Mantorp SM 1-2/10

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Hur är det med racedistanserna och anmälningsavgifterna till Mantorp SM egentligen?

Enligt TR så ska SM klasserna med SST 1000 och även Rookie, Supermono köra samma distans. alltså 15 minuter + 1 varv.

Varför ska då SM klasserna(125GP, SST600) och SST 1000 betala 300:- mer i anmälningsavgift?

/Pär
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Mmmm, dom får nog se över dom dära TR lite tycker jag, reagera på det med, dom tiderna som står där e ju det som det brukar vara vid tex ERF sprint.
Förra säsongen körde R1000 12 varv iaf på Mantorp å SST1000 körde 14varv.

12 varv e ungefär 15min +1 varv
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Uselt om jag får säga det själv. För förarna. Möjligt att det inte går att arrangera SM på Mantorp på annat vis men kom igen, träning på torsdagen i år igen, 20 min kval och 10 varv race eller vad det blir.

Känns löjligt oprisvärt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
För mig känns valet att stanna hemma ganska självklart iaf. Det hade varit grymt kul med en tävling till, men två dagars semester går inte just nu, och det känns inte som att det är värt att åka fram och tillbaka med det upplägget heller.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kan den korta körtiden ha att göra med att det är många klasser? Och det i sin tur är för att det är få deltagare i varje klass? Man måste ha ett visst antal deltagare helt enkelt?
Men att jag ska betala mer än Rookies kan jag inte förstå? Hmmm....:va
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tycker det ska bli skitkul att åka till Mantorp och rodda med ERF Fredag samt dokumentera SM Lördag och Söndag.

Hoppas många glada funkisar dyker upp och förgyller tillvaron, hoppas även på stora startfält.

:banana
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Humlan, någon?

Ja?
Jag är endast inblandad i arrangemanget som deltagare i träningen på torsdagen, samt ERF på fredagen. Jag och Skalman ska tjöta lite under lördagen och söndagen.

Anledningen är troligen som nån skrev, att det behövs en viss mängd deltagare för att få runt ekonomin på arrangemanget. För vår del är det inte heller idealiskt att ha ERF på fredagen, det blir svårt att få folk att ta ledigt för att hjälpa till i depån. Det är dock det näst bästa alternativet, så vi klagar inte.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Kan den korta körtiden ha att göra med att det är många klasser? Och det i sin tur är för att det är få deltagare i varje klass? Man måste ha ett visst antal deltagare helt enkelt?
Men att jag ska betala mer än Rookies kan jag inte förstå? Hmmm....:va
Nu glömmer du en viktig detalj, du min vän är ELIT-förare! Då betalar man helt enkelt mer. Ära och berömmelse kostar, eller... :rolleyes:
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Okej, trodde bara du hade ett finger med i spelet på alla arrangemang(i alla fall arc:s).

Men jag kan bara inte förstå varför vi(SM klasser) ska betala mer när vi inte får mer körtid?
Det är ju inte direkt billigt i förväg.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja?
Jag är endast inblandad i arrangemanget som deltagare i träningen på torsdagen, samt ERF på fredagen. Jag och Skalman ska tjöta lite under lördagen och söndagen.

Anledningen är troligen som nån skrev, att det behövs en viss mängd deltagare för att få runt ekonomin på arrangemanget. För vår del är det inte heller idealiskt att ha ERF på fredagen, det blir svårt att få folk att ta ledigt för att hjälpa till i depån. Det är dock det näst bästa alternativet, så vi klagar inte.
Det ska bli sjukt kul att lyssna på er tjötgubbar under SM, speciellt efter ni fått däng av Borelia på Fredagen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nu glömmer du en viktig detalj, du min vän är ELIT-förare! Då betalar man helt enkelt mer. Ära och berömmelse kostar, eller... :rolleyes:

Just det ja, som ELIT-förare har man ju FÅTT en massa sponsorer, som kan betala ALLT! Just det ja....
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Just det ja, som ELIT-förare har man ju FÅTT en massa sponsorer, som kan betala ALLT! Just det ja....

Men jag är ju bra seniorförare och ska betala mer, hur ska det gå till?

Jag menar, jag har ju inte kommit upp mig i smöret och fått allt serverat på silverfat som er Elitförare.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Men jag är ju bra seniorförare och ska betala mer, hur ska det gå till?

Jag menar, jag har ju inte kommit upp mig i smöret och fått allt serverat på silverfat som er Elitförare.

Det är ju VÄLDIGT konstigt, fattar inget.:va Sorry!
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Lånar tråden lite....
Vad har hänt med kvällskörningen ons 28/9? nu har man fixat så man kan va ledig å allt sen verkan den vara inställd?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Lånar tråden lite....
Vad har hänt med kvällskörningen ons 28/9? nu har man fixat så man kan va ledig å allt sen verkan den vara inställd?

Det blir mörkt för tidigt, går inte att köra efter kl 19.00 så sent på året och eftersom det ändå är träning på torsdagen så beslutade vi som brukar hålla i onsdagsträningarna på Mantorp att ställa in den.
Vi har inget med SM'et att göra organisatoriskt och ARC har inget med kvällsträningen att göra.

Det blir nog tillräckligt med körning för dom som ska dit. Passa på att köra ERF sprint på fredagen, det är nog bra träning :)

/Nitrous
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top