MC försäkring på förälder fast den inte har mc kort?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Köp den cykel du har råd med.

Blir bäst för alla så. Finns en anledning till att premierna på motor starka motorcyklar är som dom är för ungdomar.

Han kanske har råd me den men vill komma undan så billigt som möjligt:p mitt råd skulle som andra säger skriv över den på dig själv o ring runt. Ring flera gånger till samma bolag man får alltid olika uppgifter o offerter. Hoppas du hittar dig nån bra försäkring. För mig va folksam billigast. Bil o sport vet jag inte men av mig ville dom ha 75 000:- för bara trafik o vägra försäkra nån halv eller hel:p hadde det inte vart bättre o säga "du får inte försäkra hos oss". Jaja lycka till!
 

mojja83

Guest
Vill man inte betala vad det kostar kanske man ska byta hobby.

Jag var bäredd att sälja min hoj när jag fick in dom första offerterna. Dom tre första bolagen jag ringde till ville alla ha över 20 k för trafikdelen om året.

Inte värt tänkte jag jag byter hobby.
Sedan ringde jag runt lite till och hamnade hos trygg hansa där fick jag en premie på under 10 k hel/hel vilket kändes ok jämnfört med vad dom andra ockrarna ville ha.

Lycka till såg nu att du hade en äldre hoj den borde du ju kunna få en hyfsad premie på kan man tycka.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Vill man inte betala vad det kostar kanske man ska byta hobby.

Jag var bäredd att sälja min hoj när jag fick in dom första offerterna. Dom tre första bolagen jag ringde till ville alla ha över 20 k för trafikdelen om året.

Inte värt tänkte jag jag byter hobby.
Sedan ringde jag runt lite till och hamnade hos trygg hansa där fick jag en premie på under 10 k hel/hel vilket kändes ok jämnfört med vad dom andra ockrarna ville ha.

Lycka till såg nu att du hade en äldre hoj den borde du ju kunna få en hyfsad premie på kan man tycka.

Som sagt killen har inte nämnt nåt om att han inte har råd utan hur han ska få till väga för att få billigaste försäkring:) men jag förstår ditt resonemang me:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top