Ibland har man tur

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Var ute och körde i Falsterbo när en polskregistrerad skåpbil får för sig att svänga med ett par meters varsel (det ser ut som om jag är längre bort än vad jag var då det är vidvinkellins). Hursomhelst blev jag lite irriterad och gasade på (en 50 sträcka). Sedan fick man hjärtat i halsgropen lite längre fram. Som tur var så höll de förmodligen på med annat än haffa fortkörare, men hade jag gasat på som jag brukar där så hade de kanske kört efter. Ibland har man tur.

http://www.youtube.com/watch?v=tGr7mf5Yvkc
 

jetson

Guest
Ärligt talat om du blev förvånad/sur över det där.. då är du ganska orutinerad, åk lite bil ett tag tills du lär dig hur det funkar i trafiken.
 

Ozzi

Guest
Avstånd avstånd avstånd och sen lite hastighet, då kommer man lååångt.:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag ser värre saker nästan varje gång jag åker på långtur. Han blinkade ju iaf innan han svängde eller ens började bromsa.
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
"svänga på några meters varsel". Världen kretsar runt fler, han blinkade ju till och med och bromsade. Om ett barn hade sprungit ut och han hade behövt tvärbromsa, är det då hans fel att du sitter i skåpdörren? Håll avståndet (och hastigheten)
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Hyser du något agg mot folk utomsocknes ifrån eller? Killen både blinkar och saktar in när han ser puckot i backspegeln som kanske får för sig att köra om till vänster trots blinkers. Jösses, försök att köra i stockholm en dag istället :rolleyes:
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kändes jävligt mycket av/på i den körningen, ser ut som du kollar typ rakt ner i backen när du kör så du blir överraskad av allt som dyker upp.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Sluta bråka med pojken nu - han ville ju bara få lägga upp sin första film här på SH........... :rolleyes:
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Och ibland har man otur.

Jag ödslade nämligen flera minuter på att titta på en film som verkade innehålla något av intresse och som skulle kunna vara lärorik, för att i slutändan konstatera att den innehöll mindre spänning än när jag promenerar ett varv runt huset. Sen lägger jag ner ännu mera tid på att skriva det här inlägget. Notera att jag inte skyller något på någon, jag hade bara otur...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top