Inlinestråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
:fart Var ute för första gången iår. Inga problem alls utom att jag blev swettig:brinnerup

Jaevla go träning. Ska bli gött när man kommit upp i varv riktigt för säsongen. och kan ånga på utan sviter efteråt. :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hittade min gamla Roces när jag var hemma hos föräldrarna... Undrar hur det skulle gå att ge sig på rampen igen..

Roces-Majestic-12-UFS-ROCES-1-400-717.jpg
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Var inte du gammal? :va

Näe, känner mig ung förutom att den har skrumpnat och skvätter spontant utan min kontroll nuförtiden....

Det var faktiskt korvis som uppfann rampen, 2 stenblock mot varandra, hård kille!

(är inte du korvis 80-talist?)

Näe, är sjuttiotalist!
Men på tal om ramper får jag väl passa på att hylla min gode far som byggt två ramper åt mig och min bror varav den ena inomhus, i gillestugan! :näsblod:näsblod Det är kärlek!
Det var trångt men hukade man sig gick det att droppa in i den. :yoparty
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det var trångt men hukade man sig gick det att droppa in i den. :yoparty

Jag lyckades en gång droppa (-87?) efter en halvtimmes tjat av dom stora pojkarna, tsatans vad träflisor jag fick i knäskålarna.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är mycket de inte förstår, de har ju inte ens upplevt analog porr i pappersformat, inte konstigt att de är så djävla hopplösa.

De ökända porrbuskarna!

Dock avancerade vi till inbrott (?) på lokala pappersbruket, pallvis med oanvänd porr som skulle återvinnas :D
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Hittade min gamla Roces när jag var hemma hos föräldrarna... Undrar hur det skulle gå att ge sig på rampen igen..

Roces-Majestic-12-UFS-ROCES-1-400-717.jpg

Det var som fan. Är du en Ramp-Ragnar??! Det kunde man aldrig tro, det skulle jag nog inte våga ge mig på nu när man blivit över 40 och mer varsam om sin organism.

Jag har ju för böveln tom en Hyosung 125cc scooter som pendrarfordon numera, jag plockar vuxenpoäng som aldrig förr !!!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det var som fan. Är du en Ramp-Ragnar??! Det kunde man aldrig tro, det skulle jag nog inte våga ge mig på nu när man blivit över 40 och mer varsam om sin organism.

Jag gav mig aldrig på vertramp på riktigt utan nöjde mig med miniramper, delvis för att det var det enda som fanns i vår lilla by...

Spelade hockey som ung så inlines var rätt naturligt. Det var lek med trappor och räcken eller miniramp som gällde. Inlines för ren kondis var inte min påse.

Skejtade först men gick över till inlines under en period.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
nån som har koll på hur stor skillnad det är mellan vanliga 4 hjul och 5 hjul med större diameter?
Tänker då på om det blir bättre när man åker på dålig asfalt...

Nån som har koll?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
nån som har koll på hur stor skillnad det är mellan vanliga 4 hjul och 5 hjul med större diameter?
Tänker då på om det blir bättre när man åker på dålig asfalt...

Nån som har koll?

Större hjul sväljer givetvis ojämnheter mycket bättre men med extra hjul tappar du även en hel del manöverbarhet. Skall du bara köra långa konditionspass på landsväg så kan det nog vara värt det men om du vet med dig att du tänkt använda dem mer allround hade jag valt 4 hjul. Enkel jämförelse är just turskridsko vs. hockeyrör.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Oooooja, inlines is da shit!!!

Får ta tag i det på allvar när jag komemr hem från Never Never land, nu står de i min hall och ser lite ynkliga ut!!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hur fasiken bromsar man med ett par långfärds utan bromskloss? Tror det vore fin träning med ett par sådana men den turen jag hade tänkt åka har ett par rätt långa utförslöpor. Med racercykeln brukar jag komma upp i ca 60km/h, inget som jag skulle vilja göra på ett par skridskor...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top