Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är sant, men det är än bättre att få tillbaks pengar från Skatteverket iom att du har ca 0,56% i ränta på innestående kapital som dessutom inte vinstbeskattas = reell ränta på runt 0,8% :)

Så töm era nollräntekonton och smäll in stålarna på erat skattekonto istället så kan ni också få gratis pengar i utbyte mot lathet precis som intelligensreserven i Svea Rike får :) :) :) :)

De ska visst ändra på det och det blir ju samma som nuvarande konton med 0,8% när skatten är dragen. På nollräntekontot finns bara handkassa när räkningarna slussats igenom. Gör varken från eller till. Finns annat tillgängligt med 0,6-0,8 och jag låser då inte in några pengar för mindre än ca 2,5%.

Nån som har bättre förslag på lågrisksparande till bättre villkor är jag idel öra.

Magdalena unnar ingen utom flermiljonvillaägare nånting öht, (vilket enligt mitt förmenande lär handla om grannsämjan hennes. Jag tror inte henne om högre grad av seriositet). Med alla förslag hon har i sin skattepipeline är vi snart tillbaka i den gamla öststatsromantiken och får skatta efter vår död.

Vad jag inte fattar är hur min restskatt kunde bli 4 1/2 ggr högre än den förra utan nämnvärd förändring förutom lägre inkomst. Nåväl, det är väl som med personrån, blir värre om man kämpar emot.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
De ska visst ändra på det och det blir ju samma som nuvarande konton med 0,8% när skatten är dragen. På nollräntekontot finns bara handkassa när räkningarna slussats igenom. Gör varken från eller till. Finns annat tillgängligt med 0,6-0,8 och jag låser då inte in några pengar för mindre än ca 2,5%.

Nån som har bättre förslag på lågrisksparande till bättre villkor är jag idel öra.

Magdalena unnar ingen utom flermiljonvillaägare nånting öht, (vilket enligt mitt förmenande lär handla om grannsämjan hennes. Jag tror inte henne om högre grad av seriositet). Med alla förslag hon har i sin skattepipeline är vi snart tillbaka i den gamla öststatsromantiken och får skatta efter vår död.

Vad jag inte fattar är hur min restskatt kunde bli 4 1/2 ggr högre än den förra utan nämnvärd förändring förutom lägre inkomst. Nåväl, det är väl som med personrån, blir värre om man kämpar emot.

Har du sålt av några värdepapper eller så? Eller har din arbetsgivare glömt av att betala in till staten? :) :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har du sålt av några värdepapper eller så? Eller har din arbetsgivare glömt av att betala in till staten? :) :)


Ytterst lite men får kolla mer på det. Största delen kommer ju från isk, bara schablonskatt på innrhavet ju.

Skatt betald men lite för lite pga inkomst från flera håll, borde snarare blivit mindre rest jämfört med föregående år dock.

Inga astronomiska belopp så et löser sig. Mer brydd över vad det blir av den här skattepolitiken.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
BRÅ förberedde sig väl genom att redan tidigt under uppgången använda den politiska rökridån "anmälningsbenägenhet" samt "fler gärningar klassas nu som våldtäkt". Genom att upprepa detta många gånger så uppnår de precis önskat resultat, dvs nuvarande.

Sedan kan jag möjligen tycka att de kvinnor som umgås med denna typ av människor har någon typ av ansvar själva. Det kan inte vara en överraskning för någon att dessa brott begås till 100% uteslutande av en ganska specifik typ av individer. I en perfekt värld kan man göra vad man vill som kvinna, men den här världen råkar vara ganska o-perfekt för tillfället.

Våldtäktsepidemin är annars så skamlig och vidrig att det tar emot att raljera.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Undrar hur många Halmstadsbor som tycker detta är en bra ide?

View attachment 429092

Misstänker att den kommunstyrelse som tar ett sånt förslag på allvar kommer ha fått sina sista röster.
Iaf om vi talar om de många bostäder som står tomma på vinterhalvåret i centrala delarna av kommunen.

Däremot finns det säkert en hel del bostäder i småsamhällena runt stan men det var ju det där med att man vill bo centralt i en större stad när man flytt från krig.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Misstänker att den kommunstyrelse som tar ett sånt förslag på allvar kommer ha fått sina sista röster.
Iaf om vi talar om de många bostäder som står tomma på vinterhalvåret i centrala delarna av kommunen.

Däremot finns det säkert en hel del bostäder i småsamhällena runt stan men det var ju det där med att man vill bo centralt i en större stad när man flytt från krig.

Läser man på lite måste ägaren av fastigheten ersättas med motsvarande marknadsvärde på fastigheten, borde det då inte vara lika så enkelt att dom köper kåkar på hemnet som vanligt folk istället för att tvångsinlösa dom?

Det riktigt läskiga är att staten/kommunen även har möjlighet att expropriera delar av en fastighet, typ en övervåning i en villa eller gäststuga på tomten. Kul att bli påtvingad hyresgäster som inte behöver betala nåt för boendet, och det blir knappast lätt att sälja huset när man inte står ut längre...:zpy
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Läser man på lite måste ägaren av fastigheten ersättas med motsvarande marknadsvärde på fastigheten, borde det då inte vara lika så enkelt att dom köper kåkar på hemnet som vanligt folk istället för att tvångsinlösa dom?

Det riktigt läskiga är att staten/kommunen även har möjlighet att expropriera delar av en fastighet, typ en övervåning i en villa eller gäststuga på tomten. Kul att bli påtvingad hyresgäster som inte behöver betala nåt för boendet, och det blir knappast lätt att sälja huset när man inte står ut längre...:zpy

Med tillhörande regler om besittningsrätt kan det bli än snärjigare
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Kommunen hade ju liknande projekt igång här i Jönköping, fast frivilligt.
Stor kampanj om att de söker hem åt flyktingar - på X antal månaden fick de in en (1) enda lägenhet (någon som kunde tänka sig ha en inneboende mao)

Så "många" människor är gärna för flyktingmottagandet, så länge det är någon annan som ordnar och står för mottagandet...
 
Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Kommunen hade ju liknande projekt igång här i Jönköping, fast frivilligt.
Stor kampanj om att de söker hem åt flyktingar - på X antal månaden fick de in en (1) enda lägenhet (någon som kunde tänka sig ha en inneboende mao)

Så "många" människor är gärna för flyktingmottagandet, så länge det är någon annan som ordnar och står för mottagandet...
Finns det någon artikel om detta?
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
View attachment 429130

Bottenresultat för svensk media i förtroendeundersökning. Sverige hamnar näst sist. Undrar om DN kommer slå sig för bröstet nu och basunera ut att förtroendet för svensk media minsann ökar.

http://www.edelman.com/insights/intellectual-property/2016-edelman-trust-barometer/global-results/

Och se vad SVT text skriver om undersökningen idag. Inget nämns om svenska medier förutom att SR ligger i topp. Kan tyvär inte bildlänka. http://www.svt.se/svttext/tv/pages/121.html
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"I Jönköpings kommun är det alltså bara en person som meddelat att man kan hyra ut till flyktingar, men det boendet var i en villa och enligt Åsa Jonsson Sköld ett alltför dyrt förslag."

http://www.jnytt.se/article/svalt-intresse-hos-jonkopingsbor-att-hyra-ut-till-flyktingar/


Om jag inte minns fel eller blev felinformerad som slutade det projektet med noll i resultat.
Den folkliga förankringen kanske inte var så solid. :)

Att det pratas om tribunal mot Reinfeldt i borgerliga kretsar är klart förståeligt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
12987161_1168261149871656_5211583825899158971_n.jpg



Jag kan ju självklart ha fel, men tror ändå att det här skulle kunna ha lite med varför folk röstar på SD...
Gärningsmännen som deltog i gruppvåldtäkten på färjan M/S Galaxy nyligen.
De enda svenska namnen här är offret och advokaterna....

Tyvärr tur för idioterna att de pysslar med grova våldtäkter just här i Sverige, bli bättre behandlade av ett rättsystem kan de knappast få. I övrigt så får man väl hoppas att tjejen haft en roligt liv fram till studenten, för numera är nog hennes liv och framtidsvisioner inte så ljusa eller upplyftande längre.....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
12987161_1168261149871656_5211583825899158971_n.jpg



Jag kan ju självklart ha fel, men tror ändå att det här skulle kunna ha lite med varför folk röstar på SD...
Gärningsmännen som deltog i gruppvåldtäkten på färjan M/S Galaxy nyligen.
De enda svenska namnen här är offret och advokaterna....

Tyvärr tur för idioterna att de pysslar med grova våldtäkter just här i Sverige, bli bättre behandlade av ett rättsystem kan de knappast få. I övrigt så får man väl hoppas att tjejen haft en roligt liv fram till studenten, för numera är nog hennes liv och framtidsvisioner inte så ljusa eller upplyftande längre.....
Tycker i och för sig att tjejer som får livet förstört inte gör så mycket, det är viktigare att fler invandrare kan tas emot. Vi har väldigt mycket skog, mitt land stänger inga gränser.

/Gustaf Fridolin och Fredrik Reinfeldt
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top