Kränkt-of-the-day

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Mina damer och herrar, jag synar med en kränkt sosse som blivit överfallen av ett flygande skithus och känner sig kränkt över att kommunen nekar honom ekonomisk ersättning.....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21148577.ab

Men om han sitter i gatukontorets tekniska nämnd sorterar väl detta under hans ansvarsområde eller är jag fel ute? Konklusionen skulle då blev att han kräver pengar för att bl a han inte gör ett bra jobb. Kanske inget udda om man är sosse.

Privatpersonen anmäler sitt professionella alter ego, eller åtminstone den organisation denne är verksam i, oder?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men om han sitter i gatukontorets tekniska nämnd sorterar väl detta under hans ansvarsområde eller är jag fel ute? Konklusionen skulle då blev att han kräver pengar för att bl a han inte gör ett bra jobb. Kanske inget udda om man är sosse.

Privatpersonen anmäler sitt professionella alter ego, eller åtminstone den organisation denne är verksam i, oder?
Nu håller jag med dig.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nåja, han sitter i "tekniska nämnden". Gatukontoret är en förvaltning under denna...
Att han som ledamot per automatik skuĺle ansvara för flygande bajjamajjor tycker jag är att dra det hela lite väl långt.
Detta trots det rör sig om en person med dåligt politiskt omdöme...
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Att ordet "Neger" och konstruktioner av detta anses nedsättande, ja även i Sverige, är väl inte direkt något nyhet för någon som inte levt under en sten det senaste 10-20 åren.

Vad anser du om att Adam T själv använder ordet som han blir så kränkt av?
 

Smagatusk

Guest
Att ordet "Neger" och konstruktioner av detta anses nedsättande, ja även i Sverige, är väl inte direkt något nyhet för någon som inte levt under en sten det senaste 10-20 åren.

Som sagt, det hade varit kul att höra din synpunkt på att han själv tycker det är helt ok att använda ordet "nigger"...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som sagt, det hade varit kul att höra din synpunkt på att han själv tycker det är helt ok att använda ordet "nigger"...

"Nigger" är betydligt värre.
Det är importerat från USA och är en nedsättande slavbenämning.
"Neger" är svenskt ord för att beskriva en rastillhörighet.

Att utnyttja en annan människa och förstöra hennes karriär, bara för att få uppmärksamhet och främja sin egen karriär är oerhört lågt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Allmänheten som sköt ut sig när försvarsmakten bytte till regnbågsfärgad profilbild, och pk-maffian som sköt ut sig när de bytte tillbaka... :hihi Gott om underhållning på försvarsmaktens facebooksida, kolla bara profilbildsbytesinläggen :D
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Allmänheten som sköt ut sig när försvarsmakten bytte till regnbågsfärgad profilbild, och pk-maffian som sköt ut sig när de bytte tillbaka... :hihi Gott om underhållning på försvarsmaktens facebooksida, kolla bara profilbildsbytesinläggen :D

Sofie verkar vara den arga sorten :rodnar
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Allmänheten som sköt ut sig när försvarsmakten bytte till regnbågsfärgad profilbild, och pk-maffian som sköt ut sig när de bytte tillbaka... :hihi Gott om underhållning på försvarsmaktens facebooksida, kolla bara profilbildsbytesinläggen :D
Jag tyckte först att det var en ickefråga.
Att försvarsmakten, som har en högre andel homosexuella än genomsnittet utan att det är några problem byter profilbild, såg jag som onödigt, kontraproduktivt och provocerande på ett barnsligt sätt.
Men ingen stor grej.
Sedan blev jag medveten om hur mycket resurser en nedbantad myndighet lägger på trams.
Profilbilden är ett symtom på en stor skandal.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tyckte först att det var en ickefråga.
Att försvarsmakten, som har en högre andel homosexuella än genomsnittet utan att det är några problem byter profilbild, såg jag som onödigt, kontraproduktivt och provocerande på ett barnsligt sätt.
Men ingen stor grej.
Sedan blev jag medveten om hur mycket resurser en nedbantad myndighet lägger på trams.
Profilbilden är ett symtom på en stor skandal.

Kan inte annat än hålla med :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sofie verkar vara den arga sorten :rodnar


Skoja inte, herrejävlar... :D :näsblod

När jag först såg profilbildsbytet tänkte jag inte så mycket på det. Försvarsmakten deltar i pride, har en uttalad värdegrund och officiell policy angående jämlikhet och nolltolerans mot homofobi/rasism etc, en regnbågsfärgad profilbild spelar egentligen inte så stor roll. Däremot tycker jag personligen inte att det är en passande symbol för vårt försvarsväsen, de ska trots allt hålla en viss image gentemot omvärlden och regnbågar, kumbaya och kramar är inte riktigt den bild jag vill förmedla av vår försvarsförmåga utåt. Men trots det, ingen stor grej. Tyckte det var onödigt mycket homofobi och inskränkthet från folk som reagerade i rent raseri mot regnbågen.

Det som däremot fick mig lite förbannad var när HBTQ-maffian sköt ut sig när försvarsmakten bytte tillbaka till sin gamla profilbild. Gott om arga kommentarer om hur försvarsmakten inte stöttar frihet och jämlikhet och det ena med det femte, bara för att man inte ville ha den där förbannade regnbågen kvar. Jag menar, vafan!? Försvarsmakten är nog den mest toleranta firman i sitt slag i hela världen, med sin värdegrund och sitt jämlikhetstänk, och så har folk mage att gnälla för att de inte vill promota en specifik ideologi med en regnbågsfärgad profilbild!? Snacka om låg förståelse och felaktigt fokus. Försvarsmakten står för alla människors lika värde, HBTQ eller "vanlig" spelar ingen roll. De ska vara opartiska och jämlika, inte premiera, promota eller förespråka vare sig det ena eller det andra. De ska inte särbehandla någon, vare sig positivt eller negativt (positiv särbehandling åt ett håll blir bara diskriminering åt det andra), så enkelt är det.

Och som skrotnisse säger, att det läggs så mycket resurser på eländet som det faktiskt gör är inget annat än sjukt.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Skoja inte, herrejävlar... :D :näsblod

När jag först såg profilbildsbytet tänkte jag inte så mycket på det. Försvarsmakten deltar i pride, har en uttalad värdegrund och officiell policy angående jämlikhet och nolltolerans mot homofobi/rasism etc, en regnbågsfärgad profilbild spelar egentligen inte så stor roll. Däremot tycker jag personligen inte att det är en passande symbol för vårt försvarsväsen, de ska trots allt hålla en viss image gentemot omvärlden och regnbågar, kumbaya och kramar är inte riktigt den bild jag vill förmedla av vår försvarsförmåga utåt. Men trots det, ingen stor grej. Tyckte det var onödigt mycket homofobi och inskränkthet från folk som reagerade i rent raseri mot regnbågen.

Det som däremot fick mig lite förbannad var när HBTQ-maffian sköt ut sig när försvarsmakten bytte tillbaka till sin gamla profilbild. Gott om arga kommentarer om hur försvarsmakten inte stöttar frihet och jämlikhet och det ena med det femte, bara för att man inte ville ha den där förbannade regnbågen kvar. Jag menar, vafan!? Försvarsmakten är nog den mest toleranta firman i sitt slag i hela världen, med sin värdegrund och sitt jämlikhetstänk, och så har folk mage att gnälla för att de inte vill promota en specifik ideologi med en regnbågsfärgad profilbild!? Snacka om låg förståelse och felaktigt fokus. Försvarsmakten står för alla människors lika värde, HBTQ eller "vanlig" spelar ingen roll. De ska vara opartiska och jämlika, inte premiera, promota eller förespråka vare sig det ena eller det andra. De ska inte särbehandla någon, vare sig positivt eller negativt (positiv särbehandling åt ett håll blir bara diskriminering åt det andra), så enkelt är det.

Och som skrotnisse säger, att det läggs så mycket resurser på eländet som det faktiskt gör är inget annat än sjukt.

Arga människor är alltid arga. Det spelar ingen roll vad de har för värderingar.
Alla kan bära sig illa åt oavsett värderingar.

När det gäller hur mycket resurser försvaret lägger på "trams" är jag inte ett dugg insatt och kan inte uttala mig. Jag är inte helt säker på att jag skulle tycka att det är trams. Åsikter lär gå isär :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Arga människor är alltid arga. Det spelar ingen roll vad de har för värderingar.
Alla kan bära sig illa åt oavsett värderingar.

När det gäller hur mycket resurser försvaret lägger på "trams" är jag inte ett dugg insatt och kan inte uttala mig. Jag är inte helt säker på att jag skulle tycka att det är trams. Åsikter lär gå isär :hihi

Att försvaret lägger resurser på jämlikhetsfrågor och antirasism är inte trams, det var inte så jag menade. Däremot har man ibland inte helt rätt fokus, och det läggs ibland lite för mycket resurser på tvivelaktiga saker i frågan. Exempelvis som här, med profilbildsbyten, populism, prideparader och fan vet allt... Men jag tycker att det är extremt tramsigt av HBTQ-maffian att inte se skogen för alla trän, att haka upp sig på en futtig profilbildsändring istället för att faktiskt se den verkliga ansträngningen som ligger bakom. Att anklaga försvarsmakten för att inte stå upp för allas lika värde bara för att man inte vill ägna sig åt populism och anamma regnågsprofilbilder tyder på att man inte vet hur mycket försvaret faktiskt jobbar för jämlikhet och så vidare :)

Försvarsmakten är ju ett av få nationsförsvar som bryr sig så mycket om de här frågorna att man börjar slå över åt andra hållet, dvs att premiera minoriteter för att "väga upp" och skapa jämlikhet som om den vore någon slags kompensation för tidigare ojämlikhet. Jag tror inte att någon annan försvarsmakt jobbar lika hårt för allas lika värde :)
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Att ordet "Neger" och konstruktioner av detta anses nedsättande, ja även i Sverige, är väl inte direkt något nyhet för någon som inte levt under en sten det senaste 10-20 åren.


Rullar mina tummar i väntan på ett svar...
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Top