Ktm 990 smt

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Totala summan för mina Wings blev 717€, valde att betala med Paypal så därför tillkom 4% avgift på summan. Annars kostar dom ju 669€ för paret och frakten 21€

Ok jag känner inte till någon i Falkenberg som håller på med KTM men det är ju inte omöjligt.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
En Snygg bak är Alltid Helt rätt.. :D Man ska Helst inte Köra Alls utan Ny-Annan Mapp!! Åk förbi Någon (ja åk o åk men du fattar),, som kan lägga in Accra map Eller Helst Evo2 Map. (Evo2,M,, ökar varvtalet med 1000rpm) Blir fint fint...Varför ta ur db- killers?, Låter Gött ändå. Och rätt skönt att slippa reta alla Okunniga Vanliga Människor som inte fattar att Mc-ljud är Musik..Hua vad jag vill att min (SMR) skall bli klar (på bänkning). Men snart kan vi ut o köra igen,,. Gääääsp Va e våren!! :huvet

Har man precis monterat så måste man testa :fakta

Jag stoppade i mina och med öppen luftburk så låter det precis lagom. Ganska tyst på jämngas men massor av goeljud när man vrider om rullen. Utan killers så hörs man flera kilometer :3freak
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Fixade oljebytet ikväll och den fick stå på tomgång och bli varm, och nog blir det varmt!uploadfromtaptalk1392138774773.jpg
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
När jag ändå hade bort dämparna tänkte jag att det e lika bra att plocka ner hela systemet och putsa det lite :)


Före:

20140201_105550.jpg

20140201_105559.jpg


Efter:

20140212_140503.jpg
20140212_140510.jpg
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Det lät jobbigt! Jag som vill ha allt klart snabbt som fasen! Det får nog bli till nästa vinter det! :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
uploadfromtaptalk1392223564312.jpg
Mitt nästa arbete är att få på fälgstripes, måste bara lyckas få upp hjulen i luften. Nu saknar man centralstöd!
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
om jag inte minns fel så finns centralstöd som "powerpart" .... frågade speciellt om det när jag var på vippen att handla en SMT
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har centralstöd på min men jag har inte kunnat utvärdera det än. Jag aldrig vart utan det på nån hoj så det är skönt att ha även denna gång.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Börjat kolla lite på Tune ECU och kabel till KTM, någon här som användt/använder det? Kabeln är ju inte så dyr och programvara och mappfiler finns ju på nätet! Verkar inte vara så svårt att lägga in ny mapp själ med det.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det är inte svårt. (har jag hört) :)

Själv funderar jag på hur hårt jag ska modda min. För mycket och det kommer troligen krävas en bänkning.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
jag har en (Kabel) som man behöver för att tanka hem egen map, finns massor av olika mappar på en Ktm sida (Hittar inte Namnet på sidan :mad: ), Men där finns Massor av olika mappar man kan tanka in och prova sig fram eller så läser man deras inlägg som berättar exakt vad deras map gör för din hoj.. Man kan sitta hur länge som helst och kolla fakta.. Ska försöka hitta sidan (om ingen annan här vet!!) Lånade ut min till Grannens Ktm 990 Adv. Han provade två olika innan han bestämde sig, Han blev super nöjd,, Såå Absolut skaffa en Kabel o Tanka in själv.. Men liten varning!! jag själv är rädd för att få in en Bugg/virus, så jag har inte gjort det själv. Känns säkrare att gå till ett Proffs. (Tycker jag). Ja det har hänt att folk fått in Buggar när dom tankat från nätet.. Men Data/Map, Nördarna menar att om man är lite vaken och Läser vad personen som lagt in Mappen (på nätet) Skriver så ska det vara Lugnt,, Jaha :confused: Up to you!! :tummenupp
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hittar dock ingen EVO2 map till SMT i den listan. Kan man tanka in en SD map tro?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top