KTM 1290 Super Duke R

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Gör nytt försök på sälja lite saker.

Har nu bara Rottweiler filter och powercommandern kvar.
Jag vill lägga pengar på andra hojen nu :3freak.
Bägge delarna är inköpta för ca 9500Kr men får jag ett bud som är verklighetsförankrad kan jag troligen överväga det. Jag har lagt ut det här till 7000kr men buda på så får vi se. PCV passar även Adventuren (1190 och 1290). Som sagt, allt är nytt och inte monterat / installerat.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Micke, vill gärna ha en recension av pros and cons på din förra och nya när du kan :)

//Demon
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Micke, vill gärna ha en recension av pros and cons på din förra och nya när du kan :)

//Demon
Såklart .

Jag har testat 1290 några gånger i somras ,så lite har jag på fötterna . Lite kort tv4 mer race , grym "feeling " i .
1290 mer allaround som för mig passar bättre nuförtiden ..tror knappast jag är snabbare på bana med 1290 men tror jag har ännu roligare på gata och ev bana vet ej det ännu ��

Vill kunna skjutsa frugan ibland också, sedan så har jag en del orange i blodet sedan gammalt ;)

Men skriver gärna en utförlig jämförelse då jag nött lite med 1290 och har nån bandag innanför västen.
 

conny.olsson

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Norrort
Hoj
2014, KTM Super Duke 1290 R
Hello

Nu fick jag nytt pris på försäkringen :)

7,4k halvförsäkring men hela 17k för hel..

passar på att tipsa om "sporthoj of sweden" samt "sporthoj Stockholm" på fb om ni inte redan är med där :yoparty
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Grym hoj helt klart men premien är lite för hög för min smak. En kanske något haltande jämförelse men min kompis har en Yamaha TR1 83a. På den tiden var det en hyfsat snabb hoj. Han betalar 678 kr/år i helförsäkring via Bilsport & Mc och han är under 30 och bor i Göteborg. 409 kr/år i trafik om han nu skulle vilja det. Helt olika hojar som sagt men man tar sig fortfarande fram hyfsat bra och lämnar de flesta bilarna efter sig vid rödljuset. Bygger man om den kan den se ganska fräck ut. Tycker det är konstigt att det ska behöva kosta 25 ggr mer bara för att hojen är lite nyare och mer effektstark.
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Grym hoj helt klart men premien är lite för hög för min smak. En kanske något haltande jämförelse men min kompis har en Yamaha TR1 83a. På den tiden var det en hyfsat snabb hoj. Han betalar 678 kr/år i helförsäkring via Bilsport & Mc och han är under 30 och bor i Göteborg. 409 kr/år i trafik om han nu skulle vilja det. Helt olika hojar som sagt men man tar sig fortfarande fram hyfsat bra och lämnar de flesta bilarna efter sig vid rödljuset. Bygger man om den kan den se ganska fräck ut. Tycker det är konstigt att det ska behöva kosta 25 ggr mer bara för att hojen är lite nyare och mer effektstark.

Av någon anledning hatar försäkringsbolagen KTM , RC8 tex är väll en av dom dyraste sportisarna att försäkra ?
Men 17 k för Superduken hos Bilsport MC börjar låta rimligt jue (å jag e över 40 så den bör vara ännu billigare :banana )

hmmmm .... kanske dax för ett till hojbyte :hihi
 

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Kållered GBG
Hoj
Suzuki RMZ450
Stämmer det att Duken för EU marknaden inte har kolkanister monterat och att detta endast är US marknaden? :va
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Jag inväntar svar ifrån Länsförsäkringar på deras BAS försäkring. Jag kan nämligen endast köra max 90 dagar i år,och eftersom BAS försäkringen är en av & på - försäkring så är det intressant att se vad brytpunkten ligger jämfört med deras SMART försäkring (vanlig helårs försäkring).

Fick svar visade sig att de inte kunde erbjuda bas försäkringen!! :(
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hej på er , nu är jag tillbaka i Superduke tråden igen med the "beast" :banana

Få se nu det va väl ca 5 år sedan .

Ska bli spännande :yoparty

Måste bara ge grabbarna på Funbike beröm för mkt bra bemötande och genomförd affär !
 
Last edited:

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Hej på er , nu är jag tillbaka i Superduke tråden igen med the "beast" :banana

Få se nu det va väl ca 5 år sedan .

Ska bli spännande :yoparty

Måste bara ge grabbarna på Funbike beröm för mkt bra bemötande och genomförd affär !


Släng upp bilder på pärlan vet jag!:tummenupp
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Fan va flott..och plats till gumman finns det också så det blir över. Gillar den skarpt i svart.:tummenupp
Är det där din cykel nu?
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Lite nyfiken på vad folk har köpt för slipon eller effekt system till sina Superdukes?

Ni får gärna lägga upp bilder och info var ni har köpt dom.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hade akra men bytt till ett Austin Racing. Mullrigare ljud får du leta efter. Nu har hojen rätt karaktär:)

Din hoj som står på Funbike med AR lowpipe ?

Vilket akra hade du innan ..Slip-on ?
Det sitter ett akra slipon på min och jag har beställt mellanröret " arrow" samt ett DNA luftfilter så nu jäklar :banana:banana
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Din hoj som står på Funbike med AR lowpipe ?

Vilket akra hade du innan ..Slip-on ?
Det sitter ett akra slipon på min och jag har beställt mellanröret " arrow" samt ett DNA luftfilter så nu jäklar :banana:banana

Det stämmer Micke. Det va min hoj som stod där, Ragnar körde hem den till mig idag. Hade den på service /mappning samt några recalls och även neddrevning och montering av KN racefilter.

Jag hade akra Slip-on med dekat rör. Men gillar när man ser att det är en enkelsving samt att ljudet är mer brutalt med AR systemet.
Imorrn ska nya Gilles fotpinnar monteras:)

Köpte du din från Ragnar? Han sa att han skulle få in en hoj här i veckan. Va tydligen ett 10 tal personer som hade velat köpa min kotte när den stod i hallen. :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det stämmer Micke. Det va min hoj som stod där, Ragnar körde hem den till mig idag. Hade den på service /mappning samt några recalls och även neddrevning och montering av KN racefilter.

Jag hade akra Slip-on med dekat rör. Men gillar när man ser att det är en enkelsving samt att ljudet är mer brutalt med AR systemet.
Imorrn ska nya Gilles fotpinnar monteras:)

Köpte du din från Ragnar? Han sa att han skulle få in en hoj här i veckan. Va tydligen ett 10 tal personer som hade velat köpa min kotte när den stod i hallen. :)

Ragnar är så sjukt bra service-minded. Han ringde upp mig idag och berättade att eftersom han skulle köra hem din hoj, så kunde han hämta upp min i samma veva om jag ville få servicen fixad nu :)
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top