Finns 25 kw försäkring???

Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Folk skriver i sina annonser att hojar är reggade som 25 kw och
dom är svinbilliga att försäkra, men alla man snackar med påstår
att man får pynta fulleffekt iaf......
Vad gäller? Finns det bolag som tecknar 25 kw hojar????
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag hade tydligen fått det på min R6:a förra året. Fast jag inte själv sagt att den skulle vara strypt? Dock kommer jag ihåg att säljaren var jäkligt sugen på att sälja en förs till mig. Frågade den säljaren jag pratade med iår om de har provision. Hon sa att den personen som jag pratade med förra året hade det :rolleyes:
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Mitt tips är att inte ringa. Då brukar de säga att de går på grundeffekt. Detta trots att hojen inspekterats och godkänts av myndighetsorgan med den nya effekten .:confused: Alltså skiter FB i vad som står på regbeviset om man inte har turen att hamna hos en bra säljare.

Välj internetoffert istället om det går. Bl.a Länsförsäkringar och trygg hansa har detta. Då kan man försäkra den på 25kW och halvera premien. Dock måste man vara på det klara med att ersättningar går fetbort om man smäller. Fast vill man ha en trafikförsäkrad halvgammal sporthoj som man under 25 så visst!:tummenupp
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Mitt tips är att inte ringa. Då brukar de säga att de går på grundeffekt. Detta trots att hojen inspekterats och godkänts av myndighetsorgan med den nya effekten .:confused: Alltså skiter FB i vad som står på regbeviset om man inte har turen att hamna hos en bra säljare.

Välj internetoffert istället om det går. Bl.a Länsförsäkringar och trygg hansa har detta. Då kan man försäkra den på 25kW och halvera premien. Dock måste man vara på det klara med att ersättningar går fetbort om man smäller. Fast vill man ha en trafikförsäkrad halvgammal sporthoj som man under 25 så visst!:tummenupp

På LF så fick jag en billig internetoffert för att sedan få ett nytt brev med ett betydligt högre pris med någon vag motivering. :brinnerup

Blev folksam istället.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
På LF så fick jag en billig internetoffert för att sedan få ett nytt brev med ett betydligt högre pris med någon vag motivering. :brinnerup

Blev folksam istället.

Jag tycks ha haft tur då! Den försäkringen tecknades i april förra året om det gör någon skillnad. Blev det någon stor prisskillnad mellan den första offerten hos LF mot Folksams dito?
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Ringer du så kommer du få betala för full effekt. LF ville inte ens ta i min GSX-R 1000, bara trafik där inget mer. Medans man kan teckna hel på deras sida. Där jag också har fått en väldigt trevligt premie på 25kw hojar.

Frågan är om dom ens kan komma i efterhand och ändra premiem? En offert är en offert, eller?
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Jag har då inte stött på ett enda försäkringsbolag som försäkrar på den strypta effekten, alla jag varit i kontakt med försäkrar på ursprungseffekten.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag tycks ha haft tur då! Den försäkringen tecknades i april förra året om det gör någon skillnad. Blev det någon stor prisskillnad mellan den första offerten hos LF mot Folksams dito?

Inte jätte, betydligt större skillnad mellan Folksam och LF's pris efteråt. :huvet

Ringer du så kommer du få betala för full effekt. LF ville inte ens ta i min GSX-R 1000, bara trafik där inget mer. Medans man kan teckna hel på deras sida. Där jag också har fått en väldigt trevligt premie på 25kw hojar.

Frågan är om dom ens kan komma i efterhand och ändra premiem? En offert är en offert, eller?

Dom påstod något i stil med att det stod fel i bilregistret, trots att alla andra bolag klarade av att ge en korrekt offert på det som stod (den är förvisso privatimport men det stod helt korrekt originaleffekt m.m.). Men jag orkade inte gnälla, konstaterade att jag aldrig kommer att försäkra någonting på LF så om man hade orkat tillbringa några timmar i telefon så kanske man hade kunnat få igenom något. Men jag hatar att kopplas runt i telefon...
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top