SH ska förbättras! Lämna önskemål här

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
vBulletins nuvarande tema är inte gjort för att fungera i mobil och tyvärr finns det inte att bygga om enbart uppladdningen av bilder när du surfar via webbläsare i mobilen. Kan bara rekommendera Tapatalk eller forumrunner för det.

Det var ju synd.
Men alternativet med att automatisk skala bilden till rätt storlek saknar jag även med datordrift.

Annars så är det hastigheten som behöver ses över, samt stabiliteten.
Där finns det massor att hämta.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det var ju synd.
Men alternativet med att automatisk skala bilden till rätt storlek saknar jag även med datordrift.

Annars så är det hastigheten som behöver ses över, samt stabiliteten.
Där finns det massor att hämta.

Bilder i forumet skalas automatiskt ner till max bredd av inläggsytan. Det görs dock med CSS-kod och inte vid uppladdning av bilden.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Bilder i forumet skalas automatiskt ner till max bredd av inläggsytan. Det görs dock med CSS-kod och inte vid uppladdning av bilden.

Det verkar dock inte funka något vidare om man länkar till externa bilder.

Jag har flera gånger länkat till bilder på andra siter som varit större än 640x480, dessa blir då "klippta" i tråden.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det verkar dock inte funka något vidare om man länkar till externa bilder.

Jag har flera gånger länkat till bilder på andra siter som varit större än 640x480, dessa blir då "klippta" i tråden.

Visa exempel på som existerar just nu så ska jag titta på det. Jag vet att jag gjorde något åt det där för ett tag sedan.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fundera över antalet underforum. Det har gått lite inflation i dem. Tanken var säkert god, men det har blivit svårare att följa aktiva trådar på forumet som följd kan jag personligen tycka.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Visa exempel på som existerar just nu så ska jag titta på det. Jag vet att jag gjorde något åt det där för ett tag sedan.

Försökte hitta en bild där det syns tydligt.. och kikar man på orginalet på bilden nedan (bara öppna länken i egen browser) så ser du att i orginalet finns en stolpe till vägräcket med i högerkant, den är borta här på forumet.

Bilden blivit klippt där ytan för annonser börjar.
(på svmc.se fungerar omskalningen bra dock).

wheeelie.jpg
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Försökte hitta en bild där det syns tydligt.. och kikar man på orginalet på bilden nedan (bara öppna länken i egen browser) så ser du att i orginalet finns en stolpe till vägräcket med i högerkant, den är borta här på forumet.

Bilden blivit klippt där ytan för annonser börjar.
(på svmc.se fungerar omskalningen bra dock).

wheeelie.jpg

Det är helt korrekt klippt då bilderna inte kan fasas in över högerkolummen där annat innehåll potentiellt kan ligga. Allt är uppgjort av kolumner och inlägg håller sig i sin kolumn, även bilder etc.

I långa trådar så kan det ju helt klart bli känslan att högerkolumnens dedikerade yta känns oanvänd. Men så är det och det går inte lösa som du önskar (om jag nu förstått dig rätt).
 

axelsson_vpg

Guest
Göra sidan snabbare kanske.. De laggar som fan.. Iaf för mig nästan jämt här på sh.com

Blocket.se borde ha ett gäng miljoner besökare varje dag och där laggar de aldrig...
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag tycker det vore bättre om forumdelen "Modellspecifika diskussioner" hade delforum med alla mc märken och att man där i kan starta trådar.
Ex:
Modellspecifika diskussioner
-Aprilia
-Bmw
-Ducati
-etc..
-etc..
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Det är helt korrekt klippt då bilderna inte kan fasas in över högerkolummen där annat innehåll potentiellt kan ligga. Allt är uppgjort av kolumner och inlägg håller sig i sin kolumn, även bilder etc.

I långa trådar så kan det ju helt klart bli känslan att högerkolumnens dedikerade yta känns oanvänd. Men så är det och det går inte lösa som du önskar (om jag nu förstått dig rätt).

som sagt stör det inte mkt på just den här bilden. Och kanske det visas annorlunda i din webbläsare men jag ser bara 2/3 av bilden. mkt till höger är borta i bilden. klickar jag fram den syns en mkt större bild. alltså klipps bilden ner utan att förminskas. missförstå mig rätt ;)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag gillar inte dropdown menyn som kommer ner på "forumet" jag klickar ofta på Sporhojsloggan och vill klicka på nån av trådarna som finns under "nyast" och då drar jag musen över forumet fliken varav menyn genast går ner o täcker dom 5 översta trådarna... Väldigt mycket ogilla på det tycker jag!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är helt korrekt klippt då bilderna inte kan fasas in över högerkolummen där annat innehåll potentiellt kan ligga. Allt är uppgjort av kolumner och inlägg håller sig i sin kolumn, även bilder etc.

I långa trådar så kan det ju helt klart bli känslan att högerkolumnens dedikerade yta känns oanvänd. Men så är det och det går inte lösa som du önskar (om jag nu förstått dig rätt).

Det är mest i trådstarter i foto/film-forumet jag stört mig på det faktiskt, blir mkt "halva" hojar när man t ex fotat banåkning.

backlund.jpg


Tänkte bara att eftersom samma problem inte finns på svmc så kanske det var något snedconfat med hur bilderna skalas om.

Men bara man vet att det är working as intended så är det ju inte svårare än att vi som lägger upp förminskar det som ska upp på forumet till 640x480 så får det plats. Tnx.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag skulle gärna vilja ha ett fält på höger eller vänster sida där man ser sina vänner online :) kanske också ett flöde antingen om de uppdaterar statusen eller skriver nåt inlägg i nå tråd.

Och att ni jobbar med att sidan ska bli snabbare behöver jag inte ens ta upp då du redan tagit upp det själv!
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Nu kanske man blir skjuten men får väl säga något ändå :död

I "köp & sälj" finns endast de två alternativen motard & sporthoj, jag föreslår inte att alla typer av hojar borde läggas in men kanske adventure hojar?? T.ex. KTM adventure 990, BMW gs 650,800,1200, Yamaha XT 660 osv.. :7peta

Finns väl en hel del sådana på forumet? :confused:
 

Kneedrag

Guest
Har tagit upp det förut. Men jag önskar jättemycket att man fick en notis eller pm när det är tävlingar på gång helst någon dag i förväg eller två ( kanske man kan ställa in hur långt i förväg man vill ha info om tävlingar som går runt om i svergie ) Eller bandagar och happenings.

Eller en notis sida med happenings bredvid pm boxen .

Anledning är att jag är urusel på att hitta info eller lägga det på minnet var alla roadracing tävlingar sker och bandagar. Ofta så läser man ju efter tävlingdagen på sporthoj vad som hänt alldrig före. Och ofta så tänker man att det skulle vi gjort varit där och kollat grymma race eller kört den banan.

Skulle vara bra att kunna välja /klicka i att jag vill ha info om bandagar i mellansvergie , norra svergie eller hela svergie osv. Sedan får man ett notis utskick när det är dags att boka plats och sedan ett påminnes några dagar i förväg så man kan planera. Sedan när tävlingar eller bandag är över så tas notisen och all info bort automatiskt.

ok det blir lite mycket att fixa. :rock
Men önska kan man ju:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top