Vilken jädra miss!

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Ort
..
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Haha snygg. Kan undra varför man inte direkt förstår att något står fel till när alla kör vidare som vanligt:p
 

Smagatusk

Guest
Kanske var teamet som skrev fel på skyltarna... Hur som helst var det nog ett jäkla liv i depån efteråt.:4skrika
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Satan hur Kawapiloten hänger av hojen. Fötterna spretar ju i luften. :D
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Minns inte var och när, men Rossi gjorde samma samma sak för några år sedan. Dock kom Rossi på det rätt fort och redde ut situationen. Jerez kanske?

De flesta minns väl också när Gábor Talmácsi påstod att han räknat fel på varven, sant eller ej, när han låg tvåa bakom sin VM-ledande teamkompis Kallio och kör om på upploppet. Teamets ansiktsuttryck var obetalbara och det visade sig i slutet av säsongen att Kallio blev tvåa efter Lüthi med just fem poängs marginal. Löftet Gabor hade om en 250 styrning för teamet drogs tillbaka, märkligt nog :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I AMA viftar man alltid med en vit flagga när de kör ut på sista varvet. Giovanni Bussei ledde ett lopp på en Ducati när han körde sin enda säsong där. Då trodde han att det var målflaggan de viftade med och han missade därmed segern. :glömdet
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
fy satan vad pinsamt haha, snygg omkörning av kawan dock! :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Målflagg är svårt. Ett år på Torpet vinkade de BARA vid första posteringen på start och målrakan, och eftersom jag var mitt i en het batalj med en konkurrent så såg ingen av oss flaggan. Så in i startkröken gick vi, han före och jag "tvåa", vilt kubbandes. Fick en fin utgång på långrakan och viker ut och segar mig upp jämsides. Då passerar vi två hojar som uppenbarligen slökör, jag och konkurrenten tittar på varandra, jag ger någon sorts signal "slut?". Får en "Vet inte!"-signal till svar så vi dånar på!!! Ner mot änden på rakan slökör en hel klunga och DÅ inser vi att loppet är slut!!!
KUL!:)
 

Smagatusk

Guest
Målflagg är svårt. Ett år på Torpet vinkade de BARA vid första posteringen på start och målrakan, och eftersom jag var mitt i en het batalj med en konkurrent så såg ingen av oss flaggan. Så in i startkröken gick vi, han före och jag "tvåa", vilt kubbandes. Fick en fin utgång på långrakan och viker ut och segar mig upp jämsides. Då passerar vi två hojar som uppenbarligen slökör, jag och konkurrenten tittar på varandra, jag ger någon sorts signal "slut?". Får en "Vet inte!"-signal till svar så vi dånar på!!! Ner mot änden på rakan slökör en hel klunga och DÅ inser vi att loppet är slut!!!
KUL!:)

:D

Hellre ett varv för mycket än ett för lite, eller hur?

Apropå slökörning är det ju en jävla tur att Russo inte blir påkörd när han vinglar fram och tillbaka över idealspår när han tackar himlen över hur duktigt han kört.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Svenske Björn Wirdheim gjorde samma sak i ett F3000 race på Monaco för kanske 8-10 år sedan. Han trodde att han vunnit men det var ett varv kvar.. Han kom på pallen iallafall om jag minns rätt, men segt att missa en chans till seger i Monaco..

//Rash
 

Smagatusk

Guest
Svenske Björn Wirdheim gjorde samma sak i ett F3000 race på Monaco för kanske 8-10 år sedan. Han trodde att han vunnit men det var ett varv kvar.. Han kom på pallen iallafall om jag minns rätt, men segt att missa en chans till seger i Monaco..

//Rash

Nä, han svängde väl in mot sitt team för att vinka när det var 100 meter kvar till mållinjen. Han blev trea pga av missen har jag för mig.

EDIT: Tvåa blev han.
http://www.youtube.com/watch?v=6R43mBWirio
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top