REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Resultat 1 till 6 av 6
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser

#22 MOZZ! på Falken 2017

Det började ju så bra! Allt gick according to plan;
    1. Hoppa över fredagsträning. Check!
    2. På lördag; bygga upp gott fika-bord i depåboxen. Check!
    3. Kvala under 47,5. Check!
    4. Rejsa mig till en bättre position än placeringen på kvalet. Check, kom åtta!
    5. Söndag; regnkval. Hålla mig på hjulen. Check!
    6. Köra om Alexander Lundh. Check
    7. Inte bli omkörd av Alexander Lundh. Hmmmmm…..
    8. Kvala bättre än på lördag. Check, kvalade femma.
    9. Rejsa bättre på söndag än på lördag. Check, kom sexa!!!!!! TJOHO!!!!
    10. Hålla mig på hjulen. Inte Check….

Det var ju här det blev lite tokigt. Hade rejsat sååååååå bra, hade sakta men säkert kört ikapp Philip Johansson, kört om ELEGANT in i Ginsten (fatta, köra om i Ginsten!!!!) och även skapat lucka!!!!! Så när jag var på väg ut på sista varvet, på väg mot sista knycken ut på rakan, som man tar fullt på femman med en 600, så minns jag att jag tänkte ”Magnus, det här har du gjort DJÄKLIGT bra, håll ihop det här nu!

Och så minns jag hur hojen kastade av mig. Och att jag tänkte ”Jamen vad fan!!!!!”

Nästa minnesbild är massa människor runt omkring, STOR aktivitet, rörlighet i händer och fötter kollas, skinnställ klipps, spänns fast på bår. Hör hur någon skriker och fattar att vi var fler som gått omkull. Alla är fantastiska. Får min telefon. In i ambulans som åket mot Varberg. Ringer frun som möter upp på akuten. Blir nödig och jobbar mig upp i sittande. Smärtan blir så stark att jag svimmar. Stor aktivitet. Blir magnetröntgad (heter det så?). Huvud och rygg ok, men man hittar ett krossat nyckelben och blödande lever. In på IVA för koll. Några dagar senare är allt ok.

Så vad hände? Ja, efter att ha pratat med Petjo, Henrik, funkisar, så drar jag slutsatsen att det regnat JÄTTEMYCKET i 10 sekunder i sista kurvan. Petjo låg 7 sekunder före mig och han fick STORA droppar på visiret, men märkte ingen försämring av fäste. Jag och de som kom efter märkte inget regn. Så, regnet hann sluta innan jag kom. Och jag vurpade tillsammans med tre andra förare, och ytterligare andra hade allvarliga släpp i kurvan. Så, det var halt.

Under lördagen mätte de med radar upp hastigheten i den kurvan till mellan 200 och 210 km/h. Så jag och två andra hade tur som klarade oss fint. Den siste inblandade klarade sig sämre, han hade oturen att kana in i min stillastående hoj. Inte bra, inte bra alls. Håller alla tummar för snabb och bra rehabilitering där.

Blev klassificerad som sexa!!! Alltid något!!!

#22 MOZZ!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	2017_SM_Falkenberg_Superstock_600_22_10.jpg
Visningar:	90
Storlek:	632,2 KB
Id:	439149   Klicka på bilden för en större version

Namn:	2017_SM_Falkenberg_Superstock_600_22_1.jpg
Visningar:	108
Storlek:	590,1 KB
Id:	439150  

[https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Om jag nu skall gissa så gissar jag att du stoppades in i en datortomograf och blev "skiktröntgad" och inte att du hamnade i en magnetkamera och fick en "magnetkameraundersökning". Men vad vet jag...

Jag är glad att du kom lindrigt undan under förutsättningarna och håller tummarna för att de andra tre kommer igång också.

Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Troligtvis vet du en hel del!!!! SKIKTRÖNTGAD it is!!!

4. 2017-09-09, 16:31

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Blidde fel när jag skulle redigera.

Tack för en bra krönika i Bike och även här på SH

Och en dyslektiker eller spellcheck kan nog få skiktröntgad till skitrunkad......

Medlem polymoogs avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Hoj
    Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
    Skönt att höra att du klarade dig relativt bra, inte kul läsning om denna olycka ... snacka om maximal otur ...

Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Blidde fel när jag skulle redigera.

Tack för en bra krönika i Bike och även här på SH

Och en dyslektiker eller spellcheck kan nog få skiktröntgad till skitrunkad......
    Tack Steffe, tack!
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag skall montera en ny diffspärr på en bil så det är kronhjulet som skall fästas mot diffen. Kan tyvärr inte använda mothåll så vanlig nyckel är inte gångb [...]

MagnusK
Vill du annonsera ovan? Klicka här