Kränkt-of-the-day

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-

Adam "Adam Tensta" Eriksson Taal lämnade "Nyhetsmorgon"-soffan i protest mot TV4-gruppen. Artisten var under torsdagsmorgonen gäst i programmet men gjorde klart redan från början att han inte var på plats för att diskutera det han var inbjuden för.

– Det här är inte riktat till er utan till TV4-gruppen och ansvariga för den här kanalen, säger Adam Tensta i programmet.

Tensta är tydlig med att han är kritisk mot kanalens val av en tidigare gäst, Louise Andersson Bodin, i "Nyhetsmorgon". Hon hade tidigare ska ha uttryckt sig rasistiskt på sin Youtube-kanal.

– Hur rimmar det här med er paroll "noll rasism"? Frågar han och fortsätter:

– Hur kommer det sig att TV4 inte gått ut offentligt och bett om ursäkt för den här tabben?

Storm i ett vattenglas som vanligt. Otroligt löjlig människa.

http://www.expressen.se/noje/adam-tensta-lamnade-tv4-studion-i-protest/
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Nu ogillar jag, av helt andra orsaker, Adam T djupt, men här vill jag nästan försvara honom till viss del.

Adam reagerade på att TV4a anlitar en person som slänger sig med termer som ”Negerbög” och hävdat att "negerer är ett folkslag" (källa: DN på båda) vilket jag har förståelse över att han tar illa vid sig. Själv tycker jag att hon, bortsett från det olämpliga med "N" ordet, verkar mer än lovligt korkad. Skulle alla i Afrika "söder-om-sahara" vara samma folkslag?

Sen kan man såklart diskutera om formen han visade sitt missnöje var det optimal, helt orelaterat program. Snudd på att han krEnker programledarna.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu ogillar jag, av helt andra orsaker, Adam T djupt, men här vill jag nästan försvara honom till viss del.

Adam reagerade på att TV4a anlitar en person som slänger sig med termer som ”Negerbög” och hävdat att "negerer är ett folkslag" (källa: DN på båda) vilket jag har förståelse över att han tar illa vid sig. Själv tycker jag att hon, bortsett från det olämpliga med "N" ordet, verkar mer än lovligt korkad. Skulle alla i Afrika "söder-om-sahara" vara samma folkslag?

Sen kan man såklart diskutera om formen han visade sitt missnöje var det optimal, helt orelaterat program. Snudd på att han krEnker programledarna.

Han ställer upp på intervju om ett ämne.
Börjar i stället orera om hur fruktansvärt det är att de tidigare, i ett annat program, haft med en person som långt tidigare, i ett youtubeklipp, undrat varför en del anser ordet "neger" vara kränkande.
Sedan går han och lämnar programledarna till att reda ut soppan.
Försvarar du det?
Jag förstår att barnsliga människor tycker att det är orättvist att amerikanska svarta får skrika om att ett av de ord de använder mest ("Nigger") anses nedsättande eftersom det hänvisar till den tid när USA hade slavar på plantagerna (De flesta, men inte alla, slavarna var svarta eftersom det var billigare att köpa av araberna).
Men att i Sverige, som hade mycket liten del i slavhandeln, gnälla över ett ord som beskriver hudfärg är bara löjligt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ok, tack, får sätta mig och kolla under kvällen.

Men man undrar hur ofta han kommer bli inbjuden till en direktsändning efter det där.:rofl
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ismail Kurt, 34, köpte en påse Gott & blandat.

Men han fick varken eller.

Bara två av godisbitarna var inte lakrits.

– Det var sämsta möjliga blandning, säger han.

Ismail Kurt, 34, från Halmstad var sugen på någonting sött och valet föll på en påse Gott & blandat. Men när han sprättade upp godispåsen blev han både förvånad och besviken.

– Det var ingen rolig reaktion. Jag gillar inte lakrits egentligen så det var sämsta möjliga blandning, säger Ismail Kurt.

Fruktansvärt.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article21117869.ab
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fekk. Den påsen ville jag haft. Nu vart jag än mer sugen på lakrits... :4skrika

Hur i satan. . Nej förlåt. såg nu, Aftonbladet.. Say no more. :3freak
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Han ställer upp på intervju om ett ämne.
Börjar i stället orera om hur fruktansvärt det är att de tidigare, i ett annat program, haft med en person som långt tidigare, i ett youtubeklipp, undrat varför en del anser ordet "neger" vara kränkande.
Sedan går han och lämnar programledarna till att reda ut soppan.
Försvarar du det?

Nej. Därav näst sista meningen i mitt inlägg, "Sen kan man såklart diskutera om formen han visade sitt missnöje var det optimal, helt orelaterat program".

Jag förstår att barnsliga människor tycker att det är orättvist att amerikanska svarta får skrika om att ett av de ord de använder mest ("Nigger") anses nedsättande eftersom det hänvisar till den tid när USA hade slavar på plantagerna (De flesta, men inte alla, slavarna var svarta eftersom det var billigare att köpa av araberna).
Men att i Sverige, som hade mycket liten del i slavhandeln, gnälla över ett ord som beskriver hudfärg är bara löjligt.

Att ordet "Neger" och konstruktioner av detta anses nedsättande, ja även i Sverige, är väl inte direkt något nyhet för någon som inte levt under en sten det senaste 10-20 åren.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det här är ju förstasidesstoff.



Vilket odjur. Det måste väl ändå räknas som våldtäktsförsök eller åtminstone grovt sexuellt ofredande. Och bara en hundring i ersättning dessutom. Allt under 100 000 kr för sveda och värk är ett slag i ansiktet.

http://unvis.it/www.metro.se/nyhete...dejt-det-var-obehagligt/EVHogi!JY2sEor1BVCvE/

Ah, herrigud. Bevisligen har han väl saknat viss taktkänsla, men det kan väl för helvete inte vara så fel att fråga snällt?
Nog måste man (kvinna) väl kunna säga nej utan att vara kränkt och känna sig hotad?
Tänker kvinnor faktiskt så där? :va
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej. Därav näst sista meningen i mitt inlägg, "Sen kan man såklart diskutera om formen han visade sitt missnöje var det optimal, helt orelaterat program".



Att ordet "Neger" och konstruktioner av detta anses nedsättande, ja även i Sverige, är väl inte direkt något nyhet för någon som inte levt under en sten det senaste 10-20 åren.
Fem år och PKnödig, så är du närmare sanningen.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ah, herrigud. Bevisligen har han väl saknat viss taktkänsla, men det kan väl för helvete inte vara så fel att fråga snällt?
Nog måste man (kvinna) väl kunna säga nej utan att vara kränkt och känna sig hotad?
Tänker kvinnor faktiskt så där? :va

Jag tänker såhär:
Uppgifter som lämnas till mig i mitt arbete ska jag inte använda i privat syfte.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det börjar fan bli så mycket kränkta individer och mediakåthet att det är svårt att hänga med om vilka saker denna tråden tar upp och blandar ihop från inlägg till inlägg.

Snart behöver vi en tråd om kränkthet för varje vecka som går... (Ja, jag känner mig kränkt över det faktum!)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det börjar fan bli så mycket kränkta individer och mediakåthet att det är svårt att hänga med om vilka saker denna tråden tar upp och blandar ihop från inlägg till inlägg.

Snart behöver vi en tråd om kränkthet för varje vecka som går... (Ja, jag känner mig kränkt över det faktum!)
Men Louise är varken kränkt, näthatad eller orättvist behandlad (hon blev av med ett jobb åt TV4).
För där kommer mord- och våldtäktshoten från vänster.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Men om man bokar en svarttaxi så får man nog räkna med att personen inte automatiskt besitter någon yrkesetik.

Det var inte det han frågade om :)

Nu är det ett tag sen jag läste artikeln, men att det var svarttaxi missa jag.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det var inte det han frågade om :)

Nu är det ett tag sen jag läste artikeln, men att det var svarttaxi missa jag.

Uber är en app för svarttaxi, det framgår som vanligt inte hela sanningen i den typen av journalistik.

Så arbete och privat är samma lika när du utnyttjar uber, lite av deras marknadsföring till och med.:)
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
kollade på deras hemsida verkar vara organiserat svarttaxi


Hur fungerar det?

– Vi utrustar dig med en telefon och allt du behöver för att ta emot körningar
– Du kör när du vill : full flexibilitet och möjlighet att ta körningar alla tider på dygnet
– Du får dina belopp via banköverföring varje vecka : inga betalningar i bilen
– Inga fasta avgifter, Uber tar enbart en andel av varje resa
Krav?

– Du har haft B-körkort i minst 1 år
– Du äger en 5 dörrars bil från 2005 eller senare
– Du har en privat försäkring för din bil
– Du kan styrka din lämplighet som förare med ett belastningsregisterutdrag
– Erfarenhet inom följande områden är meriterande : busschaufför , kurir , leveransförare
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
– Jag blir mordhotad, jag får läsarkommentar om hur jag bokstavligen ska bli våldtagen och hur mycket kuk jag ska. Men efter filmen jag nu la ut får jag bara stöd. Det är folk som ringer och skriver, säger hon till Metro.

Louise säger till Metro att det inte finns något rasistiskt i henne, men att hon fattar att det hon sagt är fel.

– Hela den här grejen jag utsätts för nu är så många grejer värre än det jag har gjort. Jag är rädd idag. Jag känner mig inte trygg i det här hemmet. Det skrämmer mig att människor kan vara så onda. Det här kommer jag att få leva med hela mitt liv. Jag heter inte Adam Tensta och är inte känd, jag heter Louise och bor i Grums.

Det goda hatet. Har det startats nån #backaLouise-kampanj än? Gudrun är säkert med.

http://www.metro.se/nyheter/nu-tala...langre-trygg-i-mitt-hem/EVHogq!XGucZpgFoi3rE/
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Uber är en app för svarttaxi, det framgår som vanligt inte hela sanningen i den typen av journalistik.

Så arbete och privat är samma lika när du utnyttjar uber, lite av deras marknadsföring till och med.:)

Se där. Hade jag inte den blekaste aning om.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top