KTM 1290 Super Duke R

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
ehm om den inte är svart så kommer jag repa hela hojen så du blir tvungen att måla om den till svart! :D
Tror nu det är ett enkel val för dig:D

Ja jag får väll köpa en svart då så du slipper jaga mig med yxa runt hela trakten :hihi dom jävlarna på din mc har sålt den svarta:mad: och sura Lelles har ingen heller men där vill jag inte köpa en. Din mc ska kolla om dom kan få tag i en till husse:banana har du varit ute med grabbarna då?? Eller har du bara raggat på tjejerna runt varje knut:D
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Ja jag får väll köpa en svart då så du slipper jaga mig med yxa runt hela trakten :hihi dom jävlarna på din mc har sålt den svarta:mad: och sura Lelles har ingen heller men där vill jag inte köpa en. Din mc ska kolla om dom kan få tag i en till husse:banana har du varit ute med grabbarna då?? Eller har du bara raggat på tjejerna runt varje knut:D

hahaha, fan tiden har inte räckt. Själv har jag inte råd med ny hoj, men moddar den lite just nu. Så till helgen kommer hojen vara kanonsnabb! :yoparty
Kanske vi får se din Hönda en sista gång denna helg!

Ska du skaffa en såndär "12 bar" på din Supahduke då?:tungan:D
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Regnar det inte så ska jag ut och gasa , :D jag måste ju ha det mesta, man är ju född till pryl galning :hihi låna Apis hoj på lifstid han kan köpa en ny och skriva av den som kaffe på firman:D tror du jag behöver en "12 bar" jag kör ju lungt och fint precis som dom med en guldvinge:cdevil
 
Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Har ni som har en 1290 av årsmodell 14 och 15 koll på att ventilations/överflödsslangen till tanken ska bytas? Fick min bytt i dag. Så nu är det bara att tuta och köra när nu värmen ÄNTLIGEN har kommit. Hoppas att ni alla får en skön säsong! :)
 

erikjönsson

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 1290 Superduke R 2017
Japp slog in VIN-nummret på ktm:s hemsida, har tid bokad 25:e för att få det fixat, ska tydligen gå på 5 min men sadeln har gått i baklås så det måste fixas innan man kan komma åt slangen, måste lagt in verktygspåsen på ett konstigt sätt..
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Japp slog in VIN-nummret på ktm:s hemsida, har tid bokad 25:e för att få det fixat, ska tydligen gå på 5 min men sadeln har gått i baklås så det måste fixas innan man kan komma åt slangen, måste lagt in verktygspåsen på ett konstigt sätt..

En som jag känner fick samma problem och mekanikern skruvade då bort ena bakvingen och gick in den vägen. Jag tror att det beror på att konstruktionen med fjädern är dålig. På min har de säkrat upp fjädern med ett litet buntband...
 

Lodisgrisen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Åland Jomala
Hoj
2016 KTM Superduke 1290 R
Ohoj! Någon som kan svara på hur man spänner kedjan på en Superduke 1290? Förstår att man ska släppa på bulten mitt i fälgen men hur får man bak hjulet sen? Måste man ha special hylsan som det står i instruktionsboken eller går det på något annat sätt?
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Ohoj! Någon som kan svara på hur man spänner kedjan på en Superduke 1290? Förstår att man ska släppa på bulten mitt i fälgen men hur får man bak hjulet sen? Måste man ha special hylsan som det står i instruktionsboken eller går det på något annat sätt?

Det ligger en haknyckel i din verktygssats,tittar du på vänster sida om navet så ser du var den skall användas.
Du behöver inte lossa den stora muttern.
Bulten mitt i fälgen skall spännas med moment, jag TROR att det är 75nm,detta är viktigt.
 

Lodisgrisen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Åland Jomala
Hoj
2016 KTM Superduke 1290 R
Det ligger en haknyckel i din verktygssats,tittar du på vänster sida om navet så ser du var den skall användas.
Du behöver inte lossa den stora muttern.
Bulten mitt i fälgen skall spännas med moment, jag TROR att det är 75nm,detta är viktigt.

Ok. Tack! Har inget depåstöd men antar att det funkar om man har någon som håller cykeln rak medan man spänner?
 

erikjönsson

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 1290 Superduke R 2017
Ja det stämmer, hade kört Sturup och Häckeberga rundan. Du körde inte din då väl :)?

Ne var ute med bilen då, kom upp en hetsig Porsche bakom mig men den lyckades inte hänga på gamle Volvon iaf :) Aa bra vägar där! har en i kulören svart, kul med fler 1290 i krokarna, dock är den ganska nyinköpt + trafikförsäkrad så kör lugnt med MTC påslaget, förväntas man kunna wheela när man har en superduke? :tungan
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Ne var ute med bilen då, kom upp en hetsig Porsche bakom mig men den lyckades inte hänga på gamle Volvon iaf :) Aa bra vägar där! har en i kulören svart, kul med fler 1290 i krokarna, dock är den ganska nyinköpt + trafikförsäkrad så kör lugnt med MTC påslaget, förväntas man kunna wheela när man har en superduke? :tungan

Jag har halvförsäkring men rätt bra kraschskyddad. 1290 är underbar att köra bakhjul men efter jag köpte min tuono så tappade jag helt förmågan att wheela. Just nu håller jag på att försöka hitta rätt inställning / position för mig efter jag bytt fotpinnar. Måste vara redo den 20 maj då det blir årets premiär på knutstorp för mig. Inväntar bara min akra db killer som beställdes för ett tag sedan..
Bor du i Lund eller utanför någonstans?
 

erikjönsson

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 1290 Superduke R 2017
Jag har halvförsäkring men rätt bra kraschskyddad. 1290 är underbar att köra bakhjul men efter jag köpte min tuono så tappade jag helt förmågan att wheela. Just nu håller jag på att försöka hitta rätt inställning / position för mig efter jag bytt fotpinnar. Måste vara redo den 20 maj då det blir årets premiär på knutstorp för mig. Inväntar bara min akra db killer som beställdes för ett tag sedan..
Bor du i Lund eller utanför någonstans?

Låter gött! Fan är utomlands den 20:e annars hade jag kommit och kollat :) jo bor utanför Lund långt ifrån 98-oktan-pumparna
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ne var ute med bilen då, kom upp en hetsig Porsche bakom mig men den lyckades inte hänga på gamle Volvon iaf :) Aa bra vägar där! har en i kulören svart, kul med fler 1290 i krokarna, dock är den ganska nyinköpt + trafikförsäkrad så kör lugnt med MTC påslaget, förväntas man kunna wheela när man har en superduke? :tungan

Svar : Ja :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top