"Svensken" avstängd?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Han blev väl arg och sparkade till på motorcykeln har jag för mig :va Eller har jag fel :confused:
Ja jisses vilket dumt beslut :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Han blev väl arg och sparkade till på motorcykeln har jag för mig :va Eller har jag fel :confused:
Ja jisses vilket dumt beslut :D

Är det för den saken är det synnerligen löjligt beslut.
Så länge det är på döda ting och inte en motståndare är väl "fighting spirit" inget konstigt. McEnroe hade varit livstidsavstängd :gnissla
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Ja verkar grymt jävla larvigt å stänga av nån bara för att man sopar till sin egen hoj :va
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
QUOTE=FettSnok;4958754]Är det för den saken är det synnerligen löjligt beslut.
Så länge det är på döda ting och inte en motståndare är väl "fighting spirit" inget konstigt. McEnroe hade varit livstidsavstängd :gnissla[/QUOTE]

Jag kan inte säga att det är 100% säkert den gången, men har helt klart för mig att det var en sådan incident som blev uppmärksammad![
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
undrar hur många de stänger av i crossen varje år på det beslutet.
nån måste väl lagt en protest,det luktar ..w...
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
...tyckte jag läste något om aggresivt torrgasbeteende mot publik som gick "ivägen" i depån på Falkenberg. Och en potentiellt farlig situation som följd av en slunten koppling i samband med det, ..något barnvagnsrelaterat om jag inte minns tokigt.

Han fick väl starta sist den tävlingen pga det, ...efterspel på det kanske ? Fast det vore lite konstigt.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Fattar SVEMO vad det har gjort med den gossens karriär i och med det beslutet. Jösses vilket hårt straff. De har ju redan givit honom väl hårda straff tidigare i år.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
...tyckte jag läste något om aggresivt torrgasbeteende mot publik som gick "ivägen" i depån på Falkenberg. Och en potentiellt farlig situation som följd av en slunten koppling i samband med det, ..något barnvagnsrelaterat om jag inte minns tokigt.

Han fick väl starta sist den tävlingen pga det, ...efterspel på det kanske ? Fast det vore lite konstigt.

Ja som sagt det kanske var det som anledde till detta, jag kan ha fel, men var det inte trubbel för honom i Karlskoga att hojen dog, och han blev lite arg i depån!

Här spekuleras det vilt, ungefär som tantens skvallerblaska, hänt i häcken eller vad den heter :rolleyes:
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
När det ändå spekuleras.. Vet inte hur det funkar i SVEMO, men i andra idrottsförbund brukar det väl delas ut lite lättare varningar titt som tätt, men om man inte "skärper" sig så drar man till med nåt riktigt hårt till sist.. straffet kanske inte alltid blir i proportion till det inträffade, men mer för att statuera nån sorts exempel..

Kanske kan vara nåt sånt? Många bäckar små så att säga..
 
Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
ett tydligare svemo,skulle vilja se fia göra så med någon bilförare och inte ens referera till händelsen.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Ja som sagt det kanske var det som anledde till detta, jag kan ha fel, men var det inte trubbel för honom i Karlskoga att hojen dog, och han blev lite arg i depån!

Här spekuleras det vilt, ungefär som tantens skvallerblaska, hänt i häcken eller vad den heter :rolleyes:

Det stämmer Björn A domaren sa efteråt att det blir ett fall för disciplinnämnden.
Känns inte som att förtroendet för SVEMO ökar efter detta. Tror inte det beror på protester.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hmm vem kan kolla om han kör utomlands mellan Maj till Juni? I Sverige menas det nog :va
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jaha,då får han väl tävla för ett annat land då,kan tänka mig att få en licens i swansibar nog är rätt enkelt....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Herregud. David må hända visat taskigt beteende efter alla problem han stått ut med, men det känns inte som att han fått allvarliga nog varningar, isåfall inte från rätt person (i depån) och på rätt sätt. Man skriker ju inte på en som redan är upprörd och använder det som grund för att man gett varningar om uppförandet. Sådant levereras ju efter händelsen och mellan 4 ögon så att säga. Det tar bättre.

Samtidigt om det ÄR så att David fått flera varningar på rätt sätt och inte lyssnat eller bättrat sig, ja då "bannas" man. Trist att det ska påverka hans möjlighet för vinst HELA 2011.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Innan vi svävar bort på ett spekulationsmoln så kanske vi ska vänta lite och höra vad vederbörande, SVEMO och David, har att säga om detta.

Ingen "offence" mot nån men vem faan orkar läsa 3+ sidor i en tråd med detta namn för att få reda på att "rykten" säger si och så..

/J
 
Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
...tyckte jag läste något om aggresivt torrgasbeteende mot publik som gick "ivägen" i depån på Falkenberg. Och en potentiellt farlig situation som följd av en slunten koppling i samband med det, ..något barnvagnsrelaterat om jag inte minns tokigt.

Han fick väl starta sist den tävlingen pga det, ...efterspel på det kanske ? Fast det vore lite konstigt.

De kan väl inte straffa han dubbelt för den incidenten:rolleyes:

Får vänta o se som ovan skrev.
Tråkigt iaf
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top