Spamtråd höst/vinterutgåva 2009/2010

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
L1 änna, till vänster om klacken.
Aja, då satt du prexis snett ovanför mig. Jag stod på undre klacksektion, mot vänster. Det var redigt svårt att somna igår efter den där totala urladdningen. :3freak

Idag ska jag köpa skruvf och mecka lite in das gurasch från typ 18->...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Måste köpa MF6S-skruv idag. Har inte tillgång till bil och handlar gärna på Hisingen utan att behöva åka buss till förbannelsens ändstation, typ Hornbach.

Var är det troligt att jag hittar sådana skruvar, känns ju som att de är rätt standard? Finns det skruvar och sådana triviala utensilier på gamla hederliga järnaffärer nowdays? Finns det gamla öht hederliga järnaffärer nowdays?

Järnbröderna vid Björlandavägen har ju garanterat, och även som sagt alla sketna grossebaugeschäftsmarken, men de ligger ju rätt off.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Måste köpa MF6S-skruv idag. Har inte tillgång till bil och handlar gärna på Hisingen utan att behöva åka buss till förbannelsens ändstation, typ Hornbach.

Det finns en fräch Renault R4 -88 till salu i Kungsladugård. Den hade kanske kunnat passa herrn.

Bilden visar bara modellen, inte den aktuella bilen.

Edit: Försökte hitta fräsiga grejer till Renaulten på denna sida http://www.bluepower.se/ men hittade inget.
 

Bifogat

  • 800px-R4_3_v_sst.jpg
    800px-R4_3_v_sst.jpg
    155.1 KB · Visningar: 45
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det finns en fräch Renault R4 -88 till salu i Kungsladugård. Den hade kanske kunnat passa herrn.

Bilden visar bara modellen, inte den aktuella bilen.
Fet!

Fast esch, jag har ju min gamle 9-3a.

saab-9-3_50910386.jpg


Inte min på bilden. Och inte ens i närheten av likadan.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Var är det troligt att jag hittar sådana skruvar, känns ju som att de är rätt standard? Finns det skruvar och sådana triviala utensilier på gamla hederliga järnaffärer nowdays? Finns det gamla öht hederliga järnaffärer nowdays?

Järnaffärer har ju mest stekpannor och kaffebryggare, men jag vill minnas att jag har hittat skruv i lösvikt allra längst in i hörnet på Järnia i Olskroken.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Måste köpa MF6S-skruv idag. Har inte tillgång till bil och handlar gärna på Hisingen utan att behöva åka buss till förbannelsens ändstation, typ Hornbach.

Var är det troligt att jag hittar sådana skruvar, känns ju som att de är rätt standard? Finns det skruvar och sådana triviala utensilier på gamla hederliga järnaffärer nowdays? Finns det gamla öht hederliga järnaffärer nowdays?

Järnbröderna vid Björlandavägen har ju garanterat, och även som sagt alla sketna grossebaugeschäftsmarken, men de ligger ju rätt off.

Finns ju skruvcentrum (eller vad det nu heter) i boskapsgårdens industriområde. Men det kanske inte heller passar herrn i fråga om närhet, helst ska butiken kanske ligga på ditt köksbord :tungan
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Järnaffärer har ju mest stekpannor och kaffebryggare, men jag vill minnas att jag har hittat skruv i lösvikt allra längst in i hörnet på Järnia i Olskroken.
Värt att kolla. I värsta fall får jag väl ta någon obskyr buss hela vägen ut mot Hårbasch, för där har de ju ett ganska gediget utbud.

Finns ju skruvcentrum (eller vad det nu heter) i boskapsgårdens industriområde. Men det kanske inte heller passar herrn i fråga om närhet, helst ska butiken kanske ligga på ditt köksbord :tungan
Nej fiffan, inte där ute. Dem kommer säkert brenna upp bussn!!1

:tungan
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Värt att kolla. I värsta fall får jag väl ta någon obskyr buss hela vägen ut mot Hårbasch, för där har de ju ett ganska gediget utbud.

Nej fiffan, inte där ute. Dem kommer säkert brenna upp bussn!!1

:tungan
Ah... det här kanske är lite för tungt för att lufta här.. men jag har ett problem... :(

Kompisen på salongen är jätte ledsen idag och har tydligen fått ett medelande på facebook av en av hennes killpolare, som säger hejdå... och efter lite smsande så verkar det som att han faktiskt tänker åka hem och ta livet av sig.

Jag hade personligen gjort ALLT som stod i min makt om det hade vart min kompis. Hade jag behövt ringa polisen så hade jag gjort det.
Men. Hon tycker lite att det är det här han vill och han har velat det en period nu så hon vet inte riktigt vad hon ska göra.

Ska jag göra någonting? Eller ska jag sitta här och bara se på medan hon är ledsen och inte "vågar" göra någonting? :va

Jag känner mig väldigt kluven iom att jag inte vet vem han är, det är ju en annan sak om det är någon man känner direkt.

????????????????????

Snabba svar hade nog vart bra nu...
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Ah... det här kanske är lite för tungt för att lufta här.. men jag har ett problem... :(

Kompisen på salongen är jätte ledsen idag och har tydligen fått ett medelande på facebook av en av hennes killpolare, som säger hejdå... och efter lite smsande så verkar det som att han faktiskt tänker åka hem och ta livet av sig.

Jag hade personligen gjort ALLT som stod i min makt om det hade vart min kompis. Hade jag behövt ringa polisen så hade jag gjort det.
Men. Hon tycker lite att det är det här han vill och han har velat det en period nu så hon vet inte riktigt vad hon ska göra.

Ska jag göra någonting? Eller ska jag sitta här och bara se på medan hon är ledsen och inte "vågar" göra någonting? :va

Jag känner mig väldigt kluven iom att jag inte vet vem han är, det är ju en annan sak om det är någon man känner direkt.

????????????????????

Snabba svar hade nog vart bra nu...


Klart som fan ni skall agera. Nu ! Han ropar på hjälp så även om din arbetskompis tycker det är jobbigt så är det just för att det är det, jobbigt. Ring 112, förklara läget låt dem göra sitt jobb, och ta det på allvar, i värsta fall är det en utryckning "för i onödan" men då kommer han kanske i kontakt med någon som professionellt kan hjälpa honom.
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Ah... det här kanske är lite för tungt för att lufta här.. men jag har ett problem... :(

Kompisen på salongen är jätte ledsen idag och har tydligen fått ett medelande på facebook av en av hennes killpolare, som säger hejdå... och efter lite smsande så verkar det som att han faktiskt tänker åka hem och ta livet av sig.

Jag hade personligen gjort ALLT som stod i min makt om det hade vart min kompis. Hade jag behövt ringa polisen så hade jag gjort det.
Men. Hon tycker lite att det är det här han vill och han har velat det en period nu så hon vet inte riktigt vad hon ska göra.

Ska jag göra någonting? Eller ska jag sitta här och bara se på medan hon är ledsen och inte "vågar" göra någonting? :va

Jag känner mig väldigt kluven iom att jag inte vet vem han är, det är ju en annan sak om det är någon man känner direkt.

????????????????????

Snabba svar hade nog vart bra nu...

Sæg till kompisen att hon ringer han och vill træffas, be henne ta me 1 polis eller 2 som kan ta hand om de.. Jag kanske inte har rætt att sæga de men hade han verkligen velat tagit sjælvmord så hade han gjort de utan att prata med kompisar innan som kan hindra han.. :rolleyes: Fy va jobbig situation, sån man verkligen inte vill hamna i sjælv.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
ah... Det här kanske är lite för tungt för att lufta här.. Men jag har ett problem... :(

kompisen på salongen är jätte ledsen idag och har tydligen fått ett medelande på facebook av en av hennes killpolare, som säger hejdå... Och efter lite smsande så verkar det som att han faktiskt tänker åka hem och ta livet av sig.

Jag hade personligen gjort allt som stod i min makt om det hade vart min kompis. Hade jag behövt ringa polisen så hade jag gjort det.
Men. Hon tycker lite att det är det här han vill och han har velat det en period nu så hon vet inte riktigt vad hon ska göra.

Ska jag göra någonting? Eller ska jag sitta här och bara se på medan hon är ledsen och inte "vågar" göra någonting? :va

jag känner mig väldigt kluven iom att jag inte vet vem han är, det är ju en annan sak om det är någon man känner direkt.

????????????????????

Snabba svar hade nog vart bra nu...


ring 112 med detsamma!!!
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ah... det här kanske är lite för tungt för att lufta här.. men jag har ett problem... :(

Kompisen på salongen är jätte ledsen idag och har tydligen fått ett medelande på facebook av en av hennes killpolare, som säger hejdå... och efter lite smsande så verkar det som att han faktiskt tänker åka hem och ta livet av sig.

Jag hade personligen gjort ALLT som stod i min makt om det hade vart min kompis. Hade jag behövt ringa polisen så hade jag gjort det.
Men. Hon tycker lite att det är det här han vill och han har velat det en period nu så hon vet inte riktigt vad hon ska göra.

Ska jag göra någonting? Eller ska jag sitta här och bara se på medan hon är ledsen och inte "vågar" göra någonting? :va

Jag känner mig väldigt kluven iom att jag inte vet vem han är, det är ju en annan sak om det är någon man känner direkt.

????????????????????

Snabba svar hade nog vart bra nu...

1. Ring 112

2. Åk hem till honom!

Har vart med i samma situation, och det är bättre att handla än att låta det passera!!!!!!!!!!!!!!!
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Klart som fan ni skall agera. Nu ! Han ropar på hjälp så även om din arbetskompis tycker det är jobbigt så är det just för att det är det, jobbigt. Ring 112, förklara läget låt dem göra sitt jobb, och ta det på allvar, i värsta fall är det en utryckning "för i onödan" men då kommer han kanske i kontakt med någon som professionellt kan hjälpa honom.
Jag håller med.

Saken är den, att hon kan ev vara den enda som vet om att han ska göra det. Och han har tydligen inhandlat lite prepparat som är olagliga. så han kan åka dit för det om det är så att polisen hittar det.

Och jag vill inte att hon hamnar i skiten eller at jag gör det. Men polisen kan inte svara på om man får nått skydd om man är orolig att han ev ger sig på henne sen....
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag håller med.

Saken är den, att hon kan ev vara den enda som vet om att han ska göra det. Och han har tydligen inhandlat lite prepparat som är olagliga. så han kan åka dit för det om det är så att polisen hittar det.

Och jag vill inte att hon hamnar i skiten eller at jag gör det. Men polisen kan inte svara på om man får nått skydd om man är orolig att han ev ger sig på henne sen....

För killen i slutändan är det bättre att ha lite noteringar i registret än att vara död. Att killen säger "hejdå" till bara henne är hans val och att lägga munkavle på henne kommer inte ge henne bättre samvete när han sen är under jord.

Få henne att ringa, ring hans familj få nån annan att ringa. Eller ring anonymt.
Om han sen ändå räknar ut det i slutändan så må så vara. Han lever iaf.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag håller med.

Saken är den, att hon kan ev vara den enda som vet om att han ska göra det. Och han har tydligen inhandlat lite prepparat som är olagliga. så han kan åka dit för det om det är så att polisen hittar det.

Och jag vill inte att hon hamnar i skiten eller at jag gör det. Men polisen kan inte svara på om man får nått skydd om man är orolig att han ev ger sig på henne sen....

Olagliga preparat eller ett liv?

Vad som känns rätt idag kan man ångra nästa dag, men då måste man leva!!

Behöver ni skjuts så kan jag komma med en gång!!!
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Någon som varit och ätit pizza i Tidaholm..?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5911814.ab

Först såg polisen fårskit utanför pizzerian.
I källaren hittades sedan tre levande bagglamm och blodspår efter ett fjärde får.
– Det här är mycket allvarligt. Jag vet inte om jag kommer låta dem öppna upp pizzerian igen, säger livsmedelsinspektör Britt Svensson.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Någon som varit och ätit pizza i Tidaholm..?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5911814.ab

Först såg polisen fårskit utanför pizzerian.
I källaren hittades sedan tre levande bagglamm och blodspår efter ett fjärde får.
– Det här är mycket allvarligt. Jag vet inte om jag kommer låta dem öppna upp pizzerian igen, säger livsmedelsinspektör Britt Svensson.

Mark eller Marks Linda har kanske varit där... :zpy
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
Jag håller med.

Saken är den, att hon kan ev vara den enda som vet om att han ska göra det. Och han har tydligen inhandlat lite prepparat som är olagliga. så han kan åka dit för det om det är så att polisen hittar det.

Och jag vill inte att hon hamnar i skiten eller at jag gör det. Men polisen kan inte svara på om man får nått skydd om man är orolig att han ev ger sig på henne sen....

hur går det?
 

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke
Någon som varit och ätit pizza i Tidaholm..?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5911814.ab

Först såg polisen fårskit utanför pizzerian.
I källaren hittades sedan tre levande bagglamm och blodspår efter ett fjärde får.
– Det här är mycket allvarligt. Jag vet inte om jag kommer låta dem öppna upp pizzerian igen, säger livsmedelsinspektör Britt Svensson.

Låter som Black farmers:
[YOUTUBE-ID]rIEl7JkCNpk[/YOUTUBE-ID]
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top