Midsommar

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Tänkte göra en liten intressekoll på hur många det är som har lust o fira en hoj-midsommar på något vänster...

Tänkte kanske körning (för de som orkar och vill) till någon sjö (t.ex. stenbrottet på söderåsen eller liknande) med grillning, bad och jordgubbsätande. Andra idéer tages gärna emot!

Är någon intresserad öht?

Jag är sugen på att fira midsommar med andra hojtokar;
1. Satanja
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Alltså, tanken är jättegod, men, och ett stort men: Hade Du tänkt dig en vit midsommar???
En Svensk midsommar firas på ett bestämt sätt. 90% av Sveriges befolkning firar enligt nedan, av urgammal Svensk tradition. Och det är inget man går in och ändrar på hur som helst:

1 Klädd i vita kläder med blommor i en krans på huvudet anländer man till festen
2 Dansar kring en phallossymbol kl 3
2 Äter sill och nypotatis kl 4
3 Dricker sommardrinkar kl 5. (Läs järngroggar med en gurkskiva i) kl 5
4 Kl 6, första uppkastningen
5 Mellan halv 7 och 9 fortsatt sommardrinkande, (se ovan)
6 Alla börjar febrilt hoppa upp och ner till GylleneTiders "Sommartider Hej Hej Sommartider" kl 9
7 Musiken blir mer och mer dansbandsaktig, och alla är förmodligen väldigt påverkade, för dom börjar hänga på varandra när dom dansar Klockan är 11
8 Lite småhånglande på dansgolvet. Men ingen med sin egen partner
9 Första svartsjukeslagsmålet pga av hånglandet, klockan e 12
10 Ut och spy ner dom vita kläderna
11 Pryla kärringen för att du fick stryk i slagsmålet, och hon är ju bara så tjatig
12 Somnar under bordet för familjen åkte hem i Taxi utan dig. Konstigt!
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Alltså, tanken är jättegod, men, och ett stort men: Hade Du tänkt dig en vit midsommar???
En Svensk midsommar firas på ett bestämt sätt. 90% av Sveriges befolkning firar enligt nedan, av urgammal Svensk tradition. Och det är inget man går in och ändrar på hur som helst:

1 Klädd i vita kläder med blommor i en krans på huvudet anländer man till festen
2 Dansar kring en phallossymbol kl 3
2 Äter sill och nypotatis kl 4
3 Dricker sommardrinkar kl 5. (Läs järngroggar med en gurkskiva i) kl 5
4 Kl 6, första uppkastningen
5 Mellan halv 7 och 9 fortsatt sommardrinkande, (se ovan)
6 Alla börjar febrilt hoppa upp och ner till GylleneTiders "Sommartider Hej Hej Sommartider" kl 9
7 Musiken blir mer och mer dansbandsaktig, och alla är förmodligen väldigt påverkade, för dom börjar hänga på varandra när dom dansar Klockan är 11
8 Lite småhånglande på dansgolvet. Men ingen med sin egen partner
9 Första svartsjukeslagsmålet pga av hånglandet, klockan e 12
10 Ut och spy ner dom vita kläderna
11 Pryla kärringen för att du fick stryk i slagsmålet, och hon är ju bara så tjatig
12 Somnar under bordet för familjen åkte hem i Taxi utan dig. Konstigt!

hahaha:banana:banana
 

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
R6
jag kan tänka mig köra en runda på dagen om det är fint väder :) men på kvällen vill jag gärna ha en cider eller två..:fyllisar
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Alltså, tanken är jättegod, men... blablablablablablablablabla


Just därför skrev jag ju att de som ville kunde köra hoj en runda :) Resten kan packa in sig en en bil så kan de dricka. Ett annat förslag är ju att vi packar med tält i bilen också campar vi nånstans, så kan alla dricka ;)
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Spyr galla över midsommar och alla dess måsten. Tycker i så fall att satanjas förslag är bra mycket bättre och trevligare. Nu jobbar jag dock, så ni får ha det så trevligt och hoppas det blir fint väder så att ni kan göra Er utflykt :)

Se vad tråkig tråden blev nu! Vi bara dumpar din tråd, så den kommer högst upp.. Räcker väl om folk kan läsa infon o skriver sitt namn om de vill med. Alla vet redan att jag och sw är knäppa :)
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Spyr galla över midsommar och alla dess måsten. Tycker i så fall att satanjas förslag är bra mycket bättre och trevligare. Nu jobbar jag dock, så ni får ha det så trevligt och hoppas det blir fint väder så att ni kan göra Er utflykt :)

Se vad tråkig tråden blev nu! Vi bara dumpar din tråd, så den kommer högst upp.. Räcker väl om folk kan läsa infon o skriver sitt namn om de vill med. Alla vet redan att jag och sw är knäppa :)

Kommer hem från jobb, en snabb titt på SH. Oohhh! Nytt inlägg i RoH-tråden kl halv sex på morgonen. "oväntat" att det var barba-Wilcis som skrivit. :D
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top