RSV4 -Tråden

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Så gött va, fått reggat hojen och kan äntligen köra!! Vilken jävla cykel det är!!

Ni tankar väl rätt soppa i bågen grabbar!?2015-06-12 21.56.15.jpg
 

Wankel RE5

Medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Stockholm Västerort
Hoj
Tuono Factory 2017, Suzuki RE5 1975
I
1. FGRT fram
Bak ehh.. Minns inte

2.Tänk på att qs givaren bara funkar i en riktning . (push)

3. Den sladdar lite bak , blir vääääldigt lätt bak tack vare chassits geometri, hyggliga bromsar och bra motorbroms(trots bra slirkoppling). Vänj dig, det är stabilt men nervöst .

4. Gata,1000mil olja/filter. Ventiler 2000mil. Halvera allt vid ren racing. Gafflar varannat år. Dämpar bör va samtidigt .

5. 15-43

6. Inget särskilt mot andra . Är den bråkig att starta när den är varm, byt kablar mellan batteri och startmotor till grövre.


Grattis, fanimig den bästa hoj som byggts för aktiv körning tillgänglig för vanliga människor :banana

1: bak , märkning sitter under övrefästet med text AP xxxx beroende på modell, du måste dock släppa på fästet för att kunna se texten :huvet
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Hej!

Hur sitter en 186 cm lång person på en RSV4? har inte haft chansen att provsitta och testa hojen än.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Idag fick jag testa en GSXR 750 K9 och tyckte den var riktigt bra för min längd. Hur är RSV4:an jämfört med denna?
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Hej!


Ni med Factoryhojar, vart lämnar ni in era gaffelben för lite omvårdnad som packboxbyte tex?
Bor i Eskilstuna och har problem med att hitta någon som lyckas öppna mina öhlinare =(
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hej!


Ni med Factoryhojar, vart lämnar ni in era gaffelben för lite omvårdnad som packboxbyte tex?
Bor i Eskilstuna och har problem med att hitta någon som lyckas öppna mina öhlinare =(

Jag brukar byta dem själv, men arboga på italiabikecenter bör ju fungera :) ,annars bör ju Bactor killarna fixa det också...
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Ok! Jag ville få det gjort fort så jag tänkte att lämna in vore nog det bästa. Vår lokala verkstad ville inte ta i öhlins. Lämnade in dem till leffe Wallin som skruvat öhlins i hela sitt liv typ, men han fick inte isär dem. Trodde att någon eventuellt använt locktight. Så han gav mig dem tillbaka innan han drog sönder något. Nu har jag lämnat in dem på en öhlinsverkstad här i stan som bara skruvat dämpare för bil. Håller mina tummar och tår för att de ska lyckas. Köpte hojen i lördags och hannväl köra kanske 5mil innan det började rinna riktigt ordentligt =( Arboga ska jag absolut kolla upp om de inte lyckas här i stan, tack!=)
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Nu börjar jag noja över mycket..
Tog den till jobbet idag för första gången. 20 grader ute och efter 10min stadskörning var den uppe i 103grader. När jag kom hem var såklart motor och till och med ramen så varm att det knappt gick att ta i den. Är det normalt?
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Skönt, tack! Sträckte ut den för en stund sedan och då gick den ner till 76, det lugnade mig då trivdes den!
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Jag är på G att köpa en RSV4 :banana :banana och är nu på jakt efter en snygg skylthållare. Den jag hittills tycker bäst om är R&G racing.

img4334_4.jpg

Har ni några andra tips? Jag är även på jakt efter ett par diskreta men väl fungerande blinkers som passar hojen. Några tips?

Helst av allt skulle jag vilja ha ett bakljus med inbyggda blinkers, men jag kan inte hitta ngt som är godkänt att besiktiga med och jag har ingen lust att hålla på och byta... Ngn som vet om det finns ngt lagligt baklyse med inbyggda blinkers?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Förstått att detta inte är det mest aktiva forumet men någon som ha en RSV4a med APRC och är i tankarna på att sälja, skicka pm :)
Ja, det verkar riktigt glest på blocket. En ensam beggad och till humorpris. Han verkar inte vara sugen på att gå ner i pris heller..
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag är på G att köpa en RSV4 :banana :banana och är nu på jakt efter en snygg skylthållare. Den jag hittills tycker bäst om är R&G racing.

View attachment 424936

Har ni några andra tips? Jag är även på jakt efter ett par diskreta men väl fungerande blinkers som passar hojen. Några tips?

Helst av allt skulle jag vilja ha ett bakljus med inbyggda blinkers, men jag kan inte hitta ngt som är godkänt att besiktiga med och jag har ingen lust att hålla på och byta... Ngn som vet om det finns ngt lagligt baklyse med inbyggda blinkers?

Du kan inte få baklyse med inbyggda blinkers lagligt. Eftersom vad jag förstått det så ska det vara om jag minns rätt 18cm mellan de lysande delarna på båda blinkers.

Rg racing är bra. Hade det på min tuono. Men byggde en egen istället då jag tycker att alla skylthållare skymmer baklampan. Så min skylt sitter längre in.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Imorgon ringer man ett samtal till bikeport sen står det förhoppningsvis en RSV4R-10 i garaget till helgen. :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top