Snart vår!!!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Slängde ihop hojen så fort jag kunde idag och tänkte ta en runda, när jag äntligen är klar så vägrar den att starta men hoppade igång efter en sup och gick i någon sekund innan det blev kabelbrand.. :huvet

Men man blir ju lite mer motiverad till att skruva nu när det är varmt nästan alla dagar :tummenupp
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Körde till Bilprovningen Fosie i Malmö och besiktigade hojen idag, kanontrevlig besiktningskille och blankt papper. Reflekterade dock över snön i vägrenen på E22:an. WTF liksom...

Men ja, nu är det snart vår!
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Imorgon blir det en mycket längre tur. Kommer inte klara av att hålla mig :(.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Har kört fram och tillbaka till jobbet nu två dagar i rad för att minska abstinensen lite men inte fan e det kul... Man skulle nästan kunna tro att vi bor i Saharaöknen... Sen läste man ju aftonbladets trevliga artikel och just nu känns det verkligen som om det är sant, börjar nästan ångra att jag bokade in två bandagar 26-27 april.

Förövrigt läste jag precis förstasidan igen och har ni inte läst den nyligen så läs den igen, så jävla naiva alla vi är :banana
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Har kört fram och tillbaka till jobbet nu två dagar i rad för att minska abstinensen lite men inte fan e det kul... Man skulle nästan kunna tro att vi bor i Saharaöknen... Sen läste man ju aftonbladets trevliga artikel och just nu känns det verkligen som om det är sant, börjar nästan ångra att jag bokade in två bandagar 26-27 april.

Förövrigt läste jag precis förstasidan igen och har ni inte läst den nyligen så läs den igen, så jävla naiva alla vi är :banana
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
En tur idag då. Blev fem mil, lite kyligare idag än igår men det var fan så skönt..
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Idag blev det en lite längre tur. Bulten ser ut att vara clusterbombad av ryssarna, men det blir förhoppningsvis bättre så fort tjälen går ur marken. Efter det blev det en sväng in till Donken på Sveavägen (kul med långa tunnlar :hihi) där vi mötte en glatt vinkande biker på en ilsket röd Ducati. Vid tankstoppet på vägen hem mötte vi ytterligare en biker, den här gången en kille på väg hem från Lelles i Uppsala på sin flong nya BMW, en sån där 650 Scarver tror jag modellen heter. Värmehandtag och liten stereoanläggning - jag blev faktiskt lite avundsjuk...

22 härliga mil blev det - våren är på ingång! :banana
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Grannen Henrik var ute med sin Monster på förmiddagen och på eftermiddagen skulle jag ut med Triumphen. Läder töjer sig med tiden. Så skinnbyxorna som var svåra att knäppa i december med bara kallingar under var nu lätta att knäppa med tjocka träningsoverall byxor under.
Men det var kallt +3C. Is på sjöarna och snö i dikena och i skogen. Efter 5 mil var jag "tvungen" åka in på en bensinstation för kaffe. Innan lika långt hem igen.
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Har fått ihop min hoj och gjort premiär turen! :yoparty Passade väldigt bra då det är 3-7 plus grader från kl.12 till kl.17 nu ungefär :tummenupp

Gjorde premiär turen igår, men ni får en bild från dagens tur i stället eftersom jag hade dåligt med kamera igår :rolleyes:

finnickenburn.jpg
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
6,5 mil igår i +2c som tog cirka en 40 minuter med lite fin sidvind.
Samma sträcka idag fast åt andra hållet :banana :glömdet fyfan vad kallt det blåser vid 120. :död
MEN första rundan så skiter man i att händerna får en härlig nyans av blått :rolleyes:
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top