Står i butik för att köpa antingen gopro hd hero3 eller liquid ego hd vilken???

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Som sagt står i butiken o funderar på vilken man ska köpa. Liquiden kostar 1399:- o hd hero3 kostar 2390:- va ska man köpa? Min första kamera o har ingen som helat erfarenhet av nån av dessa kameror.!
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Föresten så e heron white edition finns silver med men har inte en aning om vad skillnaden är?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag brukar läsa på sånt där i lugn och ro innan jag går för att shoppa..

Men i ditt fall så skulle jag köpt GoPro:n. Då vet du ju vad du får, funkar bra, att det finns reservdelar, fästen osv.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Enda som stora delarna som skiljer mellan White och Silver är att Silver tar 11mp bilder och kan ta 10st i sekunden. White tar 5mp bilder och 3 i sekunden.

Köp en Black Edition. Har du inte råd, vänta och spara ihop till en.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vettig bild på bägge - ska Du köra redigeringsprogram kan Du säkert justera skillnader i exponering och färg: http://www.youtube.com/watch?v=fdZ1-WIQWQU

Har Du inte jobbat med någon tidigare - gå på GoPro, helt enkelt för att den är så pass vanlig och välrenommerad att Du har lättare att få support med eventuella frågor.

Mina 2p, Lycka till!
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Gopro black edition.... Suverän!
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Gopron's fästen passar till EGO'n. Du har även skruvfäste på ego vilket kan vara ett +
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Med facit i hand , så hade jag väntat. Gopron är inte färdig ! Gopro erkänner själva att de har stora problem med mjukvaran o det är många kameror som inte fungerar. Däribland min..:-/. Kameran hänger sig , stänger av sig själv , vägrar starta , etc....
O bra support ? Tog exakt en vecka o 2 dar innan jag hörde ett knyst från dom via mail. Har även försökt ringa , men gett upp båda gångerna efter att ha väntat i 40 min i tel.
Gopro erkänner på sin sida att de är underbamannade o inte har en chans just nu att svara på alla "warranty claims" som kommit sen Gopro Hero 3 släpptes.

Läsning : http://www.goprofanatics.com/gopro-hd-hero3/

Fick i alla fall svar till slut på mitt mail om min felaktiga kamera , där jag beskrivit EXAKT vad jag gjort o ville ha en ny kamera. Gopro svarar med ett massmail där de ingående beskriver hur man uppdaterar mjukvaran......vilket jag redan förklarat att jag gjort , med noll resultat. Så nu blir det väl att vänta drygt en vecka igen innan svaret kommer......så att ha med sig kameran till Thailand om en månad är väl bara att glömma..
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Finns inget annat att fundera på än gopro och sonys nya
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Köpte precis Sonys nya actionkamer som jag är ruskig nöjd med. Funkar kanon för hoj syfte då du har en stor knapp bak som startar kameran och börjar filma samtidigt. Den har allt som gp hero 3 black edition men kostar 500 mindre. Blir en bra komplement till min contuore som har inbyggd gps så jag kan få laptimer :banana
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
jag tycker WiFi + App featuren verkar nice. Så att man faktiskt kan se hur man riktar kameran. Ponera att du sätter den på tanken och vill ha lite av styret och även himmeln. Det är inte helt lätt att få det helt rätt utan att se hur bildsnittet blir live.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top