Köpa Playstation 3

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Jag har tänkt skaffa mig ett PS3 och synar av begmarknaden. I Sthlm på blocket finns det ganska mkt till salu men...

En sprittans ny slim 160gb med en kontroll kostar ca 2 lappar (se pricerunner)

På blocket kostar 70% av konsollerna över 2lappar och då är det mindre hd.. Gamla spel, och en gammal konsoll kan väl inte vara värd så mkt?

Jag vill köpa nya BF 3.. Inte intresserad av gammalt skit

Vad göra?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag fick 4000kr för mitt 80gb, men då sålde jag hälften av spelen löst.

Nytt PS3 2200:- + 699:- för en till handkontroll + etc..

Annars brukar konsolannonserna ligga jävligt länge så bara att skambuda om du inte vill ha nytt.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag blev förvånad att det finns PS3 Slim med endast 4 gigs hårddisk, känns ju himla onödigt.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Det fick jag på en ny 160 gb tjock efter mindre än ett år, skickade in bara själva konsollen och fick en ny 250gb slim i kartong med allt det som följer med plus ett par spel och en extra hdmi kabel. Köp nytt.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag hade köpt en helt ny PS3 framför en begagnad om man nu inte det skiljer så mycket mellan nytt och begagnat. Vill man inte kunna köra gamla PS2 spel på sin PS3 finns det ingen anledning att köpa den versionen som fanns vid introduktionen och en tid framåt. Är de fortfarande eftertraktade på begagnat marknaden eller har det lagt sig? Förutom hårddisk storlek skiljer det väl inget när det gäller övrig prestanda på äldre kontra nyare PS3?
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Har för mig att en slim inte går lika varm. Köper man en beg. och råkar ut för nån skit så blev det ju plötsligt dyrare än om man köpt nytt från början, har man råd är det ju givet har man inte det är det ju bara att köpa beg?
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Tror det blir den här http://www.electroworld.se/product/...ol/PS3CECH3004B/playstation-3-320gb?scid=1946

Då har man hd så det räcker ett tag. 2 års garanti. Beggade spel finns det gott om på blocket och en handkontroll borde oxå gå att hitta billigt..

Men en fråga ang spel. Ser att måna köper dom senaste spelen och säljder dom dagen efter.. Förstår ju att dom bränt spelen till sin hd.. Om jag nu köper ett beggat org spel, och föregående ägare lirar online med koden, är jag körd att lita online då? eller kan vi båda lira med samma kod?
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tror det blir den här http://www.electroworld.se/product/...ol/PS3CECH3004B/playstation-3-320gb?scid=1946

Då har man hd så det räcker ett tag. 2 års garanti. Beggade spel finns det gott om på blocket och en handkontroll borde oxå gå att hitta billigt..

Men en fråga ang spel. Ser att måna köper dom senaste spelen och säljder dom dagen efter.. Förstår ju att dom bränt spelen till sin hd.. Om jag nu köper ett beggat org spel, och föregående ägare lirar online med koden, är jag körd att lita online då? eller kan vi båda lira med samma kod?

Nu har jag inte sådär super koll men har iaf haft ps3an ett par år. Och är ganska säker på att du inte kan kopiera in spelen på hdd. Du måste ha skivan isatt. Jag har aldrig använd mig av någon form av cd kod till konsolen. Så att köpa begagnat är riskfritt förutsatt att ingen har gett dig en fake skiva:p
Därav ifrågasätter jag behovet av en så stor hdd.
Jag har klara mig på min 90gigare. Det som hdd används till är ju sparad spel info och vissa spel sparar info för att korta ner laddtiderna. Ps3ans stöd för film uppspelning är inte jätte bra och att lägga över filmer är mest strul då funkar de bättre att streama dem direkt från datorn med hjälp av PMS som också decodar formaten så de passar ps3an.
Mina 5 cent
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Nu har jag inte sådär super koll men har iaf haft ps3an ett par år. Och är ganska säker på att du inte kan kopiera in spelen på hdd. Du måste ha skivan isatt. Jag har aldrig använd mig av någon form av cd kod till konsolen. Så att köpa begagnat är riskfritt förutsatt att ingen har gett dig en fake skiva:p
Därav ifrågasätter jag behovet av en så stor hdd.
Jag har klara mig på min 90gigare. Det som hdd används till är ju sparad spel info och vissa spel sparar info för att korta ner laddtiderna. Ps3ans stöd för film uppspelning är inte jätte bra och att lägga över filmer är mest strul då funkar de bättre att streama dem direkt från datorn med hjälp av PMS som också decodar formaten så de passar ps3an.
Mina 5 cent

Ok, har ngt gammalt minne från när jag spelade bf på pc att det var bara en som kunde använda den medföljande koden. Men utvecklingen har väl gått framåt :)

320gig är typ 200 spänn dyrare än 160 så det kör jag nog på.

Vad tror ni om hanskontrollen? http://fyndiq.se/elektronik/spel/ha...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nu har jag inte sådär super koll men har iaf haft ps3an ett par år. Och är ganska säker på att du inte kan kopiera in spelen på hdd. Du måste ha skivan isatt.

Fel, det finns hack.

Men funkar inte med nya spel.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så mao helt safe att köpa nya spel 1 dag gamla?

Jag har inte haft PS3 på länge så vet inte om dom infört konton där med.
Dock kräver nya spel ny firmware som inte är hacketerad :)
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Ok, har ngt gammalt minne från när jag spelade bf på pc att det var bara en som kunde använda den medföljande koden. Men utvecklingen har väl gått framåt :)

320gig är typ 200 spänn dyrare än 160 så det kör jag nog på.

Vad tror ni om hanskontrollen? http://fyndiq.se/elektronik/spel/ha...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
På dator använder man fortfarande cd koder så spelen bara går att användas av en användare.
Men på konsollen är väll fortfarande tanken lite att man ska kunna ta med sig sitt spela o lira hemma hos polarn.
Har aldrig provat pirat kontrollerna men de funkar säkert men tänk på att du använder upp en av usb portarna vilket man slipper med original.

Fel, det finns hack.

Men funkar inte med nya spel.
Där ser man!

Så mao helt safe att köpa nya spel 1 dag gamla?
:tummenupp
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Sony kör med unika koder på spelen för att få in pengar även från begagnatmarknaden.
Har för mig att just bf3 var först?
Om koden som kom med spelet är använd får man gå in på märket och köpa en ny onlinekod för en symbolisk? Summa .
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top