Problem med servern ?

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Sidan har varit skitseg till o från nu några månader. Kan trycka på en länk och dricka kaffe en stund innan sidan laddas, nån mer som har samma problem?
Nej inte fel på mitt nät, alla andra sidor går snabbare än döden själv, enbart SH som är segt. Känns som att man sitter på 56k modem, man orkar inte ens vänta så man stänger ner sidan...
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
samma här till och från, får även error och sidan kan inte visas ibland när ja trycker på visa nya inlägg eller bara försöker gå in på sporthoj.com..
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
2 min laddningstid för denna tråd, och nu ser allting så konstigt ut, grejer fattas och dylikt.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
kan tillägga att det tog 3min för att göra tråden, tröttnade och stängde ner sidan, men den registrerades iaf tydligen.
Kanske dåligt med reklam på sidan så servern blir dyr att underhålla ;)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Då är det för en gångs skull alltså inte mig det beror på då?!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
ja tänk om man kunde skita i IT snubbarna :):7peta

Ofta är det faktisk bättre att man försöker själv eftersom man då är skiträdd att göra fel så är man noggrann och försiktig.

Om man är närvarande när dom meckar kan man i preventivt syfte tala om för dom hur det faktiskt fungerar. Självklart utan avdrag på deras saftiga faktura.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ofta är det faktisk bättre att man försöker själv eftersom man då är skiträdd att göra fel så är man noggrann och försiktig.

Om man är närvarande när dom meckar kan man i preventivt syfte tala om för dom hur det faktiskt fungerar. Självklart utan avdrag på deras saftiga faktura.

Då haru hyrt in fel firma ;)
 

Str3 R

Guest
Det är alltid segt oavsett sida här på jobbet (slö lina och inte jag som fixat det), jag är van att det tar tid och ibland så pass lång tid att sidan inte kan visas för det tog för lång tid...
Fast hemma går det i raketfart men jag upplever inte några större problem här på sidan. Förutom att den gröna tummen blinkar först när jag är på nån annan sida än startsidan.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jodå, jag har upp till nu gjort allt det här själv. Men ett beslut över mig, gjorde att hårdvaran som SH använder ska "delas" och därför gjordes ändringar nu istället av driftgubbarna istället för mig. Vi kommer upptäcka närmaste dagarna / veckan om det håller eller inte.

Jag har fått lovord att om det går för segt, så skall ny hårdvara in! :)

Ok, det går hyfsat nu igen.

Två andra saker.

Host-Host. kunna sudda länkar i "Mina sparade länkar" ?

och

Jag försöker strukturera bilder och texter och även korrigera när det gått på tok med text/stavning.

Inläggs editorn i detta nya tycker jag brutalsuger.

Kör man advanced för att editera ett inlägg man gjort så kolapsar hela strukturen och allt blir till ett bröt när man sparar. Går en jäkla massa onödig tid att fixa till igen.

Går man in med snabb för att editera ett inlägg man nyss gjort så går det inte att spara och backar man så försvinner det. "Satan - markera - Copy - avsluta - gå in i tråden - redigera - klistra in- Spara "hålla tummarna" - yippi det gick eller satan börja om igen"

Ladda upp en bild hamnar längst ner. Satan jag ville ju skriva lite text under bilden men det går inte att få in cursorn efter bilden. Ta tag i bilden och dra- plopp - hamnar högst upp- dra släpp hamnar mitt i texten........ plötsligt hamnar den rät och man kan få cursorn efter bilden. blir lätt irriterande om man har lite bilder.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
återigen seg sida.......................

Igår kväll var det så segt att jag gav upp.



Då haru hyrt in fel firma ;)
Testat flera. Regel med några få lysande undantag. Det brukar börja hyfsat medan dom är små. Sen går det bra för dom och dom blir uppköpta / växer. Varefter dom växer verkar kunskap och servicegrad sjunka drastiskt tills det inte funkar alls. Nu sist övergav vi ett gäng som hamnade i ATEA.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tycker inte största problemet att den är seg utan att jag med jämna mellanrum får "databasfel" när jag försöker ladda. Funkar ofta igen om man gör reload på den fliken men det är störigt, ett riktigt i-lands problem...:4skrika
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Igår var det riktigt jobbigt ja, dessutom verkade inte forumet uppdateras som det skulle riktigt, tex verkade inte trådarna med senaste inläggen hamna först i respektive forumdel.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top