En studie i hur man (inte) behåller sina kunder ( AvaMC )

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Köpte min Sprint privat, men enär jag fick gott förtroende för Tommy på Triumph i Länna när polaren köpte sin Tiger så ringde jag med några frågor, suveränt bemötande även denna gång.. Hatten av för en sådan säljare, firman som säljer samma märke i Göteborg går inte ens att nå på Telefon...

Jag var där på "studiebesök" för att kolla in stället & de (säljaren) var mycket riktig på hugget eller snarare desperata, men jag förstår dem säljande Triumph i en barack i Länna; då får man jobba snacka om uppförsbacke, motvind & 20 kg sten i ryggsäcken!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag var där på "studiebesök" för att kolla in stället & de (säljaren) var mycket riktig på hugget eller snarare desperata, men jag förstår dem säljande Triumph i en barack i Länna; då får man jobba snacka om uppförsbacke, motvind & 20 kg sten i ryggsäcken!

Vet du vad du snackar om? Menar du att Triumph är ett märke i motvind eller att deras (TCL) lokation är dålig, du uttrycker dig otydligt? Varför jobbar dom i uppförsbacke?

Fan vad det vore skönt om du vart konstant bannad, måste du motsätta dig allas åsikt och göra dig omöjlig hela tiden? Är inte Flashback ett bättre tillhåll för dig?
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Bolag som vill att personalen skall ta steget från expedit till säljare samt komma tillrätta med de utmaningar som exempelvis skrivs om just denna firma, är mer än välkomna att skriva till mig genom PM.

Jag hjälper gärna till - det är hojar vi snackar om och alla här samt på firmorna delar ju trots allt samma intresse och den lilla korta period vi har på vägarna varje år tycker inte jag skall gå till mindre bra upplevelser som kund (=köpare).

Admin får gärna ta bort mitt inlägg om det uppfattas som reklam, men jag är seriös, driver ett konsultbolag som sysslar med just dessa frågor.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Eftersom några nämner Triumph i Länna kan jag säga detta:
Alltid trevligt bemötande tidigare när jag köpt grejer där. Inget speciellt sådär.

MEN, här om veckan stannade min hoj i Länna, och jag tog en promenad till Triumph för att tjacka nytt tändstift. Väl där så hade de inget stift som passade, men killen lånar ut en hoj så jag kan dra till en konkurrent i Haninge och köpa stift som funkar. :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eftersom några nämner Triumph i Länna kan jag säga detta:
Alltid trevligt bemötande tidigare när jag köpt grejer där. Inget speciellt sådär.

MEN, här om veckan stannade min hoj i Länna, och jag tog en promenad till Triumph för att tjacka nytt tändstift. Väl där så hade de inget stift som passade, men killen lånar ut en hoj så jag kan dra till en konkurrent i Haninge och köpa stift som funkar. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det där är fan definitivt kundvård. :tummenupp
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Vet du vad du snackar om? Menar du att Triumph är ett märke i motvind eller att deras (TCL) lokation är dålig, du uttrycker dig otydligt? Varför jobbar dom i uppförsbacke?

Fan vad det vore skönt om du vart konstant bannad, måste du motsätta dig allas åsikt och göra dig omöjlig hela tiden? Är inte Flashback ett bättre tillhåll för dig?

Jag menar att Triumph är en skit hoj & att säljaren uppträdde som om han var beredd att göra vad som helst för att sälja på mig en traja - min högst/ytterst personliga åsikt, jag har en sådan - en egen åsikt & vågar stå/hävda den även om opinionen är emot mig vilket är få förunnat.
Sen om du inte gillar det jag skriver hoppa över mina inlägg & läs något trevligare istället som alla politiskt korrekta inlägg som raddas på varandra. Helt utan substans.
Tänk vad trist om alla tyckte lika hela tiden i fråga efter fråga - nej mer polemik som ger dynamik & liv till detta forum.
:tummenupp
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag menar att Triumph är en skit hoj & att säljaren uppträdde som om han var beredd att göra vad som helst för att sälja på mig en traja - min högst/ytterst personliga åsikt, jag har en sådan - en egen åsikt & vågar stå/hävda den även om opinionen är emot mig vilket är få förunnat.
Sen om du inte gillar det jag skriver hoppa över mina inlägg & läs något trevligare istället som alla politiskt korrekta inlägg som raddas på varandra. Helt utan substans.
Tänk vad trist om alla tyckte lika hela tiden i fråga efter fråga - nej mer polemik som ger dynamik & liv till detta forum.
:tummenupp

Jo vi har alla delad smak, din smak bryr jag mig egentligen inte om... Men, det blir missvisande när du höjer vissa handlare till "skyarna" bara för att tycka tvärtom och skapa motsättningar. Nedanstående text med kursiv stil skrev du i en tråd tidigare... Men dom kanske har skärpt sig mot DIG!

Recensioner av mc-handlare i Stockholm
Hej
Jag ska dela med mig av mina erfarenheter av att köpa av beg. MC i Stockholms.

1. MC-Poolen/RPM-MC Köpte min första hoj en Honda.
+ Bra hemsida.
- Oseriöst tjafs om uppgjort pris, konkurs med att sedan återkomma under nytt namn med samma ägare, nu som anställd & en målvakt
som ägare. Många leverantörer blev blåsta på betalning för
levererade varor p.g.a. den rockaden betyg -1 (1-5)

2. MC-Varuhuset köpte en Suzuki.
+ Bra personal förutom en semester vikarie som var lite snurrig (men gjord sitt bästa) Helt underbar chef som verkligen gör att du vill komma tillbaka som kund - inget är omöjligt, vi fixar allt. Du som nöjd kund är viktigast. Att han samtidigt är en sanna MC entusiast skadar ej

- Hittar inga. Kanske att de säljer Yamaha R 1 or
Betyg 5

3. AVA-MC Köpte min andra Suzuki där.

+ Läget, stort utbudet av beg. hoja .
- Otrevlig personal (säljare) resten är ok. Inte helt ärliga när det gäller vad som sägs vid försäljning av beg. MC t.ex. hojen kommer att vara nyservad vid leverans, för att sedan upptäcka att oljan är svart, broms klossar, drivpaket & luftfilter är slut & måste bytas - trots en stämpel i boken - oseriöst/farligt på gränsen till olagligt. betyg 2

3. Din-MC Kommer troligen köpa min nästa GIXER där.
+ Största utbudet av beg./nya Suzuki i stan (rätta mig om jag har fel)
Trevliga säljare som möter dig & tar kontakt när du går runt bland hojarna - inte som på AVA där man får be om hjälp men ingen har tid utan bara hänvisas till någon annan icke närvarande, trots att du är ensam i lokalen & säljaren bara sitter o slö surfar på nätet. Det är skillnad!
- Ligger lite avsides för mig, fel sida av stan men är å andra sidan ett helt ok utflykts mål om du har några timmar att slå ihjäl en ledig dag.
betyg troligen 3-4 vi får se

Mina erfarenheter vad tycker Ni ? Dela med er av era, kom gärna med kritik.
M
Senast redigerat av on/offroad den 2011-02-08 klockan 13:47.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Brewwdarna i bunker på awa e sjukt bra o trevliga!!! Önska dom sålde o serva dom oxå :)
Men kläder o reservdelar köps på ava! Dom fick en tårta av mig sist för dom va så bra :)
Köpte min krm av marin o fritid i örebro. (johnny) han återkoppla alltid o ringde ALLTID upp när han lova! Synd det e så långt bort bara! Nästa hoj kommer köpas där me :)
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Brewwdarna i bunker på awa e sjukt bra o trevliga!!! Önska dom sålde o serva dom oxå :)
Men kläder o reservdelar köps på ava! Dom fick en tårta av mig sist för dom va så bra :)
Köpte min krm av marin o fritid i örebro. (johnny) han återkoppla alltid o ringde ALLTID upp när han lova! Synd det e så långt bort bara! Nästa hoj kommer köpas där me :)

Dom är söta, men tyvärr var du lite sen och i svanken fick se; Bennyfax was here
Har bara kommit i kontakt med klädavdelningen och där får man iaf bra hjälp av trevlig personal.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag menar att Triumph är en skit hoj & att säljaren uppträdde som om han var beredd att göra vad som helst för att sälja på mig en traja - min högst/ytterst personliga åsikt, jag har en sådan - en egen åsikt & vågar stå/hävda den även om opinionen är emot mig vilket är få förunnat.
Sen om du inte gillar det jag skriver hoppa över mina inlägg & läs något trevligare istället som alla politiskt korrekta inlägg som raddas på varandra. Helt utan substans.
Tänk vad trist om alla tyckte lika hela tiden i fråga efter fråga - nej mer polemik som ger dynamik & liv till detta forum.
:tummenupp

Om man jobbar på en firma som säljer ett märke vore det ju snarast väldigt misstänksamt om dom försökte sälja på en ett annat märke.

Oavsätt vad kunden tycker om märket.

Sen kan man ju undra vad en som inte gillar ett märke gör i en butik för det märket :va
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Om man jobbar på en firma som säljer ett märke vore det ju snarast väldigt misstänksamt om dom försökte sälja på en ett annat märke.

Oavsätt vad kunden tycker om märket.

Sen kan man ju undra vad en som inte gillar ett märke gör i en butik för det märket :va

Studiebesök som jag skrev.
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Jo vi har alla delad smak, din smak bryr jag mig egentligen inte om... Men, det blir missvisande när du höjer vissa handlare till "skyarna" bara för att tycka tvärtom och skapa motsättningar. Nedanstående text med kursiv stil skrev du i en tråd tidigare... Men dom kanske har skärpt sig mot DIG!

Recensioner av mc-handlare i Stockholm
Hej
Jag ska dela med mig av mina erfarenheter av att köpa av beg. MC i Stockholms.

1. MC-Poolen/RPM-MC Köpte min första hoj en Honda.
+ Bra hemsida.
- Oseriöst tjafs om uppgjort pris, konkurs med att sedan återkomma under nytt namn med samma ägare, nu som anställd & en målvakt
som ägare. Många leverantörer blev blåsta på betalning för
levererade varor p.g.a. den rockaden betyg -1 (1-5)

2. MC-Varuhuset köpte en Suzuki.
+ Bra personal förutom en semester vikarie som var lite snurrig (men gjord sitt bästa) Helt underbar chef som verkligen gör att du vill komma tillbaka som kund - inget är omöjligt, vi fixar allt. Du som nöjd kund är viktigast. Att han samtidigt är en sanna MC entusiast skadar ej

- Hittar inga. Kanske att de säljer Yamaha R 1 or
Betyg 5

3. AVA-MC Köpte min andra Suzuki där.

+ Läget, stort utbudet av beg. hoja .
- Otrevlig personal (säljare) resten är ok. Inte helt ärliga när det gäller vad som sägs vid försäljning av beg. MC t.ex. hojen kommer att vara nyservad vid leverans, för att sedan upptäcka att oljan är svart, broms klossar, drivpaket & luftfilter är slut & måste bytas - trots en stämpel i boken - oseriöst/farligt på gränsen till olagligt. betyg 2

3. Din-MC Kommer troligen köpa min nästa GIXER där.
+ Största utbudet av beg./nya Suzuki i stan (rätta mig om jag har fel)
Trevliga säljare som möter dig & tar kontakt när du går runt bland hojarna - inte som på AVA där man får be om hjälp men ingen har tid utan bara hänvisas till någon annan icke närvarande, trots att du är ensam i lokalen & säljaren bara sitter o slö surfar på nätet. Det är skillnad!
- Ligger lite avsides för mig, fel sida av stan men är å andra sidan ett helt ok utflykts mål om du har några timmar att slå ihjäl en ledig dag.
betyg troligen 3-4 vi får se

Mina erfarenheter vad tycker Ni ? Dela med er av era, kom gärna med kritik.
M
Senast redigerat av on/offroad den 2011-02-08 klockan 13:47.

Trots din research ser jag ingen konflikt mellan mina inlägg. I det senare skriver jag att som stamkund får jag ett helt annat bemötande än tidigare.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Negativa erfarenheter finns nog hos alla, oavsett ställe, men att i princip alla har negativa erfarenheter av samma ställe är nog knappast en slump.

Som exempel har jag bara läst bra saker om Biscaya. Åkte dit för att provköra en hoj, som var uppvärmd och klart att köra när jag anlände. Jag var i princip redo att skriva på papper på hojen och dessutom köpa helt ny utrustning. Tyvärr pratade säljaren non stop under hela besöket och var mest intresserad av att prata om andra coola hojar (även efter provkörningen) i butiken, samt berätta gamla anekdoter, så det var helt omöjligt att ha en vettig diskussion om pris.

Resultatet blev att jag dagen efter åkte och köpte en annan hoj.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Understryker bara vad jag redan sagt! :tummenupp:tummenupp

Eftersom några nämner Triumph i Länna kan jag säga detta:
Alltid trevligt bemötande tidigare när jag köpt grejer där. Inget speciellt sådär.

MEN, här om veckan stannade min hoj i Länna, och jag tog en promenad till Triumph för att tjacka nytt tändstift. Väl där så hade de inget stift som passade, men killen lånar ut en hoj så jag kan dra till en konkurrent i Haninge och köpa stift som funkar. :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Så jävla korkat uttalande....desperata? barack? dumheter rakt upp & ner... :fakta

Jag var där på "studiebesök" för att kolla in stället & de (säljaren) var mycket riktig på hugget eller snarare desperata, men jag förstår dem säljande Triumph i en barack i Länna; då får man jobba snacka om uppförsbacke, motvind & 20 kg sten i ryggsäcken!


PS. det heter Skithoj, inte "skit hoj", & Triumph nuförtiden är allt annat än det.....
 
Last edited:

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Så jävla korkat uttalande....desperata? barack? dumheter rakt upp & ner... :fakta





PS. det heter Skithoj, inte "skit hoj", & Triumph nuförtiden är allt annat än det.....

Jasså det tycker du. Intressant - Nej. Värt att notera, bemöta eller ta ställning till - Nej. :va
Jag skriver skit hoj & tänker fortsätta med det.
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top