Vad händer hos Alienmoto?

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
La en order på Alienmoto för 6 dagar sedan och har fått orderbekräftelse osv.

Nu ligger deras hemsida nere sedan 4-5 dagar tillbaka och jag har ej fått någon bekräftelse att ordern är skickad.
Någon som vet om de lagt ner, ska byta server, har semester eller nått annat i den stilen?

Skickade även ett mejl med lite tilläggsinformation ang ordern och fick ett automatsvar:

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

http://www.alienmoto.se/



Mvh stroemberg

Edit:

Skickade precis ett till mejl men fick ett automatsvar direkt efteråt

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 <peter@alienmoto.se>: Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table (state 14).
 
Last edited:

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Det lät ju inte speciellt lovande haha
Får ta och leta upp någon annan leverantör i så fall.
Men med tanke på att det är så dålig respons både på mejl (som ej fungerar) och telefon (inget svar på samtal eller sms) så vet jag inte riktigt hur man ska avboka ordern?

Well, jag beställde saker därifrån i april som de inte skickat än så.... :rolleyes:
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag beställde saker från dem i somras och fick det mesta, men någon smågrej saknades trots att jag betalat för den. Mailade om detta, men eftersom det rörde sig om typ 70 spänn så struntade jag i det när jag inte fick svar.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Whey... Beställde i somras, kvittens och yada-yada. No parts.
Efter 6mån bedömde jag att man lugnt kan skicka tillbaka om de mot förmodan skulle komma. Jag fick prylarna levererat från annat håll på en grisblink...
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Jag beställde ny torrkoppling med tryckplatta och korg i vintras och fick sakerna inom 2 veckor utan konstigheter, saknades en del som kom någon vecka senare.
Synd det ska behöva vara så här bara, speciellt nu när säsongen står runt hörnet.
Det som var så lovande, hade allt jag behövde för att göra vår service på hojen och färdigställe vintermodden.

Blir att leta upp alla saker på annat håll eller ska man vänta en vecka och hoppas på det bästa? Tänkte börja telefon terrorisera dom imorgon
 

Dr.Bike

Guest
Som jag känner Alien Moto lär det inte vara något problem.
Möjligen då att just som nån sa, att servern har brakat, eller att det är en major upgrade av nätbutiken.
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Det låter mest logiskt, ja. Men som det tidigare nämnts så har någon blivit utan grejer helt och en annan fått vänta väldigt länga, den tidsramen har jag inte.
Ska slå en signal imorgon under telefontid och kolla om man får något svar, bor i Malmö så att ta sig till Veberöd för att hämta ut sakerna personligen är inga problem, föredrar det nästan.

Som jag känner Alien Moto lär det inte vara något problem.
Möjligen då att just som nån sa, att servern har brakat, eller att det är en major upgrade av nätbutiken.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Klickar man på länken så hamnar man på Ones webhotell. "Vi" har haft dom för jobbets hemsida och har dom för en förening som jag är med i. Det är ett danskt företag (eller vad det förut i alla fall) och dom söp (antagligen med gameldansk) bort fimans hemsida och har strulat duktigt vid ett flertal gånger vid betalning från förening (inkasso trots att det är betalt och man har kvittens på det).

Så det kan vara så enkelt så att one festat om ordentligt på gameldansk och helt enkelt lyckats tappat bort alien motos hemsida.

När dom gjorde det med firmans hemsida höll dom på och skickade nya parametrar, pekare, lösenord, användarnam ett femtital gånger, alla fel. det tog ett par veckor tills vi tröttnade och sket i dom och gjorde en ny hemsida på ett annat webhotell.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Klickar man på länken så hamnar man på Ones webhotell. "Vi" har haft dom för jobbets hemsida och har dom för en förening som jag är med i. Det är ett danskt företag (eller vad det förut i alla fall) och dom söp (antagligen med gameldansk) bort fimans hemsida och har strulat duktigt vid ett flertal gånger vid betalning från förening (inkasso trots att det är betalt och man har kvittens på det).

Så det kan vara så enkelt så att one festat om ordentligt på gameldansk och helt enkelt lyckats tappat bort alien motos hemsida.

När dom gjorde det med firmans hemsida höll dom på och skickade nya parametrar, pekare, lösenord, användarnam ett femtital gånger, alla fel. det tog ett par veckor tills vi tröttnade och sket i dom och gjorde en ny hemsida på ett annat webhotell.

va? jag har one.com till två hemsidor och har inte haft problem me någon av dom. aldrig hört att one.com skulle vara nåt konstigt bolag. :va

Ang. Aliemoto, har inte dom varit på tapeten typ 5 miljoner gånger innan?? Har aldrig personligen handlat därifrån men stått utanför i en timma och väntat på P. när en kompis bestämt tid och skulle ha hämtat sina racegrejer som han skulle ha till bana dagen efter. No show iaf.
Hört mer negativt än positivt om Alienmoto, tyvärr.
 

Dr.Bike

Guest
Fick just lite underhandsinfo att Alien Moto HAR råkat ut för en serverkrasch! :död
Mail går ut ASAP till berörda.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Jupp det lutar åt serverkrash. Jag har oxå One.com och min hemsida ligger nere nu med ser jag! Men mailen funkar fortfarande :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
va? jag har one.com till två hemsidor och har inte haft problem me någon av dom. aldrig hört att one.com skulle vara nåt konstigt bolag. :va

Ang. Aliemoto, har inte dom varit på tapeten typ 5 miljoner gånger innan?? Har aldrig personligen handlat därifrån men stått utanför i en timma och väntat på P. när en kompis bestämt tid och skulle ha hämtat sina racegrejer som han skulle ha till bana dagen efter. No show iaf.
Hört mer negativt än positivt om Alienmoto, tyvärr.

Visst när det funkar på one så funkar det men när det strular så finns det ingen hejd på strulet. Det är min erfarenhet i alla fall.
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
mailadress?

vad har de för mailadress o telefonnummer? tänkte beställa en styrdämpare:tummenupp vet sen innan att de e skitsvåra att få tag på
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top