Ducati Streetfighter

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Köpte mej en Streetfighter S häromveckan och har ett par "issues" med den:

höger fot är skitsvår att placera på ett bra sätt iom att avgasröret passerar precis vid hälen och värmeskyddet är enormt. Jag kör med fotpinnen strax bakom tårna och för att kunna göra det så hamnar foten väldigt långt ut på pinnen. Har någon av er gjort en modd på det befintliga värmeskyddet eller bytt ut det mot något smidigare från eftermarknaden?

Nästa grej är att den nedre kylaren ser ut som skit redan efter 300 mil, ska det vara så? jag har haft hojar tidigare som haft kylen monterade på samma vis, men ingen har blivit så ful så fort. Använder italienarna tunnare metall i kylaren? Jag har beställt kylarskydd, men undrar mest om era hojar har samma "problem", eller om det är den tidigare ägaren som kanske mest har åkt grusväg? :död

Annars måste jag säga att jag är helnöjd so far. Jag hade en Superduke tidigare, också en helgrym hoj. I jämförelsen tycker jag att Italienaren känns lite sävligare i styrningen, antagligen beroende på det smalare styret, gaffelvinkeln, bredare däck etc. Har inte testat den på storbana än, men jag inbillar mej att den kanske passar bättre där än på gocartbanorna där jag brukar harva runt.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag funderar faktiskt på att ta fram en brödrost för just ducati med loggan å allt snyggt inbränt på mackorna:D Sedan kan jag kränga mackor på era bandagar med ducce-klubben och säkert ta 50 spänn per smörgås. Det räcker ju att det står ducati på mackan så betalar ju ni det tiodubbla värdet...:D

It's fun because it's true... :hoppskrat:lol
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Köpte mej en Streetfighter S häromveckan och har ett par "issues" med den:

höger fot är skitsvår att placera på ett bra sätt iom att avgasröret passerar precis vid hälen och värmeskyddet är enormt. Jag kör med fotpinnen strax bakom tårna och för att kunna göra det så hamnar foten väldigt långt ut på pinnen. Har någon av er gjort en modd på det befintliga värmeskyddet eller bytt ut det mot något smidigare från eftermarknaden?

Nästa grej är att den nedre kylaren ser ut som skit redan efter 300 mil, ska det vara så? jag har haft hojar tidigare som haft kylen monterade på samma vis, men ingen har blivit så ful så fort. Använder italienarna tunnare metall i kylaren? Jag har beställt kylarskydd, men undrar mest om era hojar har samma "problem", eller om det är den tidigare ägaren som kanske mest har åkt grusväg? :död

Annars måste jag säga att jag är helnöjd so far. Jag hade en Superduke tidigare, också en helgrym hoj. I jämförelsen tycker jag att Italienaren känns lite sävligare i styrningen, antagligen beroende på det smalare styret, gaffelvinkeln, bredare däck etc. Har inte testat den på storbana än, men jag inbillar mej att den kanske passar bättre där än på gocartbanorna där jag brukar harva runt.

Rizoma har 2 st mindre eftermarknads Toe Guards, en för vardera fäst punkt men det är inget jag skulle rekommendera. Folk har bränt sönder sina skor när dom använt dom. http://www.desmonorthwest.com/forums/showthread.php?threadid=11696 Annars finns det ju dom i kolfiber men dom ser typ ut som originalet så jag tror inte det lär bli nån skillnad.

Kylaren är as känslig men det är inte Ducati som byggt dom. Ducati tillverkar inga egna kylare, den som sitter på Streetfightern kan vi tacka KTM för :D

attachment.php


Vad du kan göra är att köpa ett kylarskydd. Jag köpte Evotech Radiator Guard, sök på ebay så hittar du.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Kylaren är as känslig men det är inte Ducati som byggt dom. Ducati tillverkar inga egna kylare, den som sitter på Streetfightern kan vi tacka KTM för :D

attachment.php


Vad du kan göra är att köpa ett kylarskydd. Jag köpte Evotech Radiator Guard, sök på ebay så hittar du.

Hehe, det där var ju lite roligt faktiskt, med KTM-kylaren.

Evotechs kylarskydd är beställda redan, men jag fick fel skydd i första paketet, så nya är på väg.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Är det någon av er som vet var man kan hitta en verkstadsmanual (bör väl heta maintenance manual på engelska) i PDF-format till Streetfightern? Jag har givetvis redan användarhandboken och reservdelskatalogen, men dom räcker inte alltid hela vägen. Jag har sett att den finns att köpa på bland annat Ebay för ca $30, men gratis är ju alltid godare... Jag behöver den inte nu, men en vacker dag brukar jag alltid få nytta av en detaljerad manual.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är det någon av er som vet var man kan hitta en verkstadsmanual (bör väl heta maintenance manual på engelska) i PDF-format till Streetfightern? Jag har givetvis redan användarhandboken och reservdelskatalogen, men dom räcker inte alltid hela vägen. Jag har sett att den finns att köpa på bland annat Ebay för ca $30, men gratis är ju alltid godare... Jag behöver den inte nu, men en vacker dag brukar jag alltid få nytta av en detaljerad manual.

Du har PM
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ett litet Tips till er med Ducati Streetfighter är att höja upp gaffelbenen ca 5-8mm för en mer lättsvängd hoj ;)
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ett litet Tips till er med Ducati Streetfighter är att höja upp gaffelbenen ca 5-8mm för en mer lättsvängd hoj ;)

Lite kul att en som kör Superduke tipsar er som kör Ducati om hur ni ska få en mer lättsväng hoj :)

Ta det lugnt med tipsen Micke65 annars kanske dom börjar komma ikapp :D
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Lite kul att en som kör Superduke tipsar er som kör Ducati om hur ni ska få en mer lättsväng hoj :)

Ta det lugnt med tipsen Micke65 annars kanske dom börjar komma ikapp :D

Here we go again :FU Mr.bigmouth.. Bla bla bla.. Komma ikapp? Kan inte minnas att streetfightern nånsin blivit från åkt av en Superduke. Vad jag dock minns är att du ringde mig och grinade hela tiden när SF'n var ny och dom hade massor med reportage om den i MC tidningarna. Superduken blev spöad gång på gång i tidning efter tidning men du har väl rätt och dom fel :krama Now kiss my :arsele loverboy :D:D:D

Däremot har Micke65 rätt ang styrningen. Den är mer svårstyrd i kurvor och man måste planera körningen helatiden men det kommer man in i tillslut. Tack för tipset Micke65, jag ska faktiskt testa ditt tips :tummenupp
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vi med V-Twin är lite som en stor familj kan man väl tycka och V står för välljud :)

Det är rad-fyrorna som är fienden :D
 

mjj72

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Örsundsbro
Hoj
Ducati Streetfighter S -09, Husaberg FE 400 -00
Misstänker att det var Micke65:s polare som tipsat om gaffeln, gjorde denna modifikation tillsammans med honom igår på Gelleråsen och det vart kalasbra, fick en ny hoj kändes det som. Dubbel-Anders från Öhlins var där och tittade på min hoj och föreslog detta plus ett par klick mer retur-dämpning. Voilá och se plötsligt kunde jag tajta till spåren avsevärt och känslan för framhjulet vart kanon. Vart så glad att jag gapskrattade bakom visiret!
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Vi med V-Twin är lite som en stor familj kan man väl tycka och V står för välljud :)

Det är rad-fyrorna som är fienden :D

:D:D He he, vet.. Mindless är en av mina bästa polare, vi håller på så här varje dag :)

Misstänker att det var Micke65:s polare som tipsat om gaffeln, gjorde denna modifikation tillsammans med honom igår på Gelleråsen och det vart kalasbra, fick en ny hoj kändes det som. Dubbel-Anders från Öhlins var där och tittade på min hoj och föreslog detta plus ett par klick mer retur-dämpning. Voilá och se plötsligt kunde jag tajta till spåren avsevärt och känslan för framhjulet vart kanon. Vart så glad att jag gapskrattade bakom visiret!

Jupp, Micke65 hade hört det av sin polare. Hur många mm exakt flyttade dom upp gafflarna i styrkronan? Tänkte jag skulle fixa det själv antingen idag eller imorrn.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Misstänker att det var Micke65:s polare som tipsat om gaffeln

Stämmer bra det .

Hur många mm exakt flyttade dom upp gafflarna i styrkronan? Tänkte jag skulle fixa det själv antingen idag eller imorrn.

Börja med 5mm .

Det är klart som mindless påpekar ska ni ha en lika lättsvängd hoj som Superduken så är det nog 5dm som gäller :)
 

mjj72

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Örsundsbro
Hoj
Ducati Streetfighter S -09, Husaberg FE 400 -00
Japp, vi flyttade 5 mm men detta gav inga tecken på nervositet så det går säkert med 8 mm också om man vill prova.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Here we go again :FU Mr.bigmouth.. Bla bla bla.. Komma ikapp? Kan inte minnas att streetfightern nånsin blivit från åkt av en Superduke. Vad jag dock minns är att du ringde mig och grinade hela tiden när SF'n var ny och dom hade massor med reportage om den i MC tidningarna. Superduken blev spöad gång på gång i tidning efter tidning men du har väl rätt och dom fel :krama Now kiss my :arsele loverboy :D:D:D

Däremot har Micke65 rätt ang styrningen. Den är mer svårstyrd i kurvor och man måste planera körningen helatiden men det kommer man in i tillslut. Tack för tipset Micke65, jag ska faktiskt testa ditt tips :tummenupp


Säger killen som inte vågar köra 1 meter utan traction control inkopplat :tummenupp

Sanningen är att du aldrig kört snabbare än mig... Eller jo visst när vi kör rakt fram på motorvägen å farten är över 200km/h då din hoj har högre max fart än min hoj. Men vem som helst kan köra snabbt rakt fram. Det tar 2 kurvor för mig att lämna dig bakom mig å du inte syns i bakspegeln längre. Fråga tex "Micke65" ,"bjvN" dom såg ju detta. Det tragiska e bara att du är för stolt för att våga erkänna det vännen min + då du fortfarande tror att en hoj blir snabbast om den har mer hk än en annan och att inte 95% har å göra med förarens skicklighet..... :FU
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Finns det någon här som är sugen på ett beggat set med Termignoni-slipon, i skick som nya? Sitter på min hoj för närvarande, men har lite andra tankar...
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Har aldrig upplevt streetfightern som trögstyrd, det som är ett stort problem är markfrigången speciellt på gelleråsen. Har också snart termislips och ecu till salu, nya grejor på ingång =). Valde en Österikisk lösning, är du inne på samma spår ??
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top