Motardåkare-vem, var, när, hur...åktråd

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Varför har man missat denna tråden. Här är en till som är sugen på motard bus. Har två till motard polare som alltid är på :)
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Trevligt. Tyvärr är folk lite dåliga på att skriva i tråden (inkl mig själv) eller så kör de inte. Jag har inte själv kört på ett bra tag och det dröjer lite till innan. Pga stundande bröllop och en bräcka i kroppen. Men om ni är sugna på en runda eller planerar köra så skriv så finns det en möjlighet att fler hakar på kanske. Väldigt kul att se att det finns fler tokstollar i närheten. :tummenupp
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Trevligt. Tyvärr är folk lite dåliga på att skriva i tråden (inkl mig själv) eller så kör de inte. Jag har inte själv kört på ett bra tag och det dröjer lite till innan. Pga stundande bröllop och en bräcka i kroppen. Men om ni är sugna på en runda eller planerar köra så skriv så finns det en möjlighet att fler hakar på kanske. Väldigt kul att se att det finns fler tokstollar i närheten. :tummenupp

Okej, Ja men tycker vi får dra ihopa en riktigt stor motard runda med många förare sen! Lycka till med bröllopet så löser vi någon runda i framtiden :tummenupp
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Lite tid över och väldigt sugen på att prova mig på en motard-runda idag. Med risk för snabb hemfärd beroende på vad axel & bröstkorg säger så tänkte jag köra en sväng vid 16-17 tiden. Har inte bestämt vart rundan går utan kör som det faller på. Inte omöjligt att det blir blandade underlag (snarare STOR sannolikhet).
Jag utgår ifrån Blentarp och kan köra alla vädersteck
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Vi har inte riktigt fått ihop en större samling men annars har jag och henke varit ute på en del äventyr. Vet inte hur mkt andra kört ihop. Verkar som det finns en del kompisgäng häromkring.
Andel asfalt och grus varierar kraftigt. Nån gång blir det kanske bara 10% grus en annan 70-80%.
Det är ett härligt sätt att utforska nya vägar så jag vet sällan var jag är ens :p. Men när jag kommer ihåg så spelar jag in rutten på tele så ser man vart man varit.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Kör på lite grövre däck än tidigare så asfalt blir rätt halkigt, lite delad kring vad man ska ha, mindre mönster blir sämre på grus men roligare på asfalt.
Får hoppas Henkes Husa håller ihop nu då!

Vad åker ni på för däck? Slicks?
DSC_0551.jpg
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Kör på lite grövre däck än tidigare så asfalt blir rätt halkigt, lite delad kring vad man ska ha, mindre mönster blir sämre på grus men roligare på asfalt.
Får hoppas Henkes Husa håller ihop nu då!
Vad åker ni på för däck? Slicks?

Jag kör oftast på vanliga gatudäck men nu sitter regndäck fram o gatdäck bak. Har kört mkt på slicks som jag skurit mönster i med däckskärare.

Uppdaterara körschemat för dagen. avfärd runt 17
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Jag blev själv idag och då kör jag lite som jag vill... ca 10mil blandad körning
runda 3aug.jpg
 

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
Är det några fler motard piloter som har tänkt dyka upp imorgon under onsdagsgazzet? :hej
 

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
Hade tänkt dra ut en runda idag efter jobb, är det någon som är sugen att hänga på så kör jag ifrån statoil svedala kl 17.30 :)
 

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
Blev massa bakhjuls övning idag, men ensam :gnissla gör ett nytt försök, tänkte dra en runda på lördag eller söndag med en polare till revingerakan, mest för att öva lite bakhjuls åka men blir en runda efteråt, någon som är sugen på att haka? :7peta


Edit: Och om någon är orolig så kommer det bli ett fika stopp :yoparty
 
Last edited:

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
ska det inte jobbas o inget annat kommer ivägen e jag på
Blev massa bakhjuls övning idag, men ensam :gnissla gör ett nytt försök, tänkte dra en runda på lördag eller söndag med en polare till revingerakan, mest för att öva lite bakhjuls åka men blir en runda efteråt, någon som är sugen på att haka? :7peta


Edit: Och om någon är orolig så kommer det bli ett fika stopp :yoparty
 

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
Kommer träffa polaren imorgon(lördag) kl 11.00 på statoil i staffanstorp, kör därfirån 11.20.
Skulle någon vilja komma senare så är det bara dyka upp till revingerakan! :)
 
Last edited:

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
P8180053.jpg
En bild från dagens övning, idag var vi tre st :va Jag,polaren och en till som bara råkade köra förbi och stannade till:)
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Top