Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nån som har en täckt släpvagn som kan lasta fyra endurohojar och utrustning, dvs ca 500+ kg? Behöver hyra en nästnästa helg under ggn.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur gick det med din roddmaskin? Funderar på att köpa en själv, men undrar om den verkligen kommer användas efter en månad, trots de bästa intentioner....

Köpte mig en Concept2 roddmaskin idag. Får se om man kan träna bort lite lågsäsongsfläsk hemma framför TV'n :brynad Har dator och allt möjligt. Gjorde ett klipp! :)
View attachment 379318
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Gött för dig, du blev övertalad i alla fall till slut. :yoparty
Spiken i kistan var ju när jag vann en gratis startavgift (900kr). Då var det liksom meningen

Hur gick det med din roddmaskin? Funderar på att köpa en själv, men undrar om den verkligen kommer användas efter en månad, trots de bästa intentioner....
Jodå, jag drar i den ibland. Har monterat en mobiltelefonhållare på den så jag brukar kolla på Top Gear och träna :)

SÅ hur gick de på Gotland och GGN ?
Det blev lite FÖR händelserikt :rolleyes: Kom fram fredag eftermiddag och när jag skulle köra till mc-besiktningen så gick hojen väldigt dåligt och ojämnt helt plötsligt. Tjuvstannade flera gånger. Efter att ha rivit hojen i två omgångar för att kolla alla bränslefilter misstänker jag att bränslepumpen håller på att ge upp. Blir nog ingen start för mig imorgon tänker jag.
fuelpump.jpg

Morgonen efter går jag till KTM-trailern och frågar om de har några Husabergdelar men blir hänvisad till Husqvarna-trailern intill. Berättar symtomen för teamchefen Lars Börjesson (som syntes mkt i tv då hans team och Pela René vann GGN) och han misstänker istället bränslespridaren. Hittar en ny i en låda och byter den åt mig på två röda (innebar att riva bakram, tank, mm mm. Startar den, varvar och frågar "Gick den så här bra innan?" Vilken kille! Ska skicka honom en smörgåstårta när han kommer hem från six days i Argentina.
Vips blev det bråttom att byta om och komma iväg till starten! Har inte alls laddat upp utan endast ätit en macka den morgonen...

Så här såg hojen ut en timme innan start. Startfållan stänger om 30 minuter...
morgon-meck.jpg

Racet gick bra ganska länge. Fastnade inte i vurpor, folk eller lera och jobbade mig upp till 699'e plats totalt av ca 2100 gissningsvis, och kände mig pigg och fräsch, när jag på fjärde varvet fick ett kast på toppen av en backe. 40 km/h in i en tall blev en jädra smäll. Blev liggande en stund. Nacken kändes skum. Revben brutet (var ju sprucket sen stubbaracet i Siringe), lårkaka och ont i ett knä. Publik kom rusande efter nån minut men då hade jag kommit på fötter och börjat resa upp hojen.

Skam den som ger sig. Rullade iväg försiktigt igen. Stora stalp var väldigt oskönt med brutet revben så det blev bara att fullfölja fjärde varvet sen vika av mot depån. Hade lätt tagit fem varv annars :( Slutade på plats 1391 trots allt men hade ju ändå inga prestationskrav så vadå liksom :)

Kommer att försöka sälja Husan nu. Skaderisken är lite för stor. Det var en otäck smäll jag fick och är duktigt mörbultad än. Dock så gav GGN mersmak. Det var en jäkligt rolig tävling :rolleyes:

http://www.svtplay.se/gotland-grand-national
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de låter som en händelserik helg, gött att du fick så snabb och bra hjälp när de skitit sig med hojen. :tummenupp

Ajdå du hade skadat dig redan på stubbracet, ja de förklarar tiden på 4:E varvet, kollade GGN sidan där alla tider fanns. Såg att tiden dragit iväg på sista varvet du kört, så offroad karriären åker på hyllan igen nu då ? Vad har du tänkt sälja den för ?

Ja skaderisken är överlag lite större på Enduro/Cross än på gat/banhoj, så läker revbenet av sig självt eller kommer du få åka sjukan för att fixa till det ?!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nja, det är ju fortfarande roligt med enduro men nacken och ribsen måste bli bra. Är lite läskigt med skaderisken när man är småföretagare och den där smällen var verkligen en tankeställare.
Gillar 390'n skarpt så det vore roligt med en fräschare sådan lite längre fram igen. Kanske om chefen köper sig en enduro så... :)
Husqvarna var ju fantastiskt trevliga och tillmötesgående så jag kollade på en sån 350 men de är för dyra :(

390'n ligger ute för 32900. Billigast på Blocket men den behöver ju lite kärlek. Hittills inga napp :(

Jag var till läkaren för att få mina skador dokumenterade inför ev olycksfallsförsäkring och det är bara att bita ihop 6-8 veckor så ska ribsen läka av sig själva. Får se om det blir sjukgymnast eller kiropraktor för att få i ordning nacken.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
ducatis pressvisning live nu !

Tack

Det var ett bra tag sedan jag på riktigt var sugen på en sporthoj. Det krävdes en panigale 1299!!!
Vilken underbar skapelse!

Riktigt bra presentation. Hoppas man får se liknande från de andra med i framtiden.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
blocken höll inte på 1199an ska bli intressant o se hur dom löst det på en 1299a !
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
blocken höll inte på 1199an ska bli intressant o se hur dom löst det på en 1299a !

Sprickbildning?

Kul med alla nyheter detta år, gillar Ducatis och Yamahas nyheter lite extra. R1:an har blivit riktigt lyckad, snygg!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag läste det i superleggera tråden där du skrivit nått inlägg med va bild o grejjer med.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Börjat jobba som truckchaufför på Rosenlunds Åkeri nu.
Jobbar med skönaste snubben jag någonsin träffat. Han heter Micke Palander. Några av er kanske vet vem han är eller hans bror? Ni som inte vet så har både han och brorsan kört mycket roadracing. Vilka historier han har, dom tar aldrig slut. Berättar om krash efter krash och andra sjuka saker. Han blev förknippad förr för att vara ghostrider. Tror han sa att ena året hade han blivit jagad 34 ggr av polisen. Sån inlevelse han har när han berättar med är överlägset. Länge sen jag skrattade så mycket :D:rofl:lol Nästa gång det blir grillkväll eller något annat så måste han vara med :D

Edit. Citerar lite från flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Niclas
Fick höra att han heter P****k F********f

men fick sedan höra att det är flera olika förare som kör i GR filmerna...någon som har koll? kanske bild

Jag tror att det är Micke Palander som kör, han är en gammal roadracingförare som har varit riktigt duktig. Hört att han packades full med ryggsäckar med droger förr och körde som "budmotorcykel" hit och dit ofta med fullt med poliser efter sig. Hört historier när han kört förbi poliskontroller i ca 300 på bakhjulet när dom haft hastighets kontroller.

Det finns ju inte så jättemånga i sverige med GR´s skills, Jag hävdar nästan att han är bland de bästa förarna i värden.

Har för mig att han är den sista som lyckas rymma från tidaholmsanstalten genom att bygga någon stege av något slag och klättra över murarna, gick sedan 5mil mitt ute i skogen till jönköping.

Citat.
Palander är inte inblandad i ghostrider att han haft mycket jag på sig stämmer däremot, i linköpings trakten hade han en helikopter efter sig så pass länge att den var tvungen att landa, under denna jakt var även palander i depån o tankade med helikopter surrande över sig (han betalade faktiskt mackägaren senare).
Tidaholms rymningen täppte till truten lite på de ansvariga på fängelset De plockade spik/nubb från eu pallar och sparade som de sen kunde ha till att tillverka stegarna, Palander fick en tre månader i friheten den andre som var med ngn utlänning tog de efter bara ngr timmar. Men inget ghostrider för palander inte.

Kan ju säga att han har lite historier att berätta :D
 
Last edited:

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Huh,

det var friskt att byta kopplingsvajer på sukkan igår för sedan puttra 4km till vinterförvaringen. Solen kom fram och hejade på ibland, önskade mest att den värmde då.

Var någon mer ute och körde igår?
/TG
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Huh,

det var friskt att byta kopplingsvajer på sukkan igår för sedan puttra 4km till vinterförvaringen. Solen kom fram och hejade på ibland, önskade mest att den värmde då.

Var någon mer ute och körde igår?
/TG
4km hinner man la inte frysa på? Var ute o gjorde lite ärenden på trajjan i lördags, blev nån mil. Öppen hjälm å grejer :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top