Butler i Tuben - nu blir det åka av!

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Bästa vore ju om man kunde ta ut tåg, räls och annat elände, sedan asfaltera tunnlarna långt upp på väggarna, typ som värsta rodelbanan! En underjordisk racerhimmel för alla tvåhjulingar. Ingen fart- och bullerbegränsning förstås. Ljudtrycket ska vara sjukt imposant och vurpar man med lite fart åker man ju ändå problemfritt arselkana ända till nästa station där butlern plåstrar om den olycklige. Naturligtvis fina depåer vid varje station. Lokstallarna rensas givetvis också ut, så att man kan hyra mekbås på årsbasis för mer seriösa ingrepp.

Micket bra förslag. Periodkortet skulle betalas med nöje.

Nu kan jag påstå att det är fel på både den Gröna och den Röda linjen.

Snart bara den blå linjen som funkar.

Det är fel på den också. Den går inte där jag bor.
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Är det bara jag eller blev det inte fel någonstans ändå när sossarna lyckades skapa en tillvaro för vissa väljare som gick ut på att det blev ett godtagbart alternativ att skita i att anstränga sig och utföra en vettig funktion i samhället, istället sitta hemma och få förmåner av samhället.

Det strider ju fundamentalt mot deras kacklande om klyschan "solidaritet".

Solidaritet innebär för kollektivet att gemensamt ta ansvar för något och att i egenskap av del av en grupp verka hänsynsfullt utan egenintresse för denna grupps bästa.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Är det bara jag eller blev det inte fel någonstans ändå när sossarna lyckades skapa en tillvaro för vissa väljare som gick ut på att det blev ett godtagbart alternativ att skita i att anstränga sig och utföra en vettig funktion i samhället, istället sitta hemma och få förmåner av samhället.

Det strider ju fundamentalt mot deras kacklande om klyschan "solidaritet".

Solidaritet innebär för kollektivet att gemensamt ta ansvar för något och att i egenskap av del av en grupp verka hänsynsfullt utan egenintresse för denna grupps bästa.

Visst är det underbart !
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Är det bara jag eller blev det inte fel någonstans ändå när sossarna lyckades skapa en tillvaro för vissa väljare som gick ut på att det blev ett godtagbart alternativ att skita i att anstränga sig och utföra en vettig funktion i samhället, istället sitta hemma och få förmåner av samhället.

Det strider ju fundamentalt mot deras kacklande om klyschan "solidaritet".

Solidaritet innebär för kollektivet att gemensamt ta ansvar för något och att i egenskap av del av en grupp verka hänsynsfullt utan egenintresse för denna grupps bästa.

Solidariteten sträcker sig tyvärr inte längre än till: Alla skall få lika mycket... Minst!

Det är ingen som är speciellt sugen på att befinna sig i den givande änden.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Solidariteten sträcker sig tyvärr inte längre än till: Alla skall få lika mycket... Minst!

Det är ingen som är speciellt sugen på att befinna sig i den givande änden.

Är inte just det ganska lustigt?
Under mitt snart 40 åriga liv så har jag träffat på och umgåtts med allt från extremvänstermänniskor till fanatiska nazister, med andra ord hela det ideologiska spektrat, och när det kommer till vänsterfolk är det alltid de som ska ha hjälp med något, det kan vara ekonomi, tjänster eller vad som helst, men man får ALDRIG nånting tillbaka?
Och ber man någon av dessa om hjälp så är det ALLTID nån ursäkt som dyker upp?

Är det inte lustigt att det kan vara så lätt att vara solidarisk med andras pengar och tjänster?

Sorry att jag svävade iväg lite, men jag blir förbannad! :mad:
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top