Hur många tycker att man ska kunna välja kommentatorer på VIASAT motor?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
De svenska har ryckt upp sig ordentligt och är "helt ok". Dock är det svårt att konkurrera med de brittiska som onekligen är mycket bättre.
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Ju fler som ger feed back ju bättre är det.....
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Är det någon här som hör kommentatorerna, eller är det vår TV det är fel på? Vi hör mest bakgrundsljudet, gäller även F1!
Och Viasat, kom inte och påstå att ni inte kan göra något åt det för Eurosport sände ett bilracinglopp parallellt och där gick det att höra kommentatorn bra.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Precis som boatdrinks betalar jag inte för det så länge som det är bundlat med annan dynga som jag inte vill ha. Kan jag ist betala och se race direkt på motogp.com eller ladda ner i efterhand.... Engelska kommentatorer = ja tack!
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Precis som boatdrinks betalar jag inte för det så länge som det är bundlat med annan dynga som jag inte vill ha. Kan jag ist betala och se race direkt på motogp.com eller ladda ner i efterhand.... Engelska kommentatorer = ja tack!

+1
Sponsrar ingen Golf eller fotboll, men hade man kunnat välja enbart Motor få engelska kommentatorer och kanske dessutom i HD så hade jag till och med kunnat betala lite mer!
Som det är nu så kollar jag live på motogp.com och det funkar riktigt bra!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
+1
Sponsrar ingen Golf eller fotboll, men hade man kunnat välja enbart Motor få engelska kommentatorer och kanske dessutom i HD så hade jag till och med kunnat betala lite mer!
Som det är nu så kollar jag live på motogp.com och det funkar riktigt bra!

Ledsen att vara den som spräcker din bubbla... men det är snarare tvärtom, fotbollsdårarna sponsrar "vår" kanal.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag är nöjd även med dom svenska kommentatorerna.

Det som däremot får mig att tveka till att betala för det är stora hål i tablån som lätt skulle kunna fyllas med gamla repriser eller annat intressant.

Det som däremot gör mig förbannad är att jag ser i tablån att dom slängt in fotboll!
Var skickar jag in mitt klagobrev?

129kr/månaden för en kanal som dom dessutom slänger in fotboll i, inte kul :gnissla
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Ledsen att behöva säga det, men det enda positiva med de svenska kommentatorerna, är att de e bättre än inga alls.

Men även om de lär sig hela tiden, och kan en del, så är det så låååångsamt och så många småfel så man somnar.

Jag gillar INTE fotboll, men dom få gånger man blir tvingad att se, så ger ju kommentatorerna matchen ett lyft, dom e engagerade och brinner för varje sekund i matchen.

I motogp med svenska kommentatorer får man aldrig de där "lyftet".. när någon vurpar kommenteras det ett varv senare. När de byter plats i ledningen kommenteras de 2 varv senare.. när lorentzo knappar in på pedrosa, är det tydligen tvärtom enligt kommentatorerna...

Motogps egna kommentatorer vrålar ju ut i tv rutan i princip INNAN omkörningen sker !

Jag saknar innlevelse, drama, tempo, och ännu mer tempo !

Sen vill jag hålla med om att viasat motor, definitivt INTE ska sända t ex fotboll i brist på annat ! Visa gamla motogp-race eller ngt istället, vore väldigt trevligt om de under vintern kunde sända tex 03:s säsong, sen vidare 04,05,06 osv.. fast de kanske inte har rättigheter till det:va
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Live MotoGP

Jag valde bort Viasat helt då jag ansåg att det är för mycket pengar för så dålig kvalité, Jag vill bara se Motor och inte enmassa fotboll och andra tjaffs kanaler.
Jag har löst det genom att köpa ett abonnemang på MotoGP.com och får allt och lite till via datorn. Dessutom sparar jag tusentals kronor på detta och lägger hellre de pengarna på Bandagar eller annat kul.
Tjong!
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Ledsen att behöva säga det, men det enda positiva med de svenska kommentatorerna, är att de e bättre än inga alls.

Men även om de lär sig hela tiden, och kan en del, så är det så låååångsamt och så många småfel så man somnar.

Jag gillar INTE fotboll, men dom få gånger man blir tvingad att se, så ger ju kommentatorerna matchen ett lyft, dom e engagerade och brinner för varje sekund i matchen.

I motogp med svenska kommentatorer får man aldrig de där "lyftet".. när någon vurpar kommenteras det ett varv senare. När de byter plats i ledningen kommenteras de 2 varv senare.. när lorentzo knappar in på pedrosa, är det tydligen tvärtom enligt kommentatorerna...

Motogps egna kommentatorer vrålar ju ut i tv rutan i princip INNAN omkörningen sker !

Jag saknar innlevelse, drama, tempo, och ännu mer tempo !

Sen vill jag hålla med om att viasat motor, definitivt INTE ska sända t ex fotboll i brist på annat ! Visa gamla motogp-race eller ngt istället, vore väldigt trevligt om de under vintern kunde sända tex 03:s säsong, sen vidare 04,05,06 osv.. fast de kanske inte har rättigheter till det:va


Någon kanal har under förra året sänt väldigt många gamla GP i repris.

Från Freddie Spencer, över Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Randy Mamola till Rossis debutår i de olika klasserna etc.

Är det Motors-TV?

Klart sevärt, och det finns ju material. Går ju att fylla på med Tyska öppna, BSB, bla bla
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
för min del blir det alltid engelska kommentatorerna som får min röst..
för min del skiter jag i vilket igentligen.. som någon nämde ovan så tänker ja aldrig i mitt liv betala för golf, tennis, skitboll eller nått annat ointresant när det enda ja vill ha är motorsport..

lite race från SO/SM med de klasserna skulle vara guld.. men ja tror inte att sverige skulle vara mottagligt för det..
då skulle de istället kosta 800 att gå in på en SO/SM tävling.. det är de inte värt för att man ska kunna se racen som man inte kan åka på..

och all F1 är bara tröttsamt.. F1 hade jag som yngre som musik till att somna om till på bakfyllan på söndagar..
gör en Viasat F1 kanal istället..
många är säkert intreserade av det så de skulle nog löna sig.

har jag viasat - Nej
kommer ja skaffa viasat motor - JA, om utbudet attraherar..
 

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Ort
STHLM
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Någon kanal har under förra året sänt väldigt många gamla GP i repris.

Från Freddie Spencer, över Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Randy Mamola till Rossis debutår i de olika klasserna etc.

Är det Motors-TV?

Klart sevärt, och det finns ju material. Går ju att fylla på med Tyska öppna, BSB, bla bla

ESPN Classic visade detta förra året
 

Stiggy2

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Anderstorp
Hoj
WSBK Fireblade
Det är helt klart stor skillnad om man befinner sig på banan och har "live" insikt i allt som händer och sker. Vilket engelsmännen har. Ofta går de omkring på kvällarna och pratar med team och förare och skaffar sig väldigt mycket information. Kommentatorerna i Sverige ser inte mer på skärmen än vad ni TV tittare gör. Efter att ha kommenterat non-stop från fredag morgon tills söndag eftermiddag så är väl informationen och inlevelsen uttömd. De mesta nyheterna förmedlas nog redan under fredagens kval och då är det inte många som tittar. Jag kan förmedla alla tips och ideer till berörda parter, så kom gärna med lite förslag.
 

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Dalby [Skåne]
Hoj
KTM 990 Superduke
Precis, när Canal Digital (hade precis tecknat ett två års avtal med dem) förlorade MotoGP till Viasat så var jag nära på att teckna nytt med dem. Som tur var så tecknade jag ett års-abonnemang på motogp.com istället. Första året var det lite strul men nu funkard HD sändningarna helt felfritt. Missar jag ett lopp av nån anledning så ser jag det när jag kan, de engelska kommentatorerna får jag på köpet :Bugar

Har också tyckt att de engelska slår de svenska men som sagts här i tråden så beror det mycket på att de engelska är på plats, de känner rätt folk och är kända själva så de kan mingla och få "rätt" info.

Att man måste köpa Viasat grundpaket + sportpaket för rätt mycket pengar är större anledning till att jag antagligen inte kommer se de svenska kommentatorerna än kommentatorerna själva.




Detta ickeproblem löser man ju lätt genom att köpa sig ett premiumkonto på MotoGP.com och sedan dra en vacker liten sladd från datorn till sin feta flatscreen varje gång det är rejs. Då har man ju tillgång till ALLT kring racen, t.o.m. saker som man nästan inte bryr sig om. Fast det är klart, har man köpt kanalpaket med tillhörande box så kanske man vill fortsätta att se det genom Viasat.

Men visst håller jag med, det lilla jag sett från Viasats sändningar så håller kommentatorerna definitivt inte samma nivå som dom riktiga. Mycket roligare att se den utländska sändningen.
 

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Monster 1100 -11
Själv så skulle jag verkligen vilja se WSBK på nåt annat än Eurosport.
Att mc kan sändas på bra/prioriterade sändningstider. Framförallt inte att det blir bortputtat av t.ex. F1.
Det finns massor att visa, bara kolla in Motors TV.
Kanske visa gamla race istället för att visa en urtrist TV-tablå. Även om det bara blir en liten kvart.

Själv har jag inte hört dessa engelska kommentatorerna. Men jag har hört kommentatorerna på de engelska racen och de har verkligen en inlevelse som är mer fängslande.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Kollar alltid på BBC motogp med Charlie Cox & Steve Parrish
Sen är det nån brud som springer runt i depån samt en kille som heter Matt som sköter intervjuerna med 1:an,2:an & 3:an i loppet,
Bättre än så blir det inte,somnade alltid till både F1 och Motogp förut på Eurosport...
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
och sen är det ju dom här uppehållen mellan racen på viasat, i väntan på nästa race så får man ju numera mest se en tablå,,,,suger ju verkligen,,,,,detta fenomen inträffar ju inte på någon annan sändande gp kanal
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top