SH ska förbättras! Lämna önskemål här

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag efterlyser en presentation av medlemmar (det har vi tagit upp innan swedie)

vem är swedie ? en kort presentation om vem du är, en bild kanske ?
ha 1 användare i veckan ? få lite mer fakta om alla som surfar här
vem man är, vad man gillar, mm mm mm

Finns redan en area för det.
Bara att bläddra igenom och läsa :tummenupp
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Det går inte ta tillbaka det gamla. Du kan annars klicka på "Visa konversation" för att se en diskussion mellan dig och en annan medlem.

Asså, nej det fattar jag. Men man kan göra en NY layout som funkar som den gamla.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag har två förslag!

1. Eftersom en del av oss (i synnerhet en) gillar att klippa och klistra i citaten så man inte vet varken ut eller in, vill iaf jag gärna gå tillbaks och leta upp det ocensurerade inlägget.

Så här kan det se ut:
Det är... noterat. Jag ska... förbättra det.

Skulle det inte vara bra då om det, i citatrutan, stod vilket nummer det citerade inlägget har, och/eller vilket klockslag det kom in (i detta fall #63 och 15.04)?

Alltså: Så man lättare kan hitta det och själv läsa vad det egentligen stod.


2. Hur skulle det vara med en klassiker/vintage/oldtimer-avdelning? Många här har ju kört hoj i tjugo-tretti år och vill säkert diskutera både hojar och minnen från den tiden.

Ex:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?115990-80-talet-Sveav%E4gen

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?60265-Äldre-maskiner

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249059-80-talshojar!!&highlight=

Eller blir det för mossigt?
 
Last edited:

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
1. Snabbheten tycker jag ni bör kolla upp, bitvis är det så segt här på SH att man inte orkar surfa här.
2. Sökmotorn som redan har nämnts
3. Göra så att citatgrejjen blinkar när man blivit citirad precis som PM när man fått ett PM

Köp o sälj tycker jag fungerar klockrent! Man kan lätt annonsera och utan kostnad så det finns mycket bra grejjer som dyker upp där som aldrig annars hade kommit ut på blocket!
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Facebook-inloggning och en SH FB-App.
If you can't beat them - join them.

Jag har en känsla av att väldigt många hänger på Fejjan i olika obskyra grupper som inte går att hitta istf här :(
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Slopa "Min status idag" och ersätt den med "Sök". Gör även fältet vitt. :smasha
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Förutom att SH-smileys inte funkar så?

Får jag dra igång ett igen för att göra ny utvärdering. haft n86, htc desire och nexus.
Kört i omgångar via tapatalk för att jag varit nyfiken men tröttnat då jag saknat funktioner.
Tyvärr inte lagt på minnet exakt vilka men kan testa igen bara för att. Det var ett halvårsedan senast.

I övrigt får du en handfull svar om du googlar taptalk sux osv.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Kör IE8 och detta ser inte helt rätt ut......
1.jpg2.jpg


Tomrummet längst ned på framsidan varför inte fylla ut det med ex dagens mest diskuterade tråd, Kanske lägga upp relevanta sporthojs-videor från typ Vimeo/YouTube, eller med två spalter där du utförligare ser senaste köp och sälj annonserna.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Skulle vilja se vilka som är inloggade utan att behöva gå in i en forumsdel. Ta bort vilka som fyller år, om folk är intresserade av vem som fyller år så kunde det poppa upp en liten, ex tårta, vid nicket den dagen man fyller år.
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Eftersom en del av oss (i synnerhet en) gillar att klippa och klistra i citaten så man inte vet varken ut eller in, vill iaf jag gärna gå tillbaks och leta upp det ocensurerade inlägget.

Skulle det inte vara bra då om det, i citatrutan, stod vilket nummer det citerade inlägget har, och/eller vilket klockslag det kom in (i detta fall #63 och 15.04)?

Klippa och klistra, nu förstår jag inte... :hihi

Nä men skämt o sido, tryck på den blå rutan med 2 pilar i efter namnet på den som citerats så kommer du till det ursprungliga inlägget.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kör IE8 och detta ser inte helt rätt ut......
View attachment 372799View attachment 372800


Tomrummet längst ned på framsidan varför inte fylla ut det med ex dagens mest diskuterade tråd, Kanske lägga upp relevanta sporthojs-videor från typ Vimeo/YouTube, eller med två spalter där du utförligare ser senaste köp och sälj annonserna.

Det där är ett layout-fel ser jag. Jag ska gå igenom det där oxå.

EDIT: Vad för webbläsare och version har du? Jag kan inte få fram samma fel.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Gör det enkelt och attraktivt att dela saker på fejjan.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Rätt bra idé! Statusarna har inte fått den effekt jag förväntade mig.

Jag är lite nyfiken, vad hade du förväntat dig? Vilken effekt var du ute efter? Jag tycker statusarna är kul men vad kan man göra med max 20-25 tecken?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag är lite nyfiken, vad hade du förväntat dig? Vilken effekt var du ute efter? Jag tycker statusarna är kul men vad kan man göra med max 20-25 tecken?

Mer användning än 5-10 st. Det är bara en kul grej. Begränsningen på tecken hör ju till det faktum att statuserna placeras på ställen där det är begränsningar på ytan.

Jag kan behålla statusar, men jag tror helt klart att sökfunktionen kan få prioritet och ersätta status-rutans position.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
IE8 som jobbet använder visar på detta vis

Kan tänka mig IE8 var boven. Jag har ju själv IE10 (Win8) och tyvärr visar inte den inbyggda dev-funktionen för att köra i IE8-läge dessa fel. Ska se om jag kan hitta någon annan dator med riktig IE8.

Annars titta gärna igen då jag gjorde ett par ändringar tidigare där jag flyttade runt kalender, per ditt önskemål, så det nu ligger 4 rutor (1 rad totalt försvann = nyheter kommer lite högre upp).
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
4: få uppdatering om en tråd man skrivit i kommenteras ÄVEN om man inte blir citerad.

5: fixa möjlighet att följa trådar, typ abonnera sig som man kan göra på youtube och följa en kanal. kanske redan går men har då missat det

Dessa två kan du redan göra via fliken "trådverktyg" under varje tråd. Där väljer du att prenumerera på en tråd.

Håller med nathe01 i att kunna följa trådar utan att man blivit citerad med tillägget att man inte heller ska behöva prenumerera på tråden. Istället prenumereras tråden så fort man gör ett inlägg el liknande. Alla trådar man nånsin skrivit i i en lista med sortering senast först.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top