Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Jag välkomnar TS förslag om att alla som inte kör sporthoj bannas från siten. De är en klar majoritet över dem som drar ner stämningen på forumet med sina moralpredikningar.

Det var nog faktiskt det dummaste jag någonsin läst här, man kan ju hoppas att du var lagom mycket seriös i ditt uttalande. :krama
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det heter ju Sporthoj,,, min mening är att det är ett forum för oss som gillar när det går fort och att det kommer ljuvliga toner ur ljuddämparna. Men är man medlem på en glidare och gnäller på raceputtar då är man nog lite på fel plats, jag tror man får välja strid och det är väl oavsätt var man befinner sig.

Svara på frågan istället. Är detta ett forum enbart för sporthojar? Är detta tanken från ägarnas/moderatorernas sida?

Sen kan jag personligen tycka att det är minst lika dåligt hyfs när sporthojkare "gnäller" på glidare, äventyrshojar eller grussprättare då det bevisligen finns ganska många som INTE kör sporthoj här på forumet.

Med all respekt.

//Jan
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Svara på frågan istället. Är detta ett forum enbart för sporthojar? Är detta tanken från ägarnas/moderatorernas sida?

Sen kan jag personligen tycka att det är minst lika dåligt hyfs när sporthojkare "gnäller" på glidare, äventyrshojar eller grussprättare då det bevisligen finns ganska många som INTE kör sporthoj här på forumet.

Med all respekt.

//Jan

Grundtanken var ett forum enbart för sporthojjare ja?
 
Last edited by a moderator:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Svara på frågan istället.

Om du läser i tråden så har Wiseguy redan gett dig svaret på din fråga, han är moderator så hans ja räcker väl för dig.

Sporthoj säger ju lite vad det handlar om i första hand.
 
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Dagens internetanvändare/forumdeltagare har blivit så känsliga. Vad gör det om någon skriver att du inte platsar här? strunt i dem och fortsätt som vanligt :tummenupp Däremot om du hela tiden i tråd efter tråd håller på och uttalar ett hat mot just sporthojar så kanske inte detta är just forumet för dig om du vill slippa taskiga kommentarer :tungan

Om du lägger ner lögnerna så vore jag glad. Jag har inte "i tråd efter tråd" uttalat ett hat mot sporthojar. Jag har däremot uttalat åsikter om att vissa som kör sporthoj på allmän väg inte använder huvudet när dom kör. Jag har själv blivit livrädd flera gånger när någon kommer farande i på tok för höga hastigheter och detsamma gäller vissa som kör bil för övrigt. Jag skulle gärna ha en sporthoj och ge mig ut och köra bana ibland men jag har inte råd och jag har inte plats i det minimala garage som jag och sambon hyr. Så det funkar inte. Sporthojar i sig är roliga. Men vissa som kör sporthoj på allmän väg borde inte köra på allmän väg. Jag har inga andra åsikter om sporthojar än så. Det är inte sporthojen som är problemet utan föraren. Dom flesta sköter sig fantastiskt fint men sen finns det några rötägg och det är dom som är problemet och inte hojtypen i sig. Detta har även uttalats av andra här på forumet som faktiskt uteslutande kör sporthoj men DÅ verkar det vara ok att uttrycka detta. Så kom INTE och säg att jag "uttalar ett hat mot sporthojar".......

Detta är för övrigt inte vad denna tråd handlar om. Den handlar om andra typer av hojåkare än just sporthojåkare är välkomna på detta forum över huvudet taget och frågan är ställd till forumets ägare/moderatorer. Känns som att detta är viktigt att reda ut. Jag är trött på att läsa: "Du har inte här att göra för du kör inte sporthoj"........

//J
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det handlar väl lite vad man är intresserad av...

Tycker man att gamla brittiska hojar är skit som vibrerar, går sönder och läcker olja kanske det inte är någon ide´ att regga sig på Engelskhoj.com och förklara att en modern Japs är så mycket bättre och att de borde skrota sina hojar. :tungan

Eller på Touringhoj.com förklara hur fel det är med stor bensintank, hög vindruta, upprätt körställning och packväskor!:banana

Jag kan tänka mig att det är kul att köra grusväg i Ryssland men detta är väl ett forum för oss med Sporthoj som är i minoritet även bland hojåkare...:va

Detta forum är, och ska så vara, ett forum för alla :tummenupp

http://forum.svmc.se/content.php

Jag har kamrater som kör Glidare men det är inte min stil så jag reggar mig inte på Glidarhoj.com och klagar över dålig markfrigång.:huvet
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Om du läser i tråden så har Wiseguy redan gett dig svaret på din fråga, han är moderator så hans ja räcker väl för dig.

Sporthoj säger ju lite vad det handlar om i första hand.

West (också moderator) svarade därefter näst intill tvärt emot så det vart inte så himla tydligt. Men nu har jag fått besked. Lås gärna tråden.

MVH//Jan
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det handlar väl lite vad man är intresserad av...

Tycker man att gamla brittiska hojar är skit som vibrerar, går sönder och läcker olja kanske det inte är någon ide´ att regga sig på Engelskhoj.com och förklara att en modern Japs är så mycket bättre och att de borde skrota sina hojar. :tungan

Eller på Touringhoj.com förklara hur fel det är med stor bensintank, hög vindruta, upprätt körställning och packväskor!:banana

Jag kan tänka mig att det är kul att köra grusväg i Ryssland men detta är väl ett forum för oss med Sporthoj som är i minoritet även bland hojåkare...:va

Detta forum är, och ska så vara, ett forum för alla :tummenupp

http://forum.svmc.se/content.php

Jag har kamrater som kör Glidare men det är inte min stil så jag reggar mig inte på Glidarhoj.com och klagar över dålig markfrigång.:huvet

Paradoxalt nog är reseavdelningen på detta forum väldigt bra. Bättre än alla/många andra hojforum åtminstone i Sverige. En anledning god som någon att hänga här när man kör min typ av hoj. Det finns bevisligen väldigt många andra här som är intresserade av samma sak vilket kanske bevisar att forumet inte bara är ett "sporthojforum". Och det har ju blivit bekräftat nu då SMC av vad jag förstår är involverad.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.

Det heter ju Sporthoj,,, min mening är att det är ett forum för oss som gillar när det går fort och att det kommer ljuvliga toner ur ljuddämparna. Men är man medlem på en glidare och gnäller på raceputtar då är man nog lite på fel plats, jag tror man får välja strid och det är väl oavsätt var man befinner sig.

Det svar du gav var inte direkt tydligt och det var inte direkt i linje med det andra moderatorer uttryckte. Jag sitter för övrigt inte direkt på en "glidare" om det var mig du syftade på och, åter igen, jag har ingenting över huvudet taget emot sporthojar. Skulle gärna ha en. Men det beteende som vissa sporthojåkare uppvisar på allmän väg gillar jag inte alltid. Det har ingenting med hojtypen i sig att göra.

MVH//Jan
 

Raderad medlem 51742

Guest
Antar att mängden inlägg medlemmar/här skulle vara färre om enbart personer som äger en renodlad sporthoj tilläts vara medlemmar...

Namnet i sig själv säger väl ganska tydligt vad som är inriktningen på det här forumet, men det kanske finns fler anledningar att man lockas hit än att man äger en R1 eller S1000RR. Man kanske har haft en sporthoj, men kör annan typ av hoj just nu? Kanske funderar på att skaffa sporthoj, men har annan typ nu? Kanske gillar aktiv/"sportig" körning? Kanske kör streetfighter/kåplöst/motard/whatever, men känner att man har mer gemensamt med folket här än de som håller till på glidar- eller touringforum? Kanske gillar jargongen/diskussionerna och/eller att det finns en massa kunniga personer som gärna hjälper till och svarar på frågor?

Anledningarna kan vara flera, men ett forum är ju trots allt en samling människor och inte en samling hojar.

Sen kanske man, som i alla sociala sammanhang, bör respektera vad forumet har för profil och inte kasta sten i glashus, likaväl som man inte springer in på fina golfklubben i mysbyxor och flip-flops och klagar på deras dress code.
 
Last edited by a moderator:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det svar du gav var inte direkt tydligt och det var inte direkt i linje med det andra moderatorer uttryckte. Jag sitter för övrigt inte direkt på en "glidare" om det var mig du syftade på och, åter igen, jag har ingenting över huvudet taget emot sporthojar. Skulle gärna ha en. Men det beteende som vissa sporthojåkare uppvisar på allmän väg gillar jag inte alltid. Det har ingenting med hojtypen i sig att göra.

MVH//Jan
Jo men nu tycker inte alla lika, jag tycker om sporthojar oavsätt vilken sport och en t,ex glidarhoj är ingen sporthoj. Av mig får du inget renodlat ja till svar så det får tolka som otydligt eller vad du vill.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Sen kanske man, som i alla sociala sammanhang, bör respektera vad forumet har för profil och inte kasta sten i glashus, likaväl som man inte springer in på fina golfklubben i mysbyxor och flip-flops och klagar på deras dress code.

Just det där är relevant och det är detta som frågan gällde. Ja, forumet heter "Sporthoj" men det känns samtidigt som att det inte ÄR ett renodlat sporthojforum trots att sporthojåkarna gärna vill hävda det. Det finns en väldigt bra reseavdelning, finns en stuntavdelning, en supermotard/offroad-avdelning, hojbyggaravdelning m.m. Det står på forumet att forumet samarbetar med SMC vad det gäller trafiksäkerhet och annat och det är väldigt många trådar som handlar om att framföra två-hjulingar i trafik. Det är MÅNGA som hänger här och är reggade här och det känns som att forumets namn inte till 100 % återspeglar forumets inriktning. Därav frågan. Och den blev formulerad efter att lite FÖR många gånger fått läsa att bara sporthojåkare får skriva här och detta framförs inte av forumets moderatorer utan av andra medlemmar. Som kör sporthoj.....

Nog om detta.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Och hur är det med de hojlösa då då? :va Vem som helst kan ju hävda att han/hon EGENTLIGEN är sporthojare fast det bara står en DBS i garaget och det står hojlös i profilen? Kanske en samkörning med radiotjänst vore nåt?
 
Last edited:

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Ort
Rissne
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R
West (också moderator) svarade därefter näst intill tvärt emot så det vart inte så himla tydligt. Men nu har jag fått besked. Lås gärna tråden.

MVH//Jan
Vadå lås, så lätt ska du inte komna undan :arsele
Å nu lyfte jag denna till "heta ämnen" så ett arale till : a
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top