabbt och smidigt som helst :tummenupp men sen ska man ju starta hojen och låta den gå på tomgång 15min, förstår bara inte varför? :va

Men körde en kort testrunda efteråt iallafall, och det jag kan säga är att den helt klart gick bättre på låga varv! Innan gick det ju knappt köra på 3000rpm! Tyckte även att den kändes rappare på högre varv! :yoparty

Om någon har tips på annan map som dom kört med och vart man kan hämta den så tala gärna om det!

15 minuter kallreset gör man för att styrenheten ska läsa in korrekta/nya värden från framförallt gasspjälssensorn, påstås vara mycket viktigt att man gör!

Härlig känsla när man drar iväg första gången med annan map och ljuddämpare :) Är som en helt ny hoj.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Nej inte den nedan, det är den vanliga på tune ecu sidan. Är den där bättre?
 

Willejkpg

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Xr650R -00,KTM 990SMT -11
Hej!

Jag har blivit riktigt sugen på en 990 Smt, verkar vara en riktigt rolig buse till hoj! Kul att köra på vägarna både hemikring såväl som i Italien, och ändå funka bra på motorvägen med packning söderut. :tummenupp

Undrar om det är någon här som funderar på att sälja sin..? Tänkte som så att ni kanske inte fått tummen ur att lägga upp annons, så tar en chansning här! Vill helst ha en med Abs-bromsar och gärna kittad med välljudande system.

Hör gärna av er om ni har något kul att erbjuda!
 

Willejkpg

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Xr650R -00,KTM 990SMT -11
Kommer nu med ett inlägg till, har inte fått nåt svar här i mitt sökande efter en 990Smt, men finns ju trots allt några på blocket. :) Men att det finns så få till salu, är det för att det är så få sålda, eller att folk behåller sina mc..? :confused:

Undrar om det är något speciellt man ska kolla på? Dvs några modellspecifika fel?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Eftersom de låg i en för hög försäkringsklass från början så sålde dom nog oförtjänt lite. Men så tror jag de flesta som har köpt är väldigt nöjda och har kvar dom rätt länge. Jag hade gärna köpt en med abs, men de var för dyra för mig.
Det jag hört är att det är vanligt att styrlagren är dåliga vilket var fallet på min, firman fixade det på garanti. I övrigt tror jag inte det är något speciellt.
Köp säger jag! :tummenupp
 

Willejkpg

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Xr650R -00,KTM 990SMT -11
Jo jag vill gärna köpa, men finns ju inga!!?? :gråta
Eller jo det finns, EN begagnad...men jag vill ju helst ha från 2011 med Abs. Finns ju några nya osålda från 2011/2012, men handlarna är ju inte kloka, ska ha 119.900 för en 2011! Lelle har en 12a för 110.000, men tycker ändå att dom borde sänka priset mer, dom har ju trots allt haft cykeln stående i 2år..?
Eller är jag bara en snål smålänning... :D
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja du just nu var det lite ont om SMT på Blocket! Fanns fler i höstas/vintras. Men nu har ju de flesta börjat köra hoj och har gjort sina affärer redan kanske? Men någon dyker väl upp så småningom!
 

Tunnebon

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Halmstad
Hoj
- ingen ännu
Tjena!

Letar efter en schysst hoj och har fastnat för smt 990 sen jag provkört en polares.
Tittar främst på begagnade och äldre nya. Men precis som inlägget innan så känns priserna lite höga?
Det finns ju på blocket en 09:a för 62' och en 10:à för 84'?! Sen är steget upp till dom andra nya ca. 20' mer.
Är 10:an verkligen värd 84'? Och har den abs? Miltalen på 09:an avskräcker en del och vad anser ni den vara värd? Kanske ska titta på en ny istället?:va
Många frågor och kanske rätt ställe att fråga på?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Tjena!

Kul att fler fastnar för den underbara SMT:n! Jag har ju själv en 2010 och kan meddela att ABS kom först 2011. Jag gav 70.000kr för min i höstas den hade då gått strax över 1000mil. 2010:an på blocket har ju gått under 500mil så jag förstår att dom vill ha betalt för den ändå.

2009:an hos Johans MC hade nästan gått 3000mil, skiljer ju ca 20 papp mellan de två så frågan är väl vad man har för budget? Hade jag valt mellan de två och pengarna inte är ett problem så hade jag gått på 2010:an. Vill du absolut ha ABS så är det ju en ny som gäller!

Trevligt om det blir fler SMT i Halmstad!!
 

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Såg att dom fick in en SMT på Johans MC Gbg, väskor och pipor hade den oxå.
 

Willejkpg

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Xr650R -00,KTM 990SMT -11
Jag köpte en SMT i helgen, blev en 2011 uttagen 2012 på ca900mil. Ingen direkt extra utrustning tyvärr. Jag fick ner den till 72000:-, men då ska årsservicen göras...
Skicket var inte perfekt, bla lite rostiga skruvar, men har nu beställt skruv från Ktm, blev några hundra kronor men kommer lyfta hojens intryck rejält. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top