Mantorp SM 1-2/10

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Det kallas arbete och "alldeles för mycket att göra för att få ledigt två dagar" :rolleyes: Till viss del ekonomi också, att träna tors, race fredag och race i helgen kostar lite väl mycket. Dessutom kan det ju knappast vara kul för dom som kör ERF lite mer seriöst om andra har det som öppen depå-träning? :va

Det är väl inga problem? Är vi snabbare kör vi väl om? Det är bara kul med många deltagare när det är race.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det kallas arbete och "alldeles för mycket att göra för att få ledigt två dagar" :rolleyes: Till viss d ekonomi också, att träna tors, race fredag och race i helgen kostar lite väl mycket. Dessutom kan det ju knappast vara kul för dom som kör ERF lite mer seriöst om andra har det som öppen depå-träning? :va

Skippa torsda o använd fredag som träning? Hur svårt kan det va? Man får race som träning istället, enkelt?

Sluta se allt så krångligt, gör det enkelt istället.

Vill man inte köra torsdagsträningen men ändå vill träna lite, kör ERF sprint eller anmäl er till REC o kör så mkt man vill på fredan.

Jag förstår inte att man ska göra det så krångligt för sig... Varför har ni inte varit på kvällsträningarna på Mantorp om det är så svårt att få loss tid för att träna på en torsdag?
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Med all respekt Håkan och Humlan, det kan inte vara så enkelt att arrangemanget har en del brister som gör att flera förare väljer att stanna hemma?

Av den kritik som framfördes förra året, både här på SH och i depån, verkar arrangören ha tagit till sig noll eftersom man kör samma upplägg som förra året och dessutom lite senare på året.

Det vore ju väldigt trist om arrangemanget ställdes in men det vore ännu tråkigare om arrangören drog slutsatsen att det är förarna det är fel på.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Med all respekt Håkan och Humlan, det kan inte vara så enkelt att arrangemanget har en del brister som gör att flera förare väljer att stanna hemma?

Av den kritik som framfördes förra året, både här på SH och i depån, verkar arrangören ha tagit till sig noll eftersom man kör samma upplägg som förra året och dessutom lite senare på året.

Det vore ju väldigt trist om arrangemanget ställdes in men det vore ännu tråkigare om arrangören drog slutsatsen att det är förarna det är fel på.

Ja, samma fråga gäller ju LMS B-race (och SM för den delen), där var det tonvis med träning och tävling, ändå dök det nästan inte upp några, vad skyllde man på då? för mycket körtid?:krama

I min värld handlar det om att VILJA köra/tävla, vill jag inte så gör jag det inte, utan att skylla på än det ena än det andra, vill jag så kör jag oberoende vilken dag det är i veckan.
Jag ser till att jag kan både ekonomiskt & med jobbet med semester/ledigt, jag prioriterar det före många andra saker, för att jag vill göra det.

Alla kommer inte alltid vara nöjda, men i slutet av dagen handlar det om man vill eller inte.

Jag har inte läst något bättre förslag än det tidschema som är, ekonomiskt sett. istället för att klaga på allt, försök komma med kreativa lösningar.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag har inte läst något bättre förslag än det tidschema som är ekonomiskt, istället för att klaga på allt, försök komma med kreativa lösningar
Det är ju en god och sund tanke men så fungerar det inte. En majoritet av dem som är missnöjda säger det inte offentligt, här tex, utan de svär lite, knyter näven i fickan och skiter i att anmäla sig. Och jag kan till stor del förstå dem, de som sticker ut hakan lite och ifrågasätter utan att komma med en färdig lösning kölhalas ganska omgående av Fruktstunds-maffian.

Att sen säga att folk som inte kan komma på torsdagsträningen ska köra något av racen på fredagen istället, som träning, är att göra det lite väl enkelt för sig. Race är race och träning är träning.

Angående LMS B-race så var ju det poppis för att det låg bra tidsmässigt de första åren. De sista åren la man det i slutet av augusti och alla andra arrangörer hade kopierat konceptet med dubbla race. Det var inte längre något unikt eller bra (tidsmässigt) som LMS kunde erbjuda.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det är ju en god och sund tanke men så fungerar det inte. En majoritet av dem som är missnöjda säger det inte offentligt, här tex, utan de svär lite, knyter näven i fickan och skiter i att anmäla sig. Och jag kan till stor del förstå dem, de som sticker ut hakan lite och ifrågasätter utan att komma med en färdig lösning kölhalas ganska omgående av Fruktstunds-maffian.

Att sen säga att folk som inte kan komma på torsdagsträningen ska köra något av racen på fredagen istället, som träning, är att göra det lite väl enkelt för sig. Race är race och träning är träning.

Angående LMS B-race så var ju det poppis för att det låg bra tidsmässigt de första åren. De sista åren la man det i slutet av augusti och alla andra arrangörer hade kopierat konceptet med dubbla race. Det var inte längre något unikt eller bra (tidsmässigt) som LMS kunde erbjuda.

Om man ifrågasätter saker hela tiden bara för sakens skull utan att kunna komma på hur man skulle vilja ha det blir ju lite konstigt.

Race är bästa träning för övrigt ;) jag skulle vilja ha ett race varje tisdagsträning, skulle vart skitball!

Hur skulle du vilja göra tidschemat & få ekonomin att gå runt, du vet ju siffrorna.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hur skulle du vilja göra tidschemat & få ekonomin att gå runt, du vet ju siffrorna.
Tyvärr så är det så lågt i tak här att det inte ens känns meningsfullt att komma med några förslag. Vad man än skriver räknas som "gnäll" och "du som inte ska köra behöver väl inte bry dig" osv...

Det är trist som fan att forumet har blivit så här och jag upplever det som att flera av dem som är med och arrangera ständigt har taggarna utåt istället för att kanske försöka lyssna och bjuda in fler att diskutera vad som kan bli bättre :(
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tyvärr så är det så lågt i tak här att det inte ens känns meningsfullt att komma med några förslag. Vad man än skriver räknas som "gnäll" och "du som inte ska köra behöver väl inte bry dig" osv...

Det är trist som fan att forumet har blivit så här och jag upplever det som att flera av dem som är med och arrangera ständigt har taggarna utåt istället för att kanske försöka lyssna och bjuda in fler att diskutera vad som kan bli bättre :(

Se där ja, en undanflykt att kunna bidra med något meningsfullt igen.

Jag efterfrågade ett förslag som håller både tidschema & ekonomi, men det verkar inte gå att uppbringa, så vart man hamnar man då?

det måste vara hemskt att vara missnöjd hela tiden utan att kunna/vilja påverka situationen. Här efterfrågar jag hjälp, men du vill inte göra det, men är ändå missnöjd, hur ska man komma vidare?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tyvärr så är det så lågt i tak här att det inte ens känns meningsfullt att komma med några förslag. Vad man än skriver räknas som "gnäll" och "du som inte ska köra behöver väl inte bry dig" osv...

Det är trist som fan att forumet har blivit så här och jag upplever det som att flera av dem som är med och arrangera ständigt har taggarna utåt istället för att kanske försöka lyssna och bjuda in fler att diskutera vad som kan bli bättre :(

Jag upplever det som att en förare här på forumet tycker det är kul att bråka, men har samtidigt ingen lust att vara konstruktiv.
Det är ingen mening att diskutera ämnet med dig, du vill ju inte komma med några förslag på hur vi skulle gjort istället.
Du skriver fruktstundsmaffian, jag antar att du räknar mig till den gruppen?
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag får inte 'träna' på fredagen! Grr!

(som om jag hade haft råd med det ändå, träna i 6 timmar, vet ni vad det kostar på en tvåtaktare? :D)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag får inte 'träna' på fredagen! Grr!

(som om jag hade haft råd med det ändå, träna i 6 timmar, vet ni vad det kostar på en tvåtaktare? :D)

ERF SPrint?

Fredag: 30/9‐11
09.00‐09.20 Kval**Sprint
10.05‐*10.20 Race 1 Sprint
16.40‐16.55 Race 2 Sprint

3 pass på fredagen med den absolut bästa träningen som går att få (dvs race!) EDIT: Okej då, 1 pass är kval :D
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
ERF är öppen för fyrtaktare över 500 cc. Tidigare fanns en klass under 500 cc, men det var bara en deltagare(Hans Brånalt):D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är trist som fan att forumet har blivit så här och jag upplever det som att flera av dem som är med och arrangera ständigt har taggarna utåt istället för att kanske försöka lyssna och bjuda in fler att diskutera vad som kan bli bättre :(
Du är ju IT-nörd och kan det här med web, databaser, driva företag/fånga upp kundbehov osv. Kan inte du hacka ihop ett web-baserat frågeformulär, kanske tom ett som kräver att man anger licens-id + startnummer tex, där arrangören kan ställa frågor till deltagarna efter varje race? Det kan ju i v1.0 vara enkla standardfrågor som är lika aktuella på Falken som på Sviestad, dvs lite mindre jobb, men som ändå ger en hint om vad förarna tyckte.

Du kan göra det i hammocken, med fötterna på golfbilen, slipper åka 40 mil ToR till Sviestad och du bidrar med det du är bra på, och framför allt, det är något jävligt konkret som alla borde vinna på ;) Se så, gört! :7peta
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Du är ju IT-nörd och kan det här med web, databaser, driva företag/fånga upp kundbehov osv. Kan inte du hacka ihop ett web-baserat frågeformulär, kanske tom ett som kräver att man anger licens-id + startnummer tex, där arrangören kan ställa frågor till deltagarna efter varje race? Det kan ju i v1.0 vara enkla standardfrågor som är lika aktuella på Falken som på Sviestad, dvs lite mindre jobb, men som ändå ger en hint om vad förarna tyckte.

Du kan göra det i hammocken, med fötterna på golfbilen, slipper åka 40 mil ToR till Sviestad och du bidrar med det du är bra på, och framför allt, det är något jävligt konkret som alla borde vinna på ;) Se så, gört! :7peta

Bra förslag!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Se där ja, en undanflykt att kunna bidra med något meningsfullt igen. Jag efterfrågade ett förslag som håller både tidschema & ekonomi, men det verkar inte gå att uppbringa, så vart man hamnar man då? det måste vara hemskt att vara missnöjd hela tiden utan att kunna/vilja påverka situationen. Här efterfrågar jag hjälp, men du vill inte göra det, men är ändå missnöjd, hur ska man komma vidare?
Men vad är det egentligen du förväntar dig? Jag påpekade att upplägget av arrangemanget och tidspunkten är långt ifrån optimalt för att passa så många som möjligt (vilket visar sig tydligt i det låga antalet anmälda) och vips så vill du att jag ska presentera ett helt nytt arrangemang med bra tidsschema.

Den första frågan jag hade ställt mig som arrangör är om ERF tillför ett plus ekonomiskt eller inte eftersom det är klassen som gör arrangemanget annorlunda mot andra arrangörers tävlingshelger för SM/SO. Svaret finns garanterat i förra årets "bokslut" och trenden under året för ERF. Jag har inte en susning men en sån enkel sak skulle kunna förklara mycket och få folk att förstå att ERF är något bra för den här helgen.

Sen skulle man kunna fundera på om det inte vore bättre att låta ERF köra på torsdagen med en inledande träning på 1-2 timmar och skippa ERF-sprint. Bara för att du anser att race är bästa träningen innebär det inte att alla andra tycker det. Flera som kommer har garanterat inte kört en meter på banan i år och kanske inte har någon lust att börja med ett kval.

Ett av problemen som uppstår varje år inför någon tävling är att man försöker rätta till "fel" veckorna före, inte månader i för väg.

Och nej, jag tänker inte knacka ihop något formulär åt arrangörerna för jag är helt övertygad om att den typen av lösningar redan finns på nätet och är helt gratis. Annars finns ju tex Facebook, SH mm mm. Jag har sagt det förr: Det är 2011 nu! Ta till er moderna tekniker för kommunikation och sluta leva på 70-talet.

Varför tex inte bjuda in till en chat etc under vintern/våren för att få in tankar och åsikter från förarna om vad de gillar och ogillar med arrangemangen, vad som kan göras bättre, vad förarna vill ha mer av etc etc?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
jag har inte läst hela reglementet, men jag har hört nån försökt köra med en 250, så why not? ;-)
Henrik Nordgren och B Gunnarsson körde ett Endurance med Henriks TZ250 1999. Det är hardcore. :)

1999_henrik_nordgren_b_gunnarsson_yamaha_tz_endurance_1999_kga.jpg


Jag vill köra men har helt enkelt inte råd. Så enkelt tror jag det är för de flesta tyvärr.
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Men vad är det egentligen du förväntar dig? Jag påpekade att upplägget av arrangemanget och tidspunkten är långt ifrån optimalt för att passa så många som möjligt (vilket visar sig tydligt i det låga antalet anmälda) och vips så vill du att jag ska presentera ett helt nytt arrangemang med bra tidsschema.
försöker rätta till "fel" veckorna före, inte månader i för väg.

Och nej, jag tänker inte knacka ihop något formulär åt arrangörerna för jag är helt övertygad om att den typen av lösningar redan finns på nätet och är helt gratis. Annars finns ju tex Facebook, SH mm mm. Jag har sagt det förr: Det är 2011 nu! Ta till er moderna tekniker för kommunikation och sluta leva på 70-talet.

Varför tex inte bjuda in till en chat etc under vintern/våren för att få in tankar och åsikter från förarna om vad de gillar och ogillar med arrangemangen, vad som kan göras bättre, vad förarna vill ha mer av etc etc?

Du har haft ett år på dig sen förra precis densamma diskussion pågick, nu har du ett år till :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top