Kränkt-of-the-day

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
– Jag tror aldrig att jag har känt mig så kränkt, säger partiledaren Jimmie Åkesson till Aftonbladet


Här är orden som fick Jimmie att känna sig mer kränkt än han någonsin känt sig kränkt tidigare:

"Igår kväll samlades många tusen människor i Stockholm och i olika delar av landet för att ge sin mening till känna. Ropa ut sin avsky mot det som gör skillnad på människor. Den rasism som säger att du är inte lika mycket värd som jag. Du ska inte ha samma rättigheter som jag. Du är inte värd ett liv i frihet. Och detta av en enda grund – att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld. Det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor. Det är inte möjligt för troende människor att göra skillnad på människor. Det är inte värdigt människor att göra skillnad på människor. Här räcker det inte att vi ger några hundra människor mandat att föra vår talan. Här har vi ett gemensamt uppdrag. Och om någon tystnar eller tystas i kampen för människovärde, måste vi se till att också stenarna ropar. Vi gör det med Guds hjälp."
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=696461
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
:rofl


Det tog *en* dag för fårskallarna att göra bort sig.


"Jag tror aldrig jag har känt mig så kränkt"


Ja jävlar....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tycker ni tagerar anständighetens gräns, dels för att ni förstör Kränkt-tråden då ni försvunnit med svansen mellan benen från Sverigedemokraterna-tråden, men framför allt för att ni är en del av händelseförloppet här:

  1. Parti vill minska invandring lite grann
  2. Kulturelit, media och partimaskiner gör allt för att upprätthålla en obegriplig massinvällning
  3. Ivrigt påhejade av aktörer nämnda under pkt 2 så trakasseras, misshandlas och förföljs de oliktänkande som sympatiserar med partiet under pkt 1, endast på grund av deras åsikter
  4. Svenska Kyrkan hyllar övergreppen och hets mot oliktänkande var på några av bl.a. judiskt ursprung får nog av förföljelserna och lämnar lokalen
  5. Samhället applåderar, inkl ni

Skäms ni inte att vara en del av nutidens motsvarighet till 30-talets Tyskland? :confused:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag tycker ni tagerar anständighetens gräns, ...



Känner du dig krengt?

För att göra dig glad skall jag genast posta samma inlägg i en (godtycklig) sd-tråd.


Edit;


Festlig tidslinje. Tillåt mig;

1. Rasister samlas i parti.
2. Parti med rasister är ett enlösningsparti.
3. Parti med rasister inser att skinnskallar är dåliga PR-managers. De skaffar nya PR-managers.
4. Parti med rasister och nya PR-managers tar sig in i riksdagen.
5. Rasister och nya PR-managers visar sig, inte oväntat, vara pappskallar.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Känner du dig krengt?

För att göra dig glad skall jag genast posta samma inlägg i en (godtycklig) sd-tråd.

Nej inte kränkt men väldigt bekymrad att ett ghelt samhälle applåderar våld och övergrepp på grund av fel åsikt kring exakt hur många invandrare som Sverige skall ta emot. Hela det här drevet är ett ypperligt nutidsexempel på hur en grupp lätt som en plätt kan plocka av en annan alla sina rättigheter på grund av något hittepå, än en gång - jämf med Tyskland på 30-talet, fler likheter än skillnader.

Ganska skrämmande
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nej inte kränkt men väldigt bekymrad att ett ghelt samhälle applåderar våld och övergrepp på grund av fel åsikt...


Hade det varit så så hade det naturligtvis varit mycket bekymmersamt. Nu är det ju inte så, som du vet.

Att den största delen av det svenska samhället inte anser att sd har i riksdagen att göra är inte ett samhälle som applåderar våld och övergrepp. Martyrtröjan klär inte jimmy speciellt väl, och inte dig heller.

Jag läste biskopens tal. Att hävda att man blir kränkt av det där bekräftar ju bara bilden av sd som en samling tjuriga småbarn med tråkigt mörkbruna åsikter.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi ska ha demokrati, men bara om folket röstar på snällingarna.

När folket röstar på elakingarna ska vi inte ha demokrati.

Dessutom ska vi ha religionsfrihet och stat och kyrka ska vara helt åtskilda!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vi ska ha demokrati, men bara om folket röstar på snällingarna.

När folket röstar på elakingarna ska vi inte ha demokrati.

Dessutom ska vi ha religionsfrihet och stat och kyrka ska vara helt åtskilda!

Just gnället om demokrati är helt fascinerande. Jag antar att du menar att sd är förfördelade på något sätt.

De fick 5.7% av rösterna. Det har i praktiskt mening inte rätt till någonting, ingen makt, inget att säga till om. De är på samma spelplan som alla andra, och har samma möjligheter. De är helt värdelösa på att ta tillvara dessa möjligheter, men de har dem. Att ingen vill tala med dem innebär inte att de inte behandlas demokratiskt. Minoriteter får inte bestämma, så har det alltid varit och tror man att sd skall undantas pga att man själv vill det så, ja.... då är det kanske dags att vakna upp.


Det är kanske inte rasismen som är sds mest kännetecknande drag längre, det är kanske den oerhört tröttsamma tjurigheten?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Att den största delen av det svenska samhället inte anser att sd har i riksdagen att göra är inte ett samhälle som applåderar våld och övergrepp.

Du har nog blandat ihop begreppen lite om du tror att 94 procent inte anser att SD har i Riksdagen bara för att de inte röstade på dem. Ni är ett litet gäng på SH som tycker så. Plus svensk kulturelit och journalistkår(även de som inte hatar dem gör det officiellt, de har inget val), 4000 på Sergels torg, 500 i Göteborg och 200 i Malmö.

Kan du förstå att de allra flesta inte skiter ner sig som du bara för att de är i Riksdagen? Även de som röstat på andra partier. Jag vill nästan påstå att en väldigt stor majoritet av de som varken säger bu eller bä i frågan(dvs de allra flesta svenskar) på flera sätt tycker det är kanonbra att de är i Riksdagen. Men det som inte är PK säger man inte gärna högt.



Jag läste biskopens tal. Att hävda att man blir kränkt av det där bekräftar ju bara bilden av sd som en samling tjuriga småbarn med tråkigt mörkbruna åsikter.

Riktigt oprofessionellt av den vidriga bibeltolkaren att dra in sina egna politiska värderingar. Om de inte hade gått ut så hade de varit ordentligt mesiga. Helt rätt SD!
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Du har nog blandat ihop begreppen lite om du tror att 94 procent inte anser att SD har i Riksdagen bara för att de inte röstade på dem....


Det har jag inte heller hävdat.

Förstör för helvete inte kränkttråden med politik :huvet :fakta

Det var jimmy. Han kände sig kränkt.

Om han inte får vara med i kyrkan, och inte i riksdagen, så skall han veta att det alltid finns palts för honom i SHs kränkttråd! Det, mina vänner, är kärlek!



Edit;

Vaddå politik förresten. Jag kommenterade bara en samling dårar som ansåg sig kränkte, helt i linje med trådens anda. Politikerdiskussionerna drogs igång av någon helt annan :5sure
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det har jag inte heller hävdat.

Nej, jag skrev om. Hur du annars har härlett det till att en majoritet inte anser att de har där att göra förstår jag inte. Vad som sägs och visas på nyheterna behöver inte alltid spegla verkligheten. Det är PK att uttala sig emot dem därför gör man det. Om nu verkligen en majoritet inte anser att SD har i Riksdagen alls att göra - borde det inte vara fler än dryga 4000 som demonstrerar? (Och några skrikiga bitterfittor på Facebook.)

Min bild är att folk i allmänhet ser det som en härlig örfil till de vanliga politikerna att ta sig i kragen och anser att SD har en bra invandringspolitik men att de faller på en del övriga punkter. Därför ger man dem inte sin röst. Sen är rädslan för att det andra blocket skulle bli större också en orsak för många att inte rösta SD utan köra på det gamla vanliga. Ni som nu gråter är en klar minoritet. Jag vågar faktiskt lova dig det trots "bara" 5,7%.

Ledsen för offtopic. Skyller allt på Korvgubben. :cool:
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Smurfade in på Stellans blogg.
Nu förstår jag.
Citat:
Jag har genom envetet utövande av "trial and error" metoden gjort en förbluffande upptäckt!

Man kan helt öppet trakassera vissa minoriteter utan att någon ens tänker tanken på att bli förbannad.
Jag har tex, förtryckt Knutte Norsktorsk både privat och på bloggen utan att någon höjt ett uppmanande finger.
Finnar kan man också reta för att dom bara dricker sprit och skär upp varandra med morakniv.
Danskar kan man tracka för att dom alltid ligger och sprattlar i liftspåret med gröt i munnen, dricker sprit till lunchen gör dom också.

Ingen tar ställning och säger ifrån hur grova påhoppen än är.
Det är här jag gjort min häpnadsväckande koppling.

Det är fritt fram att hacka på andra kulturer så länge dom kommer från en skidåkande nation!
Märkligt men sant, har dom ett landslag i skidor så är det bara att vässa på, ingen kommer att reagera. Prova samma sak med ett folkslag som aldrig utövar skidsport och det tar hus i helvete.

Jävligt konstigt är det, och jag har inte lyckats lista ut kopplingen mellan skidor och förtryck, eller snarare bristen på förtryck eller hur fan blir det egentligen? Är skidåkande kulturer så lite värda att det är okej att förtrycka dom, eller är ickeskidåkande kulturer sköra och sympatiframkallande?

Fan, hur ska jag kunna somna nu? Livet är bra krångligt

Har det hittats skidåkare i Danmark?
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Tror jag aldrig vart så krEngt.

Förpackningen till Willys makaroner är gryymt hal. Så när jag efter ha hällt i makaroner i kastrullen och skall ställa upp det på hyllan igen, slinker den ur näven och häller ut alla makaroner i slasken.

Sen är jag förkyld, ska krEngtanmäla bakterierna.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top