Diska kaffemuggen?

Diskar du kaffemuggen inför varje påfyllning?


  • Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur är det nu egentligen, smakar kaffe (te) bättre om man diskar muggen mellan varje påfyllning eller inte?

Såhär inför jul känner jag att ämnet måste ventileras en smula. Pollen får helt enkelt avgöra hur vi ska fika 2013.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag byter kopp på jobbet efter ca 4 påfyllningar. Beror om man kör en choklad mellan, då får man ju byta direkt.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag föredrar att spara på miljön :crash och undviker disken in i det längsta.

Dricker te, tror inte det skitar ner lika mkt som kaffe dock.

EDIT: Felstav
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Disken tar bort smak och karaktär, även filterhållare och kanna bör endast på sin höjd sköjas utifall påväxt uppstår.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Vetefan om det smakar sämre i odiskad kopp men det smakar definitivt inte bättre så kan ett par minuters diskning sparas förblir koppen odiskad. Den tiden lägger jag hellre på själva fika-proceduren.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Kaffemuggen diskas vid behov, dvs när nyttovolymen sjunkit under minsta acceptabla nivå alt. det blivit jobbigt att bita över kanten. Tror det brukar inträffa minst ett par gånger per decennium. Givetvis kontamineras inte kaffet/teet med vare sig socker eller mjölk vilket minskar chansen för tillväxt av aggressiva livsformer.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
jag värmer upp kaffe muggen till exakt 53 grader. sen häller jag i kaffet på en
höjd av 33 cm rätt ner i koppah.
rengör muggen 2 dagr efter det varit fullmåne. det är viktigt för aromen...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kompis hittar ny flickvän. Nya flickvännen diskar sin nye pojkväns kopp. Kompis och flickvän blir singlar hastigare än en gäddattack.

På ämnet:

Jag kleggar ner nåt gröviskt med underläppen på koppens utsida. Det brukar jag skölja bort och sen fuktas koppens insida med kranvarmt vatten innan jag häller upp kaffet. En slags sköljning om man så vill. Diskas då och då.
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Jag kan inte komma ihåg när jag diskade min kaffekopp senast. Det ska ju vara lite tuggmotstånd i kaffet annars är det inte gott :crash.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det var det dummaste jag hört.....som om man skulle märka ngn skillnad....är du SÅ jävla vinteruttråkad att du måste starta en tråd om detta...verkligen? :7peta
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
På förra jobbet försvann kaffekopparna snabbare än man han säga flaska men ingen snor en odiskad kopp så även om man diskade var man rent tvungen att diska den slarvigt.
Sen har jag ju en kaffekopp i bilen som brukar bli diskad nån gång under semestern, och om den blir riktigt dålig kanske en gång på vintern också. Och ännu har ingen snott bilen av mig! :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det var det dummaste jag hört.....som om man skulle märka ngn skillnad....är du SÅ jävla vinteruttråkad att du måste starta en tråd om detta...verkligen? :7peta

Vafan, har du gått och blivit en allvarlig och ansvarsfull gammal man såhär när föräldraskapet närmar sig?:D
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Det var det dummaste jag hört.....som om man skulle märka ngn skillnad....är du SÅ jävla vinteruttråkad att du måste starta en tråd om detta...verkligen? :7peta

Ja!? :(

Det är -10 ute och snorhalt på vägarna. Det är planerat att köra luciatåg (med mc) på lördag men det vetetusan om man kan vara med på. Är ju tom. halt med 4 hjul ute :gnissla

:krama
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På förra jobbet försvann kaffekopparna snabbare än man han säga flaska men ingen snor en odiskad kopp så även om man diskade var man rent tvungen att diska den slarvigt.
Sen har jag ju en kaffekopp i bilen som brukar bli diskad nån gång under semestern, och om den blir riktigt dålig kanske en gång på vintern också. Och ännu har ingen snott bilen av mig! :banana

Hmm... jag ska nog hänga på en kaffesunkig mugg på hojen så jag slipper få den stulen. :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sköljer av den ett par ggr om året varesig det behövs eller inte. :)

Lite knasig omröstningsräkning...just nu har 125% röstat. :D
Han som programmerade kanske skulle räkna alla ifyllda boxar vid flerval och inte antal personer som röstat. :7peta
Då skulle nog %'en stämma lite bättre.
Capture.GIF
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Sköljer av den ett par ggr om året varesig det behövs eller inte. :)

Lite knasig omröstningsräkning...just nu har 125% röstat. :D
Han som programmerade kanske skulle räkna alla ifyllda boxar vid flerval och inte antal personer som röstat. :7peta
Då skulle nog %'en stämma lite bättre.
View attachment 374309

Fast procentsatsen stämmer ju och sen visar den hur många röster vardera post fått. Att det finns fler röster än röstare är ju inget konstigt när man får rösta på flera alternativ.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fast procentsatsen stämmer ju och sen visar den hur många röster vardera post fått. Att det finns fler röster än röstare är ju inget konstigt när man får rösta på flera alternativ.

Nä.
Totalt antal ifyllda boxar = 30.
Då borde procentsatserna vara 10, 60 och 30 = 100%
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nä.
Totalt antal ifyllda boxar = 30.
Då borde procentsatserna vara 10, 60 och 30 = 100%


Eftersom det är en flervalspoll som tillåter fler svar än ett är det alltså fullt möjligt att alla som röstar fyller i samtliga svarsalternativ... Då kommer varje svarsalternativ få 100%
Det innebär fortfarande inte att det blir 300% röstande på något magiskt sätt..

Varje svarsalternativ är oberoende av de andra...

Sen kan man ju givetvis fråga hur korrekt det är att ha en flervalspoll som tillåter att folk klickar i två svarsalternativ som i verkligheten inte går att kombinera, diska vs. inte diska..

Hrm.. Antingen diskar man eller så diskar man inte.. det är alltså 50% chans att man diskar..
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top