Sketsnack/Allmänt tjöt

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Om någon e intresserad av beg däck
Så har jag en trave Michelin power cup 180"
Priset är 3-400:-/st
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ja eller hur.. den är ju inte skruvad med :)

Garanterat uppskruvad "*10" för att inte skämmas mot en KTM :rofl:crash

R1lillen jag kan köpa ett gäng om kalkylen går ihop. wuiili/"3-400"=massor
Hur många mil klarar dom om man jämför mot sportsmart sportmax, gatkörning med wuiilies titt som tätt?

Edt: Kanske inte optimalt för gatåka.. får väl värma lite med en börnis först
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Med tanke på hur hårt och långt den gått så får väl en topplockspackning nästan räknas in som slitdel, eller :D

I övrigt tycker jag att den har hållit jäkligt bra

Kan bara instämma.. hårt liv minst sagt! :)
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Übergixxerns odometer slog över 5000 mil på väg till besiktningen idag men den rullade ändå igenom u.a. :)

Suzuki håller! :tummenupp

Gott att ha det avklarat. Åker också runt på nybesiktigad springare (om det är någon som undrar varför jag åkt runt med original-bazookan). Smorde kedjan och tryckte ditt en reflex på reg-plåten så var det klart :tummenupp

Min är förvisso knappt inkörd med 3400 mil på mätaren och antagligen inte levt lika hårt som K-man's men får jobba på det. Besiktningsmannen ville knappt lämna tillbaka gixxern efter provturen :D

Tyckte det var dags att kosta på den en ordentlig tvätt och puts. Finns alltid mer att göra men man vill ju hinna med att åka också...
IMG_2220.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
... Besiktningsmannen ville knappt lämna tillbaka gixxern efter provturen :D
Tjockisen som körde min såg svettigt nervös ut när han kom tillbaks och sa att "Ja, det märks att den vill mer än jag klarar av.." :D
Jag tyckte att han skulle dra ur den på E4'an till Norrängen o tillbaks för att testa quickshiftern men han åkte till Holmgrens rondell och vände bara :rofl
Aja, hans förlust
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Min är förvisso knappt inkörd med 3400 mil på mätaren och antagligen inte levt lika hårt som K-man's men får jobba på det. Besiktningsmannen ville knappt lämna tillbaka gixxern efter provturen :D

Tyckte det var dags att kosta på den en ordentlig tvätt och puts. Finns alltid mer att göra men man vill ju hinna med att åka också...
View attachment 386782

Oh där är hon gamla bettan... :hihi ska se hur de går med den svarte på Besiktningen, bör inte vara några problem. :rock
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ska kolla över de med fjädrarna med och beställa så man får styra upp de med. Packboxar till Gaffeln är redan beställda. :tummenupp
 

Fenja

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2013
Ort
Vetlanda
Hoj
-02 Honda CB 600 F Hornet
Hej alla!

(Ni får rätta mig om jag skriver i fel tråd..)
Jag är nyinflyttad i Jkpg och har en förkärlek till det mesta som låter högt o går fort..!
Har länge funderat på att ta kortet men pga andra prioriteringar har detta länge legat på is.
Till dess att jag bestämt huruvida det blir kort el inte så ville jag bara se om det möjligtvis finns någon som kan tänka sig att ha med mig bak på hojen ngn gång o på så vis kanske hjälpa mig i beslutet..?
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Hej alla!

(Ni får rätta mig om jag skriver i fel tråd..)
Jag är nyinflyttad i Jkpg och har en förkärlek till det mesta som låter högt o går fort..!
Har länge funderat på att ta kortet men pga andra prioriteringar har detta länge legat på is.
Till dess att jag bestämt huruvida det blir kort el inte så ville jag bara se om det möjligtvis finns någon som kan tänka sig att ha med mig bak på hojen ngn gång o på så vis kanske hjälpa mig i beslutet..?

Vill du uppleva det i slowmotion, så kan jag ställa upp
 

Fenja

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2013
Ort
Vetlanda
Hoj
-02 Honda CB 600 F Hornet
Är förhoppningen att jag ska bli avskräckt..? :va
I så fall är jag rädd att göra er besvikna.. :tummenupp
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Tänkte små pula lite med hojen imorgon
Så ni som e ute å åker är välkomna på kaffe
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Åk bakpå K-man så får du farten, sen åker du bakpå Goffen så slangar han hela vägen hem med dej.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Avsikten är aldrig att skrämma nån. Hojåkning ska vara roligt! Hade ju en kickasstjej bakpå förra sommaren och vi ökade tempot gradvis till Tranemo och det var aldrig några protester, inte ens i 280 mätarfart :tummenupp

Fenja, kom förbi Waynes Coffee på onsdag vid 18 och säg hej om det är fint väder. Har du lämpliga kläder på dig så kanske du får åka redan då ;)
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top