Ducati 1198 R...Den första sålda i Norden!

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Äntligen!

Så står den äntligen i mitt garage med lite extra godis på...min alldeles egna första motorcykel!
Lite overkill att ha den som en första hoj, men vafan ska det va så ska det va!!! Får ladda upp lite fräschare bilder när jag är ute och övar dragläge om nu det kan bli lite varmare någon gång!
Blir detta min sista post så vet ni att jag har åkt till hojåkarnas himmel eller så står Sankte Per och pekar att denna typ av hoj ska ned till syndernas plats och dess förare likaså...
Kopplingen är den till höger va?
 

Bifogat

  • IMGP1470.JPG
    IMGP1470.JPG
    133.2 KB · Visningar: 1,382
  • IMGP1473.JPG
    IMGP1473.JPG
    122.6 KB · Visningar: 1,304
  • IMGP1476.JPG
    IMGP1476.JPG
    122.1 KB · Visningar: 1,004
  • IMGP1471.JPG
    IMGP1471.JPG
    122.6 KB · Visningar: 1,346
  • IMGP1474.JPG
    IMGP1474.JPG
    132 KB · Visningar: 1,087
  • IMGP1472.JPG
    IMGP1472.JPG
    141.1 KB · Visningar: 1,288
  • IMGP1475.JPG
    IMGP1475.JPG
    109.4 KB · Visningar: 907

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Det där är porrigt på så många sätt man kan tänka sig!
En annan får drömma om den tills man vinner på lotto haha, så njut lite åt mig också :D
 

_rills_

Guest
FYFAN!!! så vacker :D ska köra lite hoj nere i jönkping i sommar/höst så kanske man ser den nån gång :D
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Du ska me på burgerrun sen då! :) UNDERBAR MC!:Bugar lagom kaxigt att öva på en sån :D

Edit: välkommen in i jkpg tråden
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
kör du förbi ljungby så säg till. bara måste få höra motorn sjunga med akompanjemang av slut burkarna.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Grattis, grymmare hoj får man leta efter :tummenupp
Kanske inte riktigt en sån hoj som man är van att folk köper som sin första, måste kännas väldigt speciellt :)
 

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Japp det är faktiskt min första hoj....tro det eller ej. Men det ska nog gå bra om jag har lite kontroll på min högra hand. Tydligen får man inte varva hojen mer än 6000 varv de första 100 milen. Men tydligen gör hojen då upp emot 200km/h vid det varvtalet....så det lär inte blir ngr problem. Men efter jag vridit om handtaget någon cm i garaget så blir man ju lite skakis. Låter heeeelt sjukt!!! Ingen skryt....
De nya kortare burkarna låter mer än de längre från förra året. Får kanske be ngn mc kille i Jönköping köra in det åt mig;)

Mjoo priset ja....

Orginal ligger den på 390.000:-. Jag har lagt till en bunt grejer. Endel är fortfarande restade och blir ditsatta vid 100 milaservicen.
Men jag köpte till ngr kolfiber detaljer, frontstöd, batteriladdare, quickshift, ledblinkers bak och öppnade upp kopplings kåpan. Så man får höra tamburinen rassla...
Har dock inte så många vänner som kör mc så jag får kika in på Jönköpings tråden med omnejd om det finns några att köra lite bana med mm.
Så summa kardemumma efter lite prut så hamnade den kring orginal priset. Som hittat....men vi lever ju bara en gång har jag hört! Om inte så tar jag det som en bonus....
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top