Filmer / Bilder

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Kommer inte klippa något, bara dra det rakt upp *inte lova för mycket är bäst*

Goffe, MMMMMMMMMMMMMM fick skäll varje pass typ för det :)
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jag undrar vilket kameramount du använder dig av för att filma dig själv på hojjen? Jag tänkte köpa GoPro´s sugproppmount, men dessa jäkla plastleksaker är så förbannat dyra! :smasha Studentlivet pressar rejält nu efter mc köpet.. :crash

Finns det annars några tips om hur man ska "revva" motorn? La upp ett klipp på min youtubekanal, känns som en sisådär ljudpresentation

Jag?

Jag kör med gopro handlebar/seatpost pole mount, dvs den mindre av dom två att välja på för att få kameran mot mig själv. En lösning som funkade över förväntan. På din borde det ju funka prima med suction cup varianten och då kan du ju även sätta innanför och utanför tar jag för givet? Min sitter på tanken och är den vinkeln som visar däcket.

Nu må jag vara snäppet äldre men va.. "revva"??? Vad har farbror missat nu? :va Om jag skulle göra nått för att få fram ljudet, skaffa en extern mick och jaga rätt på en favorit väg med bra fart! :)
 
Last edited by a moderator:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag undrar vilket kameramount du använder dig av för att filma dig själv på hojjen? Jag tänkte köpa GoPro´s sugproppmount, men dessa jäkla plastleksaker är så förbannat dyra! :smasha

Sätt fast ett sånt snabb fäste fram längst upp på kåpglaset :tummenupp
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
bild-753446.JPG


Fin-fin kväll igår! :)
 

Dragonheart

Snöhatare
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600 N pimpad
Nice klipp från en snubbe som köra Texas -> Argentina -> Alaska och hem igen. Där snackar vi lång touring, 503 dagar ca:13200 mil genom 22 länder. Något för er långtourare att satsa på ?


:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Skulle göra det med glädje, men vem betala detta :va

Tja, det finns drömmar som är . . . . . drömmar :(
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag undrar vilket kameramount du använder dig av för att filma dig själv på hojjen?
Långa sugproppsarmen ger ofta mycket vibrationer men du kanske klarar dig som kör radfyra. Annars är kortast möjliga arm i regel stadigast och bäst.
För bäst ljud kör med öppna bakluckan på GoPro med en bit skumgummi som dämpar vindbruset. Se gott om tips på de första sidorna i GoPro-tråden

Vill du få med riktigt bra ljud i en film så är nog en extern mic ett måste, men då blir det meckigare med skelett-hus och kablar och grejor men visst går det. Ett alternativ är ju en liten handhållen HD-kamera som har mer plats för en bra mikrofon än när huset är som en tändsticksask :tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top