Turbobygge Gsxr 1000 tips på turboval?

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
tja håller på med turbobygge på min gsxr 1000 kommer köra lägre comp ,ställbara kammar/drev, wallbopump,nuke dump.tial wg. egenbyggd ic insug grenrör avgasrör osv men ska styra med pc5 å försöka med orginal spridare å se fall det funkar men nu till frågan ska ha ca 330-370hk i motorn ca 1bar-1,3max har ja tänkt men frågan är ska man välja 19t lr k24?någon som vet ca när man har fullt ladd på dom 2? sen hur mycket det skiljer på dom fall 24an är skit seg?tanken är att ja vill ha k24an för att mer effekt på mindre ladd plus att den lär gå att dra ur mer å få högre toppfart känns som fördelarna är många men skulle vilja veta av någon som kan om 24an är värd lr inte för den kommer ju gå snällare åt motorn med mindre nm osv.Mvh/Danne:tummenupp


Ps;om ni har några bra tips som ja bör tänka på osv lr nått säg gärna till då;)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Effektkurva med laddtryck på 19t finns i min byggtråd, vet inte av någon som byggt med k24an dock.
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
tja jo exakt läst den redan :D.men skulle vilja veta fall nån prövar k24an för den ska ju va nästan precis lika stor bara att den klarar mer?så borde väll va lite snällare å ge högre topp lr längre?mcx har en som heter 400 det är k24an va?.hur gör du med oljereturen?.mvh
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Om du har plats att bygga med en 26a så är det ett bättre alternativ då den är lite segare att spola och du slipper att den bygger massa mottryck/temp och du får en mycket snällare kurva.
Inte så kul med en hoj som ökar 150hk på 500rpm när det börjar ladda. Blir lite av/på känsla med en för liten snurra. Gillas inte av motorn heller, fråga Andersson han är förespråkare av större snurror efter otaliga byggen och har erfarenheten.
Mvh Ulf
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Om det ska få plats en 26a måste man sätta turbon längre ner och köra med oljereturpump. Det är på gnällen att det går med en 19t. När min gaffel bottnar ur nuddar hjulet precis i icn och då är allt så nära varandra det går
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

börja bygg turbo redan ikväll för det kommer du aldrig att ångra
returen behöver du inte oroa dig för lotusomega gör fina returpumpar för såna här byggen
peter
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Tja igen så nu fick ja hem en preppad k24 med 360lager osv så nu inom snar framtid ska det mappas å hoppas på bra resultat lr vet att det blir det:yoparty
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Kan en k24 passa bra även till en zx9 från 2001?
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Tack! Eftersom motorn är original i övrigt så kör jag på det.:)
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Någon som vet fall det är nödvendigt med öppen wg lr om ja ska använda den som sitter på turbon.undrar också fall man kan få reda på cc på orginalspridarna nån stans för att räkna ut fall dom räcker till mitt mål?.Mvh:tummenupp
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
nae köp med extra hub till pc5an så ja kan köra alla 8spridarna på fullt så borde klara det men skulle vilja veta säkert;):tummenupp
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Hehe stämmer till viss del har ju en k3 å det va den ja skulle bygga på å köpte typ alla saker till men sen fick ja ett byte på min ktm 660 smc -05 mot en k7 gsxr som va lagd men helt körbar å det va ju ett fynd för mig å då tänkte ja att ja bygger på den istället efter som ingen annan direkt gjort det å för det är mer utmaning efter som det är begrensat med plats osv oprövad maskin på den effekt ja ska upp på alltså här i sverige + att ja gillar min k3a som den är;)

Bilder kommer vart efter som ja kommer igång.det som sitter i motorn nu är arp i toppen annan packning för kompet strälbara kamdrev annan fjäder till kopplingen + oljepump till returen från turbon.alla tips är välkommna fall ni vet nått som ja kanske glömt lr bör tänka på?.Mvh:tummenupp
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Lista på saker ja använder

1.aeromotive BTR
2.k24 racepreppad 360lager osv
3.bosch 1260cc spridare
4.tial 50mm dump
6.precision 39 wg(öppen ut på sidan)
7.bosch 040 pump
8.Motorstyrning max ecu med separata avgastemp lambda ja det mästa finns i.
9.kn special filter
10.2,5tums avgasrör


Dom grejerna kommer ja köra på iaf.Mvh
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top